Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-19, 22:26
  #1
Medlem
Hej.
Jag köpte en dator från syrrans kille som han inte använt på ett litet tag.
Jag började lira cs o hade 200-300 fps konstant.

Sedan här om dagen så droppade jag ner till typ 100-40 fps. Jag öppnade upp datorn på sidan o såg en jävla massa damm, blåste lite o det blåste damm som satan. Kan det vara det som orsakar att fpsen droppade? Kan nu känna en liten lukt av brännt damm också.

Isåfall. Ska man använda sig av tryckluft på burk?

O orsakar dammet verkligen fpsen så mycket?

Tack! (:
Citera
2015-02-19, 22:35
  #2
Medlem
Kroesus-Sorks avatar
Kan bli lite sämre flyt om datorn blir för varm av dammet, men föga troligt att den droppar så mycket i ett svep
Citera
2015-02-19, 22:36
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroesus-Sork
Kan bli lite sämre flyt om datorn blir för varm av dammet, men föga troligt att den droppar så mycket i ett svep
Vet du vad orsaken kan vara? Då jag startade datorn här om dan o de fuckade rejält..
Citera
2015-02-19, 22:38
  #4
Medlem
Damm i din maskin har ingenting med fps att göra..

Går grejer sönder i din burk så kommer du inte ha någon fps alls
Citera
2015-02-19, 22:39
  #5
Medlem
endures avatar
Damm bidrar till, och är tecken på, att värmeledningsförmågan dålig, vilket påverkar hårdvaran vid eventuell överhettning. Vid överhettning kanske frekvenserna och spänningen dras ned för att inte generera lika mycket värme, ström.

Se till att ha ett gott luftflöde och gör rent från damm med tryckluft.
Citera
2015-02-19, 22:40
  #6
Medlem
Men jag fattar bara inte vad som hände. Då jag knappt rört datorn.
Citera
2015-02-21, 20:10
  #7
Moderator
Protons avatar
Dammar iväg en varning med flytten...

Programvara - Windows --> Hårdvara - PC
/Moderator
Citera
2015-02-22, 00:44
  #8
Medlem
NotBads avatar
Man rengör dam från datorn med luft på burk. Det blir ju större motstånd för fläktarna när det är för mycket damm i datorn. Och om t ex processorn och grafikkortet har för mycket motsånd så är det ju svårt att få ut full prestanda...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback