Hej !
Var nu ett par månader sedan jag plockade upp farsans gamla gitarr och slog på strängarna för första gången någonsin.
Sedan dess har jag lärt mig dom flesta öppna ackorden.
Jag fastnade direkt för att "picka" låtarna ( med plektrum, inte fingerstyle ) och har således lärt mig picka en del låtar också.
Nu känner jag att jag står still i min utveckling. Jag kan komma på en låt som jag vill lära mig, sätter mig och börjar lite med den men sedan blir det snabbt att jag sitter och spelar dom låtarna jag redan kan och tröttnar.
Vad bör nästa steg i mitt gitarrspelande vara för att fortsätta utvecklas så som man gjorde i början?
Målet och syftet med spelandet är att kunna dra ner en tablatur och kunna spela den utan större problem. Jag har inget mål att skriva eget eller spela i band utan detta är mest en hobby och något "harmoniskt" för mig själv
Hur gjorde ni i början av erat gitarr spelande ? Vad var det som fick er att gå från att kunna några få låtar till att faktiskt kunna kontrollera gitarren och "förstå" musiken?
Har även en elgitarr som jag lirar lite ibland men är främst akustisk som jag använder.
Jättetacksam för alla svar och tips på hur jag kan ta mig ur "svackan" och gå framåt !