Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-02-23, 07:55
  #13
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarrelka
Som sagt ingen expert minns bara att jag läste något sånt och det lät ganska troligt det han skrev. Jag äter ändå varierat inte bara för den anledningen men för smakens skull. Sen har fisk tex omega 3 och andra nyttigheter. Ägg är inte heller bra att äta för mycket (pga kolestrolet) tror jag. Inget är bra att äta för mycket av så istället för att trycka i sig kvarg eller whey dagar i ända som många gör så är det bästa att äta varierat för hälsans skull.

Ja både kost och träning är väldigt viktigt. Får du inte i dig tillräckligt med kolhydrater blir det svårt att träna till din fulla potential vilket påverkar hur mycket muskler du bygger. Äter du för lite protein så påverkas också dina muskler. Bra fetter för hälsan. Vitaminer och mineraler för hälsan. Sen måste du ändå köra 100% i gymmet och på det sova ordentligt då det är i sömnen musklerna byggs. Allt är lika viktigt och det gäller att man kör 100% i alla. Jag äter själv "realfood" så äter inget processat.
Kosten är gravt underordnad träningen i betydelse. Att äta ordentligt med kcal och kolhydrater är inte svårt. Att äta tillräckligt med protein är inte speciellt svårt heller.

Du kan äta dåligt och få bra resultat. Du kan inte träna dåligt och förvänta dig bra resultat.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback