Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-23, 18:29
  #1
Medlem
Jag är ej en frekvent krogbesökare längre, jag festar hellre till det hemma hos oss, eller hos vänner.

Förr i tiden var jag ute mer eller mindre varje lördag söndag och njöt i fulla drag av sköna utekvällar.

Undantag gjordes nu i februari för första gången, och jag har aldrig känt sånt obehag någonsin...
Helt nyktra invandrargäng har börjat ta över våra krogar och barer.
Med ögon stora som femkronor blickar de ut över folkhavet av festklädda kvinnor och smala svennekillar. dvs. Offer för våldtäkt/rån. Likt djur i flock spanade de...

En oerhörd offensiv gjordes mot svenska kvinnor, tafsning, smått våld, BH-ryck, övertalning, hot och inbjudningar till det ena å det andra gjordes, trots kvinnors aktiva försök att få dem att gå iväg.

Hot om stryk till helt oskyldiga blonda killar blandades med knuffar och uthällda glas över bord.

Är det så det ser ut numera? Eller hade jag dåliga kvällar?
Citera
2015-02-23, 18:36
  #2
Medlem
Vad snackar vi för stad, iofs lär ju se likadant ut i dom flesta städer idag och värre kommer det bli!
Citera
2015-02-23, 18:37
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mannenpamanen
En oerhörd offensiv gjordes mot svenska kvinnor, tafsning, smått våld, BH-ryck, övertalning, hot och inbjudningar till det ena å det andra gjordes, trots kvinnors aktiva försök att få dem att gå iväg.

Hot om stryk till helt oskyldiga blonda killar blandades med knuffar och uthällda glas över bord.

Är det så det ser ut numera? Eller hade jag dåliga kvällar?

En sak är ju säker och det är att du var verkligen över hela stället och lyssnade och inspekterade.

Hur sanningsenligt är ditt inlägg?
Citera
2015-02-23, 18:43
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkina
Vad snackar vi för stad, iofs lär ju se likadant ut i dom flesta städer idag och värre kommer det bli!

sant, eller snackar TS om förortens krogar...
Citera
2015-02-23, 18:52
  #5
Medlem
mrbananbrallans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The13
En sak är ju säker och det är att du var verkligen över hela stället och lyssnade och inspekterade.

Hur sanningsenligt är ditt inlägg?

lika sant som det är osant?

det vore "konstigt" om det inte var fler nycktra invandrare (övervägande muslimer dricker ej alkohol) nu än för 10 år sedan när man själv söp varje helg och redan då så fanns det skapligt mycket invandrare från mena som sökte bråk på krogarna i STHLM, vi har ju trots allt tagit emot 100000 nysvennar per år sedan dess, så du kan väl ta och vakna ur din Törnrosa sömn eller?
Citera
2015-02-23, 18:58
  #6
Medlem
Kralligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
sant, eller snackar TS om förortens krogar...

Jag som har invandrarbakgrund kan hålla med TS i det han säger..
Jag är inte den som festar så ofta har aldrig varit MEN nästan varje gång jag har varit ute så har olika invandrar killar trakasserat, förföljt, bråkat, tjafsat med folk. Tyvärr är det väldigt många invandrarkillar som beter sig som apor när de går ut! De förstör både för sig själva och för andra :/

SUCK!
Citera
2015-02-23, 19:18
  #7
Medlem
Mycket trist utveckling. Kan det bero på strukturella strukturer tro?
Citera
2015-02-23, 19:22
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The13
En sak är ju säker och det är att du var verkligen över hela stället och lyssnade och inspekterade.

Hur sanningsenligt är ditt inlägg?

Man behöver inte vara "över hela stället" för att se det TS bevittnat.
Jag tror du ser samma sak själv när du är ute, såvida du inte hänger på ställen som hårdsållar bland gästerna.

Sanningen är inte alltid påhittad bara för att den är obekväm eller går emot din världsbild.
Citera
2015-02-23, 19:22
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krallig
Jag som har invandrarbakgrund kan hålla med TS i det han säger..
Jag är inte den som festar så ofta har aldrig varit MEN nästan varje gång jag har varit ute så har olika invandrar killar trakasserat, förföljt, bråkat, tjafsat med folk. Tyvärr är det väldigt många invandrarkillar som beter sig som apor när de går ut! De förstör både för sig själva och för andra :/

SUCK!

ja, visst trist att vissa ska ut och mucka gräl.
Citera
2015-02-23, 19:47
  #10
Medlem
Repatrierings avatar
Det du ser är ett snitt av Sveriges "nya" demografi. Att adressera denna observation utanför flashback är inte längre ansett som rumsrent. Även här, på forumet, så måste man tänka på hur man uttrycker sig. Skriver man kamelryttare så är man inte säker på om Stasi registrerar eller inte.

Det observerade problemet kommer bara öka i takt med den gigantiska tillströmningen av nya invandrare. Den enorma kulturskillnaden, mängden nyanlända varje år och segregationen gör att de aldrig kommer assimileras. Även om svensk ekonomi inte påverkas på lång sikt så kommer vi förmodligen att bli mer lika USA med white flight och massiv segregation, sociala och ekonomiska orättvisor samt en eskalerande brottslighet.
Citera
2015-02-23, 19:47
  #11
Avstängd
Luxaxarias avatar
Den främsta anledningen till att jag inte vågar gå på krogen och det är invandrare. Jag tror att svenska kvinnor gillar invandrarnas utseenden, mörka, exotiska, spännande och farliga.
Citera
2015-02-23, 20:07
  #12
Medlem
Spiritualitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxaxaria
Den främsta anledningen till att jag inte vågar gå på krogen och det är invandrare. Jag tror att svenska kvinnor gillar invandrarnas utseenden, mörka, exotiska, spännande och farliga.

Invandrare var exotiskt 2006, idag finns invandrarna överallt och deras sätt att behandla damer är ökänt och därför ryggar svenska kvinnor idag ifrån att beblanda sig med dessa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback