Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-02-23, 09:49
  #13
Medlem
AdminHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mleyton
Nej. Han har din publika adress. som i sin tur är kopplad till din router känns otroligt att din dator ligger i dmz så du är natad.
Så han kan skicka virus till min dator varje dag om han vill som är ansluten till routern?
__________________
Senast redigerad av AdminHunter 2015-02-23 kl. 09:51.
Citera
2015-02-23, 10:46
  #14
Medlem
AdminHunters avatar
Jag gjorde uppstartskanning med avast! nu och ingen virus hittades. Gjorde även en scan om nätverkshot och den hitta inget (om de skulle hjälpa något).
Kan jag vara säker nu?
__________________
Senast redigerad av AdminHunter 2015-02-23 kl. 10:48.
Citera
2015-02-23, 10:50
  #15
Medlem
gryzors avatar
Men han har väl skickat lite extra paket på din IP bara så du inte kommer ut på nätet, stäng av routern och vänta i en halvtimme och slå på den så får du förhoppningsvis nytt ip och det funkar igen.

... och sluta bråka med folk på internet
Citera
2015-02-23, 10:50
  #16
Medlem
AdminHunters avatar
jag har ingen brandvägg på min gratis version avast. Är det en nödvändighet?
Citera
2015-02-23, 15:54
  #17
Medlem
mleytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdminHunter
Så han kan skicka virus till min dator varje dag om han vill som är ansluten till routern?

Nej.
Han har inte gjort nån direkt anslutning till dig och placerat ett virus på din dator.
Du har laddat ner ett virus som han möjligen kan ha skickat till dig via mail eller dylikt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback