Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-20, 00:17
  #1
Medlem
Jag har fiber indraget i läggan och betalar för 100/100 och får ungefär lite drygt 30 ner och typ 96 upp...har testat olika nätverkskablar och både laptopen och stationära men samma, har testat med router och då blev det lite sämre hastighet tom. Bahnhof och umeå energi som levererar har till och med vart nere i källarn och mätt på min port och dom sa att det inte var något fel alls...vart fasen är då felet?!

Började upptäcka i höstas att de gick segare...annars har jag legat på 96/96 typ, och jag kör nätverkskabel direkt in i fiberjacket i väggen.

Något snille som har nåt tips på vad man kan göra?
Citera
2015-02-20, 00:19
  #2
Medlem
Är ju inte så att det liksom går direkt segt att surfa så man lider av det, men man tänker på det ibland och det irriterar mig att betala för nåt som jag inte ens får ut 1/3 av hastigheten på trots att jag som sagt kör kabel direkt in i fiberdosan...
Citera
2015-02-22, 19:51
  #3
Medlem
Kabeltattarens avatar
Om du nu har fiber ända upp i lägenheten bör de ju rimligtvis mäta hastigheten där och inte på porten i switchen. Ännu viktigare om det är ett LAN-uttag.
Citera
2015-03-05, 16:56
  #4
Medlem
plasttygs avatar
Fel i fastighetsnätet? som tidigare sa så mät direktkopplad på inkommande uttag. Mäter du skräp där och din dator är ok så är det fel hos KO.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback