Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-05-19, 18:04
  #13
Avstängd
La Belvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Tittar man runt på repertoarerna runt om i Europa så dominerar fortfarande dom klassiska verken även om man idag ger större plats för moderna kompositioner.

Personligen har jag lite svårt för många moderna operor. Jag är nog rätt gammaldags i det fallet.

Det tror jag inte, det som har skrivits på senare år har bara varit skräp så du är fullt normal.
Citera
2015-05-20, 10:14
  #14
Medlem
Zwerchstands avatar
Jaha, nämn då det sista helbra & det första heldåliga och redogör skillnader & likheter, objektivt & subjektivt.
Citera
2015-06-23, 23:59
  #15
Avstängd
La Belvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwerchstand
Jaha, nämn då det sista helbra & det första heldåliga och redogör skillnader & likheter, objektivt & subjektivt.

Allt efter cirka 1960 har varit mindre bra.
Citera
2015-06-24, 09:00
  #16
Medlem
Zwerchstands avatar
Jaha, nämn då det sista mindre bra & det första mer dåliga och redogör skillnader & likheter, objektivt & subjektivt.
Citera
2015-06-24, 09:13
  #17
Avstängd
La Belvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwerchstand
Jaha, nämn då det sista mindre bra & det första mer dåliga och redogör skillnader & likheter, objektivt & subjektivt.

Haha jag sitter inte i skolbänken, du verkar ta det personligt, berätta varför det är så viktigt för dig?
Citera
2015-06-24, 09:48
  #18
Medlem
Zwerchstands avatar
Jag tar det inte personligt, men är trött på brus här. Du har med ett par kaxiga rökruterader avfärdat rätt mycken annans ansträngning utan ett uns egen, och för den med sådan attityd brukar det vara av vikt att inte framstå som barn/tölp. Seså, tjuvrökare dräller i drivor här, men du kanske överraskar? Du har i 1 steg gått från ‘bara skräp på senare år’ till ‘mindre bra sedan ~1960’ och kan lära dig mycket under sommarlovet.
Citera
2015-06-24, 10:38
  #19
Avstängd
La Belvas avatar
Är det din ansträngning? Vilken opera har du skrivit? Är du ond för att den inte är erkänd mer än av dina närstående? Vad är det jag kan lära mig och du kanske kan hjälpa till? Träffas gärna vid någon föreställning och diskuterar opera med dig, men på internet känns du inte tillräckligt viktig för att redogöra något för.
Citera
2015-06-24, 11:13
  #20
Medlem
Zwerchstands avatar
Nej, inget jag skrivit, men “Allt efter cirka 1960” som du skrivit. Detta är ett diskussionsforum, och diskussion motverkas av coola 1-liners som dina bidrag här. Vad du tycker om min vikt är irrelevant, men en bekräftelse av din. Jag kan lära dig ett & annat om musik, men bete sig som folk förutsätts man klara själv i & med reglerna. Du har utan någon som helst originalitet bränt 3 chanser på raken här, men har 1 till om du bygger den själv.
Citera
2015-06-24, 12:00
  #21
Avstängd
La Belvas avatar
är du en lättprovocerad gammal gubbe? Jag tvivlar inte på att du kan lära mig en hel del om musik men din överlägsna attityd ökar lusten att provocera dig mer. Nå, med cirka 1960 menar jag operan La voix humaine, vilken som skulle vara den första mindre dåliga kan jag inte svara på men jag har lyssnat på en hel del modernare operor där ingen har tilltalat mig. Du får gärna rekommendera någon som är bra.
__________________
Senast redigerad av La Belva 2015-06-24 kl. 12:09.
Citera
2015-06-24, 12:29
  #22
Medlem
Zwerchstands avatar
Om vi kommer överens om att jag är en gammal gubbe, kan du då lägga ned attityden? Den är det du som öppnat med (och utan något annat), jag har bara svarat.

La voix humaine är riktigt bra, även som subjektiv gräns! Du säger inte vad du tycker är bra/dåligt, så det blir litet svårt att tipsa annat än utifrån allmän konsensus (“den första mindre dåliga” blir mindre gångbart än ‘den första mindre bra’.); men givet Poulencs säregna polarisering mellan cirkuston & innerligt svårmod ofta kopplat till som från religiositet vore nog Schnittke något att uppskatta mycket ur, främst 1980-talsproduktionen och startspecifikt hans Faust. Det är en fullängdsopera men började som kantat med vad som senare skulle utgöra akt 3. Ge den versionen ditt försök, här den rågade halvtimmen; men
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback