Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-23, 21:10
  #145
Medlem
Frammes avatar
Ja jisses! En salig blandning du fick till där. Men hon är gullig. Jag ska inte snacka goja om henne längre. Kan ju inte påstå att jag är speciellt vacker själv.
Citera
2016-06-23, 23:23
  #146
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Så du hävdar att Leonore fått i sig nikotin via navelsträngen i det privata? Givetvis efterfrågar jag källa på det.

Läs innantill! Hon har inte rökt offentligt. Om hon dragit några gula Blend hemma under köksfläkten har vi faktiskt ingen aning.
Citera
2016-06-23, 23:42
  #147
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Läs innantill! Hon har inte rökt offentligt. Om hon dragit några gula Blend hemma under köksfläkten har vi faktiskt ingen aning.
Trodde du hade insider-info, men ok. Vi kan faktiskt inte veta det - vi får väl hoppas att Madde förstått bättre.
Citera
2016-06-24, 08:37
  #148
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Trodde du hade insider-info, men ok. Vi kan faktiskt inte veta det - vi får väl hoppas att Madde förstått bättre.

Nej, då! Jag skvallrar bara. Angående håravfall är det normalt att barn har lite och tunt hår i den åldern.

Kan ni ingenting om barn?
Citera
2016-06-24, 08:39
  #149
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Nej, då! Jag skvallrar bara. Angående håravfall är det normalt att barn har lite och tunt hår i den åldern.

Kan ni ingenting om barn?
Ja, de kan ibland vara närmast skalliga upp till ca två. Men sen bör det börja växa lite kalufs. Tror Leonore är rätt normal i det avseendet, Estelle hade mindre hår. De hade länge svårt att fästa den där löjliga rosetten i Estelles hår, den som hon alltid fotades i som liten.
Citera
2016-07-06, 00:45
  #150
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Snickesnack, ett tryggt barn sticker inte HELA tiden ifrån sina föräldrar, och reagerar inte med skrik och bråk så fort de ber barnet om någonting. Om Leonore nu känner sig trygg med barnflickan, varför sticker hon inte ifrån henne då? Det är sånt man får lära sig när man studerar barnpsykologi mm..

Har träffat massor med dysfunktionella barn som tar varje chans de kan att rymma ifrån / trotsa sina dysfunktionella föräldrar. Ett tryggt barn beter sig inte så. Är du själv diplomerad beteendevetare btw?
Du ser inte att hon leker med vatten då när hon är med barnflickan? Självklart är Leonore tryggare med sina föräldrar än barnflickan. I den situation som de befann sig vill föräldrarna, speciellt Chris i detta fall, att hon ska bete sig på ett passande sätt. Nåt du känner igen? Man vill att barnet ska vara superglad över en present barnet just då och i tvåårs ålder inte är intresserad av. Så reagerar normala föräldrar även om förståndet säger nåt annat. När Chris kommer efter Leonore, vilket säkert inte sker så ofta annars, känner hon av denna undertyckta stress därav hennes reaktion.

Beteendevetare dvs., några poäng psykologi, några poäng pedagogik och några poäng sociologi utan djup möjligen en C-uppsats i ett av ämnena. Nej jag är inte beteendevetare däremot har jag studerat psykologi, idrottspsykologi, sociologi och pedagogik men inte till den "examen". Men detta är ointressant utan det handlar om kunskap. Dessutom är du förfärlig som analyserar Leonore som ett bokstavsbarn utifrån några sekvenser i hennes liv på en äng. Har du ingen stolthet över den utbildning du skryter över?
Citera
2016-07-06, 01:27
  #151
Medlem
NygammalValss avatar
Nåt fel är det. Punkt slut.
Citera
2016-07-20, 13:42
  #152
Medlem
CarolynHaxs avatar
Leonore har mycket spring i benen...http://www.dn.se/nyheter/sverige/leo...amiljen-fotas/
Citera
2016-08-10, 00:39
  #153
Medlem
Jag trodde också att det var något "fel" på Leonore först, men sen googlade jag fram bilder på hennes pappa och insåg att det udda- men vackra- utseendet har hon från honom. Inte för att han var särskilt vacker, men det tycker jag att hon är- så hon är som en VACKER avbild av hans barndomsjag. Han kanske också var vacker men såg så udda trängd, apatisk och ytterst inte livfull ut på barndomsbilderna.

Madeleine var ju livlig och busig som barn och älskade att spexa för journalister. Leonore verkar inte på samma vis kontaktsökande, utan mer som en egensinnig virvelvind. Kanske har hon adhd, eller så är hon en normal unge som inte "gått på" att låta sig roas av alla tillställningar. Säkert ger hon sina föräldrar huvudvärk vid offentliga tillfällen, de ser lite så ut. Men borde ta det med humor, och Madde gjorde väl någon sorts försök när de var med gotlandsrusset.

Engelsmän uttrycker sig högst annorlunda än "vi svenskar". För dem är det helt okay att säga "Då tänkte jag fasen slänga ut karln genom ett fönster och låta honom ligga där!" etc. Att det är bara ett uttryckssätt "vi" inte är vana vid. Så att Christopher liknar henne med "a wild monkey" är säkert ett uttryck han snappat upp i England.
Citera
2016-08-13, 17:09
  #154
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskette

Engelsmän uttrycker sig högst annorlunda än "vi svenskar". För dem är det helt okay att säga "Då tänkte jag fasen slänga ut karln genom ett fönster och låta honom ligga där!" etc. Att det är bara ett uttryckssätt "vi" inte är vana vid. Så att Christopher liknar henne med "a wild monkey" är säkert ett uttryck han snappat upp i England.

Ja, eller kalla fruar och flickvänner för "silly cow"!
Det hade jag svårt att höra på men de försäkrade mig om (kvinnorna) att de inte såg det som ngt förnedrande uttryck.
Citera
2016-10-07, 09:05
  #155
Medlem
Nu när Leonore växt up lite. Jag tycker det är skumt att Madelene som är vacker har fått en så fruktansvärt ful dotter.
Men charm har hon fått ivf.
Citera
2016-10-08, 18:09
  #156
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulhater
Nu när Leonore växt up lite. Jag tycker det är skumt att Madelene som är vacker har fått en så fruktansvärt ful dotter.
Men charm har hon fått ivf.

Ciggen var ful som liten
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback