Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-21, 15:48
  #13
Medlem
dr-snuggles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillinchillum
Får skriva anledningen så att tråden inte får en trollvarning. Skickade i pm till föregående postare.

Ja, jag har brukat i 3 år tidigare. varav av dem 3 åren min försämring av mörker samt periferiseende i princip stannade. Ska försöka hitta och bifoga detta. Utan att jag avslöjas.

Anledningen att jag inte kan bruka i dagsläget är för att det hade blivit ett val där jag hade fått välja mellan mitt ena barn (som jag inte har med min nuvarande fru) eller själva Cannabis medicineringen. Mitt ena barns biologiska mamma träffar bara sitt barn varannan helg då jag blev tilldelad boenderätten efter en jobbig tvist. Och hade jag gett henne en anledning att hugga (i detta fallet CB) så hade hon tagit den.

att känna sig så maktlöst att behöva välja "må bra, eller barnen" så blir man ju förbannad.

det ska gälla alla legala läkemedel lika mycket "må bra, eller barnen" fast då hade det blivit kababalik och ramaskri, men det är går bra att hata sålänge det är "olagligt" hyckleri
Citera
2015-02-21, 17:53
  #14
Medlem
chillinchillums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dr-snuggle
om detta är en tråd som är seriös med tanke på tidigare talare hittade i dina gamla inlägg så kan jag bara beklaga och säga "once you go blind, you can start imagine the world as a perfect place" är det bästa råd jag kan ge dig.

Det är synd att lagarna ser ut som det gör. Att vi inte redan för 10-15 år sedan bytte från nolltolerans till nollvision är för mig en gåta, att straffa en människa som inte har skada någon annan för att använda en medicin individen tror på är inte bara sjukt, det ska vara ett brott mot mänskliga rättigheter.

För att uppnå riktig frihet ska varje individ behöva ha rättigheterna om sin egen kropp utan att någon säger "nej detta är fel" nej, detta är idiotiskt, du gör fel, dittan och dattan. för det känner inte dig och det vet inte vem du är.

Lagarna ger utrymme för det största kriminella inkomsterna i världen vi öppnar upp för gängkriminalitet och vi öppnar upp för människohandel och vapenhandel pga pengarna som kriminella brottslingar får via denna kriminella marknaden.

hade vi jobbat med nollvision och legaliserat allt hade polisen kunnat göra deras system för jaga våldsbejakande människor mycket simplare, för att lättare kunna sålla ut människor som inte är våldsamma mot människor som är våldsamma, för polisens prio måste vara att kunna skydda det människorna som inte gör brott.

Men som det ser ut idag och imorgon kommer THC halterna öka mer och mer, det kan bli utblandad med annat skit och det öppnar upp för andra droger så som syntetiska cannabinoider och alla andra research chemicals som vi inte ens vet vad som ställer till med för hyss.

Hade vi legaliserat så hade vi kunnat jobba med skademinimering, rena produkter säkra metoder och rätta doseringar, vi hade kunnat ta skatt på det för att ge alla som vill frivillig vård.
Vi skulle kunna sälja det på regulerade kontrollerade och säkra sätt, via åldershantering, och säkerheten att inte bli erbjuden andra droger samt det kriminaliserade. när man köper cannabis eller andra droger så är det med stor sannolikhet en "skummis" man gör affärer med

Mycket bra och sakligt inlägg!

Ja, man känner sig otroligt maktlös och uppgiven. I normala fall så hade man kunnat flytta till Kanada, Nederländerna, USA och få det receptbelagt men för det första så ställs jag inför samma val då. Sedan är ju Sverige ett någorlunda bra land i övrigt. T.o.m Danmark har humanare lagar gentemot medicinsk Cannabis. Mvh
Citera
2015-02-21, 18:38
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chillinchillum
... brukar inte Cannabis vilket jag aldrig har gjort i större utsträckning ...
Citat:
Ursprungligen postat av chillinchillum
... Ja, jag har brukat i 3 år tidigare. ...
Är det något mer i ditt första inlägg som du vill ställa till rätta?
Citera
2015-02-21, 18:40
  #16
Medlem
chillinchillums avatar
Har redan förklarat, trolla vidare i en annan tråd och låt oss föra en diskussion här. Tack.
Citera
2015-02-21, 21:12
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chillinchillum
... studier/forskningar bevisar att Cannabis hade kunnat rädda/behandla mig, ...
Vad är det för "studier/forskningar"? Kan du länka till det? Eller tycker du att den frågan också är att "trolla"?
Citera
2015-02-21, 21:57
  #18
Medlem
chillinchillums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Vad är det för "studier/forskningar"? Kan du länka till det? Eller tycker du att den frågan också är att "trolla"?

Har du inte hört talas om att CB hjälper mot RP/Glaukoma och olika former av starr så är du nog den första, och borde läsa på om det. Behöver inte ens göra mig själv besväret att länka det till ett troll som dig. Kan ge dig en ledtråd om en intressant studie om RP som utfördes nyligen i Alicante. Google is you're friend. Du kan även fråga valfri läkare eller läsa någon av de hundratals studier/forskningsrapporter som finns över hela nätet eller i ditt närmsta bibliotek.

Vad gör du här och klankar ner och trollar en funktionshindrad människas tråd samtidigt som du förskönar starka droger som Xanax i tidigare inlägg? Det gör dig inte mer värd tiden liksom
__________________
Senast redigerad av chillinchillum 2015-02-21 kl. 22:12.
Citera
2015-02-21, 22:11
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chillinchillum
Har du inte hört talas om att CB hjälper mot RP/Glaukoma och olika former av starr så är du nog den första, och borde läsa på om det. Behöver inte ens göra mig själv besväret att länka det till ett troll som dig. Kan ge dig en ledtråd om en intressant studie om RP som utfördes nyligen i Alicante. Google is you're friend.

Vad gör du här och klankar ner och trollar en funktionshindrad människas tråd samtidigt som du förskönar starka droger som Xanax i tidigare inlägg? Det gör dig inte mer värd tiden liksom
Jag har ställt några frågor. I dem har du läst in väldigt mycket. Jag undrar om det beror på mig eller dig själv?

Jag har inte förskönat "droger". Det där är narkotikaklassade läkemedel med bevisad effekt. Vad nu det har med detta att göra.

BTW: Du är inte trovärdig. Du skriver först att du inte brukar cannabis, medan du i ett annat inlägg skriver att du har brukat det varje dag i tre år. Du har skrivit en patetisk snyfthistoria i syfte att visa hur "grym" svensk narkotikapolitik är. Lite sanning, lite lögn, lite propaganda.

Skulle en utbildad journalist skriva "glädjeligen" och förkortningar som "pga". I helvete heller.

Det enda trollet här är DU. Och det vet alla som har ägnat sig åt något så när kritiskt tänkande.
Citera
2015-02-21, 22:19
  #20
Medlem
chillinchillums avatar
Ok vi säger så !

Jag hittade tydligen på hela historien, läste på om RP och drog en rövarvals för att jag inte har tid med annat

Nu fortsätter vi on-topic här.

Om du nu är så engegerad i om tråden är sann så hänvisar jag dig till att dra iväg ett PM så fortsätter vi den irl över en kopp kaffe.

Och inte en enda gång har jag sagt att jag är en utbildad sportjournalist, utan att jag genomförde en rad utbildningar. En av dem var träarbetare om du är nyfiken. Tack för "förolämpningen" dock.
__________________
Senast redigerad av chillinchillum 2015-02-21 kl. 22:37.
Citera
2015-02-21, 23:08
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chillinchillum
... Tack för "förolämpningen" dock.
Quid pro quo.
Citera
2015-03-12, 08:52
  #22
Avstängd
Stackars dig TS, lider med dig. Tycker du ska höra av dig till DN eller Expressen om du inte redan gjort det.
Citera
2015-03-12, 12:40
  #23
Medlem
Skullheads avatar
Tycker synd om dig, men ändå inte. Du ska alltså strunta i att inta cannabis, bara för det är olagligt, trots att det hjälper dig?

Vad sägs om att skita fullständigt i vad lagen säger, och gör det som är bäst för dig? Sköter man det på rätt sätt så åker man aldrig fast dessutom.

Dessutom lär det väl inte vara THC som gör det bättre, utan snarare CBD? vilket inte är olagligt
Citera
2015-03-14, 00:19
  #24
Medlem
smellyproofs avatar
Var smart och odla ditt eget för medicinskt bruk. Du åker inte fast om du är smart.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback