Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-02-21, 18:15
  #1
Medlem
Kleops avatar
Ganska simpel fråga.

Om du inte är missnöjd vill jag gärna veta vad du har för hemlighet du inte delar med dig av.
Citera
2015-02-21, 18:31
  #2
Medlem
svenskar är så för allt är så jävla lagom.
Citera
2015-02-21, 18:32
  #3
Medlem
Sluta fundera/oroa sig för allt man inte har gjort..
__________________
Senast redigerad av Mr-Zen 2015-02-21 kl. 18:41.
Citera
2015-02-21, 18:32
  #4
Medlem
farfars avatar
Förväntningar
Citera
2015-02-21, 18:34
  #5
Medlem
Neltets avatar
man jämför sig väl bara med mer lyckosamma individer..
Citera
2015-02-21, 18:35
  #6
Medlem
Adorms avatar
Alla har vi ju något vi är missnöjda med. Antingen gör du någonting åt det eller så fokuserar du på något annat.
Citera
2015-02-21, 19:03
  #7
Medlem
Kleops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alumette
svenskar är så för allt är så jävla lagom.
Okej?
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Zen
Sluta fundera/oroa sig för allt man inte har gjort..
Sluta fundera? Jag funderar hela tiden! Att försöka lista ut vad som kommer hända härnäst är spännande!
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Förväntningar
Varför?
Citat:
Ursprungligen postat av Neltet
man jämför sig väl bara med mer lyckosamma individer..
Nej. Ibland jämför jag mig med barn i Afrika och gottar mig i hur bra jag har det jämfört med dem.
Citat:
Ursprungligen postat av Adorm
Alla har vi ju något vi är missnöjda med. Antingen gör du någonting åt det eller så fokuserar du på något annat.
Om vi säger, rent hypotetiskt, att jag är brännskadad över hela kroppen. Hur ska jag då fokusera på något annat om jag får ont så fort jag rör vid något?
Citera
2015-02-21, 19:29
  #8
Medlem
Adorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleop

Om vi säger, rent hypotetiskt, att jag är brännskadad över hela kroppen. Hur ska jag då fokusera på något annat om jag får ont så fort jag rör vid något?

Om det nu hade varit fallet så läker det förmodligen till den graden då du inte har ont "så fort du rör vid något".Om vi är i det nuet hade jag nog ändå gjort det som jag gillar och gör mig lycklig, att gnälla och känna efter leder en ingen vart.
Citera
2015-02-21, 19:30
  #9
Medlem
ljudkellgrens avatar
Som "farfar" sa, förväntningar. Uttryckt lite annorlunda: Suffering is asking for life what it can never give you".
Citera
2015-02-21, 19:50
  #10
Medlem
Ducadreams avatar
För inget utanför ditt inre kan göra dig lycklig. Det är en konstant sökande efter lycka som de aldrig kommer hitta.
Citera
2015-02-21, 19:58
  #11
Medlem
Kleops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adorm
Om det nu hade varit fallet så läker det förmodligen till den graden då du inte har ont "så fort du rör vid något".Om vi är i det nuet hade jag nog ändå gjort det som jag gillar och gör mig lycklig, att gnälla och känna efter leder en ingen vart.
Så du skulle vara helt okej med lida varje gång du försöker ta i något?
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
För inget utanför ditt inre kan göra dig lycklig. Det är en konstant sökande efter lycka som de aldrig kommer hitta.
Vad är det då man letar efter?
Citera
2015-02-21, 20:09
  #12
Medlem
Adorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleop
Så du skulle vara helt okej med lida varje gång du försöker ta i något?

Vad skulle alternativet vara?
(ber om ursäkt då jag för en stund glömde att detta var en filosofisk tråd.)
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback