Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-08, 00:12
  #121
Medlem
PissingContests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plharmony
Du missade helt. Tar gärna diskussion med människor, men då får de ha läst själva. Skulle du diskutera vad som är bra och dåligt i en serie eller film med någon som inte ens sett den? Jag har varit lika fördömmande som du att jag inte ens ides läsa vad jag var emot. Ta andras åsikter lite så de päässe min världsbild.. lite så funkar narcissister.
Du får sluta projicera dina brister på mig, för som du skrev så är det dina och ingen annans.
Jag har varken tagit eller slagit i mitt tidigare liv och känner väldigt lite skuld, med rätta.
Att du "reformerats" är säkerligen positivt och jag applåderar det. Men däri ligger också en skillnad oss emellan. Du hade kunnat reformeras utan Jesus, men du har gått den vägen av en anledning.. det är vad jag syftar på och jag har inte fel.
Kategoriska uttalanden om någon jag inte känner kan tyckas, men jag känner dig genom dina inlägg kanske bättre än du känner dig själv.
Citera
2015-03-10, 23:14
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PissingContest
Du får sluta projicera dina brister på mig, för som du skrev så är det dina och ingen annans.
Jag har varken tagit eller slagit i mitt tidigare liv och känner väldigt lite skuld, med rätta.
Att du "reformerats" är säkerligen positivt och jag applåderar det. Men däri ligger också en skillnad oss emellan. Du hade kunnat reformeras utan Jesus, men du har gått den vägen av en anledning.. det är vad jag syftar på och jag har inte fel.
Kategoriska uttalanden om någon jag inte känner kan tyckas, men jag känner dig genom dina inlägg kanske bättre än du känner dig själv.


Du menar alltså att jag började praktisera kristendom för att känna mig förlåten av gud? Av skuld? Och du har dessutom helt rätt?

Till att börja med, skuldkänslor är för människor med empati jag kan inte säga att jag var så värst empatisk under tiden jag var kriminell. Min empati har jag fått bygga upp genom osjälviskhet, göra saker för andra gärna utan att de ens vet om det. Vad säger det om dina icke existerande skuldkänslor?

Arvsynden... Som om det var därför.. Slå upp boken om du nu är så andlig och icke fördömmande eller projicerande. Kom sen till mig och säg att jag lever enbart för att jag vill bli förlåten och att kristna inte tror på människors lika värde.
Citera
2015-03-10, 23:21
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zabuza
Surfade runt lite på facebook förut och snubblade över en status från Özz i mitt flöde. Det handlade om 17 kurdiska pershmerga soldater som skulle brännas levande och han undrade varför alla muslimer var så tysta när det gällde kurder.

Det som slog mig var kommentarerna. Ett virrvarr av nationaliteter som kommenterat och inte kunde hålla sams för fem öre! Totalt kaos. Det utvecklades till skuldbeläggning av muslimer, kurder, turkar etc. Alla skyllde på varandra och hatet flödade.

En annan sak som slog mig är att alla invandrare som kommenterat på statusen (90% invandrarnamn) är så otroligt ultranationalistiska, inte mot Sverige då naturligtvis, utan sitt ursprungsland (en del lär väl inte ens vara födda där).

Är det här ett bevis på att mångkultur inte fungerar? Eller är allt bara frid och fröjd?

https://www.facebook.com/permalink.p...id=51325633706
Det du beskriver låter som en helt vanlig dag på Flashback. Man kan då undra: fungerar verkligen öppen debatt på Internet eller är det en osvensk företeelse som vi borde ta bort från vår kultur?
Citera
2015-03-11, 12:13
  #124
Medlem
PissingContests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plharmony
Du menar alltså att jag började praktisera kristendom för att känna mig förlåten av gud? Av skuld? Och du har dessutom helt rätt?

Till att börja med, skuldkänslor är för människor med empati jag kan inte säga att jag var så värst empatisk under tiden jag var kriminell. Min empati har jag fått bygga upp genom osjälviskhet, göra saker för andra gärna utan att de ens vet om det. Vad säger det om dina icke existerande skuldkänslor?

Arvsynden... Som om det var därför.. Slå upp boken om du nu är så andlig och icke fördömmande eller projicerande. Kom sen till mig och säg att jag lever enbart för att jag vill bli förlåten och att kristna inte tror på människors lika värde.
Jag säger inte att du lever enbart för att bli förlåten, jag säger att du är kristen för att bli förlåten. Lever gör du för att du är född och har överlevt.

Mina "icke existerande skuldkänslor" kommer nog mest av att jag aldrig varit just kriminell eller alls särskilt orättvis eller taskig mot någon. Klart jag har skuldkänslor för att jag tillbringar för lite tid med min familj eller för att jag inte alltid hjälper till i varje situation jag kan, men det lägger jag på att jag är mänsklig och jag känner inte något behov av förlåtelse för så grova är inte mina fel. De är mänskliga..
Citera
2015-03-15, 00:21
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PissingContest
Jag säger inte att du lever enbart för att bli förlåten, jag säger att du är kristen för att bli förlåten. Lever gör du för att du är född och har överlevt.

Mina "icke existerande skuldkänslor" kommer nog mest av att jag aldrig varit just kriminell eller alls särskilt orättvis eller taskig mot någon. Klart jag har skuldkänslor för att jag tillbringar för lite tid med min familj eller för att jag inte alltid hjälper till i varje situation jag kan, men det lägger jag på att jag är mänsklig och jag känner inte något behov av förlåtelse för så grova är inte mina fel. De är mänskliga..

Och jag hitta gud för att.. känna mig omänsklig?
Om det är din värsta skuld så visst, jag tror dock det är din egen förnekelse. Vem vill erkänna att man är otrogen emot sin partner i tankarna, att man slutat känna kärlek till en familjemedlem eller liknande kval livet bjuder på.
Det är inte på grund av gud jag blev kristen, jag blev kristen på grund av människor som praktiserar kristendom och de läror som gjort mitt liv enklare och mer värdefullt. Förlåtelse är en av kanske 50tal andliga principer, som acceptans ödmjukhet, mod, ärlighet osv. Allt Finns tillgängligt för dig, den dagen du behöver det. Du kanske kommer söka råd hos psykologer eller annat när din kris kommer men alla råd du än får vilar på de andliga principer gud gett oss.

Men om du mot förmodan skulle vara genom ärlig, förlåtande, ödmjuk, accepterande, allt som får din själ att må bra så grattis, du är kristen utan tro.
Citera
2015-03-15, 16:45
  #126
Medlem
PissingContests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plharmony
Och jag hitta gud för att.. känna mig omänsklig?
Om det är din värsta skuld så visst, jag tror dock det är din egen förnekelse. Vem vill erkänna att man är otrogen emot sin partner i tankarna, att man slutat känna kärlek till en familjemedlem eller liknande kval livet bjuder på.
Det är inte på grund av gud jag blev kristen, jag blev kristen på grund av människor som praktiserar kristendom och de läror som gjort mitt liv enklare och mer värdefullt. Förlåtelse är en av kanske 50tal andliga principer, som acceptans ödmjukhet, mod, ärlighet osv. Allt Finns tillgängligt för dig, den dagen du behöver det. Du kanske kommer söka råd hos psykologer eller annat när din kris kommer men alla råd du än får vilar på de andliga principer gud gett oss.

Men om du mot förmodan skulle vara genom ärlig, förlåtande, ödmjuk, accepterande, allt som får din själ att må bra så grattis, du är kristen utan tro.
Men lägg ner nu, att stundom vara otrogen mot sin partner I TANKARNA är väl för fan betydligt mer normalt och mänskligt än motsatsen. Det är människor som tror att det är "okristligt" och en "styggelse", de som försöker leva upp till moraliska normer de inte förmår, som hamnar hos psykologen med en "kris".
Jag har inga problem med vem jag är även om jag inte motsvarar det ideal kristendomen sätter upp. Det är det jag menar och det är där de människor du beskriver som "praktiserande kristna" går vilse.

Och 50-tal "andliga principer" mer eller mindre, till slut ber ni alla om syndernas förlåtelse, det är fundamentet allt vilar på.
Citera
2015-09-12, 17:20
  #127
Medlem
Kurder tog tio byar från IS medan kurden Özz Nûjen tycker att andra ska hjälpa kurderna

http://petterssonsblogg.se/2015/09/1...alpa-kurderna/
Citera
2015-09-12, 18:25
  #128
Medlem
Ultraviolences avatar
Enkla tankeexperimentet tar död på föreställningar om mångkultur. Tydligen behöver människor se samhället våldtagas för att det skall gå upp för dem.
Citera
2015-09-12, 18:29
  #129
Medlem
Mad monks avatar
Assimilering fungerar. Resten är trams.
Citera
2015-09-12, 21:58
  #130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Assimilering fungerar. Resten är trams.
Exakt det har vi redan haft i hundratals år .. sluta vara så löjliga
Citera
2016-05-30, 09:38
  #131
Medlem
Den här Arsle Nujen lär tydligen ha sagt
Citat:
Özz Nûjen skrev kort därefter: ”Det räcker nu”. Han skrev ”bara i rädda, rasistiska och totalitära länder tycker man det är vackert med bedyranden om sin kärlek till landet och att visa och bevisa sin lojalitet mot det landet.”

Det kom ju från rätt röv... Finns det någon mer nationalistisk, patriotisk människa än arsle nujen?
Finns det någon som är en större förespråkare av rasism än han?
Troligtvis inte.
Citera
2016-05-30, 10:02
  #132
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabuza
Surfade runt lite på facebook förut och snubblade över en status från Özz i mitt flöde. Det handlade om 17 kurdiska pershmerga soldater som skulle brännas levande och han undrade varför alla muslimer var så tysta när det gällde kurder.

Det som slog mig var kommentarerna. Ett virrvarr av nationaliteter som kommenterat och inte kunde hålla sams för fem öre! Totalt kaos. Det utvecklades till skuldbeläggning av muslimer, kurder, turkar etc. Alla skyllde på varandra och hatet flödade.

En annan sak som slog mig är att alla invandrare som kommenterat på statusen (90% invandrarnamn) är så otroligt ultranationalistiska, inte mot Sverige då naturligtvis, utan sitt ursprungsland (en del lär väl inte ens vara födda där).

Är det här ett bevis på att mångkultur inte fungerar? Eller är allt bara frid och fröjd?

https://www.facebook.com/permalink.p...id=51325633706


Ja, det är ett utmärkt bevis. Mångkulturen kommer leda till krig. Civiliserade kulturer kan leva tillsammans. Vi skulle t.ex. kunna leva tillsammans med japaner. Men araber och afrikaner är ju lägre stående människor och kulturer, de kan inte fungera tillsammans med andra människor.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback