Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-02-23, 20:38
  #1
Medlem
Hej alla sköna lirare där ute!

Jag dricker en stor mängd vad jag anser själv, av röd mjölk. Hela 1.5 Liter per dag.
Som ni vet är det mer fett i röd mjölk till skillnad från ett par andra.
Jag har dock börjat fundera lite på om jag borde köpa grön mjölk när jag tränar och inte röd mjölk.
Varför jag funderar över detta är ju då fetthalten som är dubbelt så hög i jämförelse med den gröna.
Musklerna hamnar ju bakom fettet men jag undrar om det gör så pass stor skillnad?

Jag är inte särskilt stor och är hela 180 cm lång och väger 75 kilogram.
Mitt mål är inte o bli väldigt ripped. Vill bli större då jag alltid vart smal och börjar äntligen se lite "lagom ut".

Men som sagt röd eller grön mjölk? Vad kör ni själva på för fetthalt på er mjölk? Vad bidrar fett till träning? Vad för resultat blir det med mindre fett i mat och drycker?
__________________
Senast redigerad av Rollsroys 2015-02-23 kl. 20:41.
Citera
2015-02-23, 20:40
  #2
Medlem
drick du röd mjölk, den innehåller kalk som är bra för skelettet.
Citera
2015-02-23, 20:43
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
drick du röd mjölk, den innehåller kalk som är bra för skelettet.

Men det gör ju även grön mjölk. Undrar mer om fettet är bra eller dåligt för mig.
Vet ju även att mjölk kan bidra till prostata cancer osv men vad ger inte cancer idag.. Alla får ju sjukdomen någongång i livet. Om man inte hinner dö innan så att säga
Citera
2015-02-23, 20:46
  #4
Medlem
Kör på röda mjölken!
Citera
2015-02-23, 21:01
  #5
Medlem
Du lägger ju inte på dig mer fett bara för du väljer den röda mjölken.
Citera
2015-02-23, 21:03
  #6
Medlem
patriot8s avatar
Om du ska bulka så behöver du fett, så kör på röd mjölk.
Citera
2015-02-23, 21:06
  #7
Medlem
Okej tack då vet jag Bulka är precis det jag vill.

Då kör jag vidare på röd!
Citera
2015-02-23, 21:42
  #8
Medlem
1.5 liter röd mjölk om dagen = inga fibrer, massa mättat fett, mycket kalorier. Drick blå mjölk om du nu ska dricka 1.5l om dagen. Bulking och deffning är inget för nybörjare. Det är endast optimalt för erfarna byggare som nästan nått sin genetiska gräns och som ska ställa upp i tävling. Nybörjare kan addera muskler utan att "bulka".
Citera
2015-02-23, 23:34
  #9
Medlem
gloedhet92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokachero
Kör på röda mjölken!

grabbar, jag kör på Gammaldags Mjölk med ca 4% fett. bulkar.

är det lugnt eller?
Citera
2015-02-23, 23:42
  #10
Medlem
jagnickars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rollsroys

Musklerna hamnar ju bakom fettet men jag undrar om det gör så pass stor skillnad?


Dom kommer inte hamna bakom fettet i den röda mjölken iaf.... Du blir inte fet för att du äter fett , du blir fet om du äter för mycket/dricker för mycket dryck med kalorier
Citera
2015-02-23, 23:46
  #11
Medlem
WalterPinkmanBitchs avatar
dricker ca 3 liter mjölk om dagen, skiter i vilken
vill bli stor och stark och det bli man av mjölk och inte knark!
Citera
2015-02-24, 00:04
  #12
Medlem
omxtraders avatar
Röd eller grön gör varken bu eller bä! Vilken av dom tycker du bästa om beträffande smak?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback