Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-09-29, 03:18
  #1
Medlem
Jodå snart bär det av till Sydamerika. Har checkat runt lite men finns ingen riktigt bra info hur man bäst o gärna billigt tar sig melan dessa städer. Nånn som har lite tips? E på Nya Zeeland nu o ska va här en månad till. Sen flyger jag till Chile där jag bara tänkt chilla i fem dar. Sen flyger jag vidare ner till Buenos Aires o det här kruxet ligger. Hade tänkt o ta buss eller tåg eller nått mellan städerna men det verkar för jävla dyrt på dem ställena jag tittat www.geckos.com.au. Borde kunna gå o åka billigt me lokalbuss mellan städerna eller? Jag vill ju självklart se lite countryside under ruttens gång också. Pratar spanska flytande så den biten blir inga probs. Så fram me lite tips nu ni som har varit där eller rent allmänt har lite bättre koll än undertecknad. Tacksam för svar
Citera
2005-09-30, 01:07
  #2
Medlem
kom just hem därifrån.
buss, buss, buss!
ingen ide att boka, lös det när du kommer till buenos.
räkna med ca 2 dygn i buss till rio.
riktigt bra vägar jämfört med resten av sydamerika men de har någon lag som gör att chaffisen måste ha rast var tredje timme vilket gör resandet lite långdraget, då är det bättre i peru o bolivia, kassa vägar men chaffisen sitter o tuggar coka blad för glatta livet och kör nonstop!
om du inte har något bokat så skit i brasilien. röj runt i bolivia istället!
största oxfilen du kan hitta 34 spänn på en fin restaurang.
lyckas du bränna mer än 300 på en helkväll ink. restaurang middag och kröka till 7 på morgonen så blir jag imponerad.

fast å andra sidan,,,,jag var kanonpackad i rio i 3 veckor i sträck, galet kul. men för samma pengar jag brände i rio på en vecka klarade jag lyxliv i bolivia i en månad.
om ni ska stanna en vecka eller mer i rio, hyr en lägenhet.
blir billigare än att bo på ett skitigt hostel och dela rum med 3 andra.
jag fick en tre rummare med kök och AC 150 rais natten, splittade den med en polare. vill du ha mer förslag, tex bra nattklubbar och gatufester att gå på, skicka ett pm.
Citera
2005-09-30, 03:10
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badis
kom just hem därifrån.
buss, buss, buss!
ingen ide att boka, lös det när du kommer till buenos.
räkna med ca 2 dygn i buss till rio.
riktigt bra vägar jämfört med resten av sydamerika men de har någon lag som gör att chaffisen måste ha rast var tredje timme vilket gör resandet lite långdraget, då är det bättre i peru o bolivia, kassa vägar men chaffisen sitter o tuggar coka blad för glatta livet och kör nonstop!
om du inte har något bokat så skit i brasilien. röj runt i bolivia istället!
största oxfilen du kan hitta 34 spänn på en fin restaurang.
lyckas du bränna mer än 300 på en helkväll ink. restaurang middag och kröka till 7 på morgonen så blir jag imponerad.

fast å andra sidan,,,,jag var kanonpackad i rio i 3 veckor i sträck, galet kul. men för samma pengar jag brände i rio på en vecka klarade jag lyxliv i bolivia i en månad.
om ni ska stanna en vecka eller mer i rio, hyr en lägenhet.
blir billigare än att bo på ett skitigt hostel och dela rum med 3 andra.
jag fick en tre rummare med kök och AC 150 rais natten, splittade den med en polare. vill du ha mer förslag, tex bra nattklubbar och gatufester att gå på, skicka ett pm.

Tackar allra ödmjukast här ska supas o leva jävel!
Citera
2005-09-30, 11:55
  #4
Medlem
Baalzamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonas24
Pratar spanska flytande så den biten blir inga probs.
Du vet väll att dom pratar portugisiska i Brasilien?
Citera
2005-09-30, 12:44
  #5
Medlem
Om du ska till Rio säg till taxi chaffisen att du vill åka till Monte Carlo
Citera
2005-09-30, 19:08
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baalzamon
Du vet väll att dom pratar portugisiska i Brasilien?

Jodå hajar inte ett jota portugues själv men dem fattar tydligen spanska så det e nog lugnt. Ska bli så jävla gött o få se dem otroligt vackra brudarna där.
Citera
2005-10-01, 08:44
  #7
Avstängd
{I}{K}{E}s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badis
om du inte har något bokat så skit i brasilien. röj runt i bolivia istället!
Något som jag inte hittade i Bolivia, var röj, Var hittade du detta?
Citera
2005-10-01, 14:54
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av {I}{K}{E}
Något som jag inte hittade i Bolivia, var röj, Var hittade du detta?

cochabamba och santa cruz!
bäst var helt klart santa cruz!

flickorna såg ut som brasilianskor, inte alls samma stil som i norra.
otroligt lite turister, och nattklubbar i klass med vilken internationell storstad som helst.

kom aldrig hem tidigare än kl 7 på morgonen!
åk tillbaka, gör om, gör rätt!
Citera
2005-10-01, 14:56
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonas24
Jodå hajar inte ett jota portugues själv men dem fattar tydligen spanska så det e nog lugnt. Ska bli så jävla gött o få se dem otroligt vackra brudarna där.

ha inte föööör höga förväntningar på brudarna!
visst, det finns sjukt vackra flickor, men en himla massa inte så vackra också.
skulle vilja påstå att costa rica/colombia har fler vackra flickor

och du klarar dig helt klart på spanskan. inte optimalt, men absolut inga problem.

fredagar kan du testa gatufesten i lapa, om du känner för att slumma lite.
grymt skön stämning men mycke knark och ibland så skjuts det lite pistoler..
annars är klubb six i lapa en ruskigt bra ställe!

rekomenderar att ragga i barerna inne på krogarna och sen gå o dansa med damen i fråga, ragga på dansgolvet funkar inte.
bor du i copacabana så vad du än gör (eller beror på vad man gillar) gå inte till discoteca help. 99.9% av flickorna där inne arbetar.
Citera
2005-10-01, 15:34
  #10
Avstängd
{I}{K}{E}s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badis
cochabamba och santa cruz!
Jag kom bara till Cochabamba österut.
Stack till Peru istället, i Cusco finns det röj!
Har varit massor av gånger i La Paz, rätt trist stad.
Citera
2005-10-01, 16:08
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av {I}{K}{E}
Jag kom bara till Cochabamba österut.
Stack till Peru istället, i Cusco finns det röj!
Har varit massor av gånger i La Paz, rätt trist stad.

la paz sög rätt ordentligt ja, fast jag lyckades tajma in så jag var där när dom hade sin egen variant av karneval. då var det bra röj på gatorna.

cusco tykte jag var riktigt jävla kass. jag åker inte till sydamerika för att gå på en irländsk pub och hångla upp brudar från israel.
Citera
2005-10-02, 18:27
  #12
Avstängd
{I}{K}{E}s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badis
cusco tykte jag var riktigt jävla kass. jag åker inte till sydamerika för att gå på en irländsk pub och hångla upp brudar från israel.
Om du bara gick på Paddy Flaherty's så missade du hela Cuscos nattliv.
Där är det fest alla dagar i veckan.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f252892

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback