Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-02-25, 22:16
  #13
Medlem
Panhead och Knucklehead är äldre HD-motorgenerationer som älskas för sitt utseende. Totala sopor visserligen - svaga och genomkassa - men kultförklarade och man måste vara svårt HD-skadad om man skall rikta in sig på en sådan. Som att rekommendera en Ford V8 från 1936 till en som vill ha ta körkort och köpa en bil.

Evolution och framåt gäller om du inte vill gråta i garaget varje ledig stund.
Citera
2015-02-26, 08:21
  #14
Medlem
Du ska köpa en hoj som just du vill ha. Titta runt och provkör och sedan köp. Bygg om om du känner för det och ha kul.

Jag ville ha en customhoj redan 1983 men mina polare körde sporthojar så hela 80-talet hade jag tandkrämsställ och clip-on. I början av 90-talet gav jag fan i vad polarna tyckte och köpte en kawa custom och efter att ha haft intruders och trajjor så har jag landat i att köra Harley. Nu är jag hemma och jag borde köpt Harley redan 1986 när jag hade chansen och dom inte var så dyra. Istället köpte jag en jävla GPZ1000RX som gick som ett skott men som inta alls var min stil . Värdeminskningen var dessutom helt sjuk till skillnad från HD.

Det som är lite kul är att nu kör de flesta polarna HD eller Victory också.

Fast jag tycker inte att du ska begränsa dig bara till HD. Det finns fina japaner i customsvängen och du har ju Victory och Indian också
Citera
2015-02-26, 15:07
  #15
Medlem
Jag tänker skynda långsamt i mitt köp men förhoppningen är att ha en HD i min ägo innan midsommar.
Var in på blocket igår och hittade det här

En sån vill jag ha! Dock är prislappen för ett nybygge lite väl saftigt... Får ha lite is i magen som någon skrev och hålla ögonen öppna för något liknande
Citera
2015-04-25, 11:10
  #16
Medlem
Nu behöver jag hjälp igen!

Jag har kollat och provkört fyra Nightrod special och en "vanlig" NR. Jag med mina 173 cm sitter minst sagt kasst på en special men de är ju otroligt mycket snyggare!

Det finns dessutom fler specials till salu så frågan jag har är om någon vet om det går att flytta bak fotpinnarna och isåfall vad ungefärlig prislapp på det skulle vara? Någon som vet om det finns något "kit"?

Ett omvänt alternativ är att köpa en vanlig NR och lägga ner tid och pengar på att lacka etc. men jag är inte helt sugen på en såpass stor grej på en hoj man köper för över 100 gråingar...
Citera
2015-04-28, 22:22
  #17
Medlem
Skulle nog inte köpa en HD. Finns andra som låter nästan lika bra eller tom bättre. HD är jenkaskit men de håller väl, jag skulle gå på något japanskt. De äger hela marknaden med märken som honda, Suzuki med fler! KVALITET
Citera
2015-04-29, 20:25
  #18
Medlem
Vill du ha en HD skulle jag säga V-Rod, Street Bob eller Iron 883.
Jag rekommenderar dock starkt en japansk hoj. Pålitliga motorcyklar samt billigt och superenkelt att modda/ mecka med!
Citera
2015-06-01, 13:59
  #19
Medlem
Det blev en Nightrod (inte special). Är sjukt nöjd med allt, både ljud och look. Tack för alla tips, tankar och idéer runt mitt köp av kärlek på två hjul!
Citera
2015-07-01, 23:40
  #20
Medlem
Bra köp. Jag har en Fat Bob 2013 (gamla snyggare utseendet) och jag är hur nöjd som helst. Men Night Rod är också fina. Tycker även att Sportster Forty-Eight är ganska så balla.

Och de som klankar ner på kvalitén på HD bör nog ta sig en titt på detta test:

http://www.motorradonline.de/dauerte...wertung/298481
http://www.motorradonline.de/dauerte...oad-king/90733

Den Road King som Motorrad testade i 5000 mil klarade sig bättre än diverse olika japanska och europeiska hojar så som Honda, Suzuki, Yamaha, Kawasaki, Triumph, BMW och Ducati.
Citera
2017-12-04, 19:36
  #21
Medlem
Old.Hectors avatar
Tog A-kort september 2016, köpte mig en Forty-Eight, lagom customiserad i december som jag hämtade ut i mars detta året.
Oerhört lättkörd trotts framflytt och fågelpinnestyre och så låter den fantastiskt.
Min första motorcykel och jag tror att den får stanna kvar som arvegods den dagen jag dör.

Inte stor, inte snabb men vilket jävla ax den har, draget är enormt, hade lätt kunnat dra en fullsize-husvagn utan problem.
De som gnäller på harleys är bara avundsjuka. Punkt.
Citera
2017-12-05, 22:25
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Old.Hector
Tog A-kort september 2016, köpte mig en Forty-Eight, lagom customiserad i december som jag hämtade ut i mars detta året.
Oerhört lättkörd trotts framflytt och fågelpinnestyre och så låter den fantastiskt.
Min första motorcykel och jag tror att den får stanna kvar som arvegods den dagen jag dör.

Inte stor, inte snabb men vilket jävla ax den har, draget är enormt, hade lätt kunnat dra en fullsize-husvagn utan problem.
De som gnäller på harleys är bara avundsjuka. Punkt.

Det KAN ju vara så att du bara inte har särskilt mycket referenser...


just sayin'
Citera
2017-12-07, 18:19
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Old.Hector
Tog A-kort september 2016, köpte mig en Forty-Eight, lagom customiserad i december som jag hämtade ut i mars detta året.
Oerhört lättkörd trotts framflytt och fågelpinnestyre och så låter den fantastiskt.
Min första motorcykel och jag tror att den får stanna kvar som arvegods den dagen jag dör.

Inte stor, inte snabb men vilket jävla ax den har, draget är enormt, hade lätt kunnat dra en fullsize-husvagn utan problem.
De som gnäller på harleys är bara avundsjuka. Punkt.

Du har kört en hoj alltså (förutom körskolans) och har redan fastställt att den är det bästa som finns....

Att du tycker "draget är enormt" (jag antar att du inte syftar på draget till husvagnen) visar ju bara att du inte kört nått annat, och inte vet vad du pratar honom.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback