Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-20, 13:16
  #13
Avstängd
AAE32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Seriösa malware hanterare förolämpar inte sina klienter/kunder så du har ingenting att be om ursäkt för , du har dessutom inte felat utan reagerat helt sunt framför allt med tanke på att detta är Flashback !
lol, Jag tror att det finns ingen Seriös Malware Removal hanterare här.
Citera
2015-02-20, 15:06
  #14
Avstängd
AAE32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagare
Hehe, kan bara skylla på paranoia när det gäller fixandet av datorer. Vet att det finns gott om skit som man kan få in i sin dator samt folk som vill förse en med sådant vilket gjorde mig skeptiskt till ditt inlägg då det bröt mot svensktalar-normen. Ber om ursäkt om jag sårade dig, det var inte meningen.
Jag ber med om ursäkt, Säg till om du har Activa skadliga filer på datan så kan jag hjälpa dig och ta bort dom
Citera
2015-02-20, 15:42
  #15
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AAE32
lol, Jag tror att det finns ingen Seriös Malware Removal hanterare här.


Intressant att du erkänner att du inte är helt seriös - om det nu är det du gör för jag är inte helt säker på att du i meningen ovan fattar att du faktiskt samtidigt erkänner det . Själv är jag definitivt seriös men utövar det inte professionellt - vis skillnad .

Om IT-säkerhets forat tenderar att göras till en tramsig lekstuga så utgör det en grund för min del till att rapportera allt som går till berörda moderatorer .

Detta sagt så att du vet var du har mig .
Citera
2015-02-20, 18:23
  #16
Avstängd
AAE32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Intressant att du erkänner att du inte är helt seriös - om det nu är det du gör för jag är inte helt säker på att du i meningen ovan fattar att du faktiskt samtidigt erkänner det . Själv är jag definitivt seriös men utövar det inte professionellt - vis skillnad .

Om IT-säkerhets forat tenderar att göras till en tramsig lekstuga så utgör det en grund för min del till att rapportera allt som går till berörda moderatorer .

Detta sagt så att du vet var du har mig .
Jag är en person som erkänner saker, Jag är inte som du tyvär sorry.
Citera
2015-03-12, 23:59
  #17
Medlem
Anklagares avatar
Yippie ki-yay, nu är skiten tillbaka!
Citera
2015-03-13, 01:20
  #18
Medlem
JSelwyns avatar
Gör en sökning i Registret (regedit) för att se om du har kvar några tillägg etc. Sök på själva länken som visas i Chrome.
Dessutom, kan du kolla om den pekar på sidan direkt när du öppnar Chrome, genom att högerklicka på Chrome i Aktivitetsfältet, välj Egenskaper och kolla på sökvägen. Om start/söksidan är kapad brukar det se ut så här ungefär: <sökväg till chrome.exe> länk till den kapade sidan. Ta bort allt som står efter Chrome.exe.
Citera
2015-03-13, 16:44
  #19
Medlem
Anklagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Gör en sökning i Registret (regedit) för att se om du har kvar några tillägg etc. Sök på själva länken som visas i Chrome.
Dessutom, kan du kolla om den pekar på sidan direkt när du öppnar Chrome, genom att högerklicka på Chrome i Aktivitetsfältet, välj Egenskaper och kolla på sökvägen. Om start/söksidan är kapad brukar det se ut så här ungefär: <sökväg till chrome.exe> länk till den kapade sidan. Ta bort allt som står efter Chrome.exe.

Tack för hjälpen, då jag är pinsamt inkompetent när det gäller datorer behöver jag dock några förtydliganden.

Hur söker jag i registret?

Är det någon särskild inställning som gör att jag har alternativet egenskaper när jag högerklickar på något i aktivitetsfältet? Jag har nämligen inget sådant alternativ för tillfället.
Citera
2015-03-13, 19:35
  #20
Medlem
1FFs avatar
Har du installerat något nytt sedan senast som orsakar det ?

Följ guiden i inlägg # 2 men börja i felsäk.läge med att köra Rkill - http://www.bleepingcomputer.com/download/rkill/ och sedan Adwcleaner , JRT och sist MBAM .
Citera
2015-03-14, 15:44
  #21
Medlem
Anklagares avatar
[quote=1FF|52634714]Har du installerat något nytt sedan senast som orsakar det ?

Inte vad jag kan minnas eller se.
Citera
2015-03-14, 15:48
  #22
Medlem
1FFs avatar
[quote=Anklagare|52643962]
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Har du installerat något nytt sedan senast som orsakar det ?

Inte vad jag kan minnas eller se.

Hur går det med tillämpningen av det jag skrev i inlägg # 20 ?
Citera
2015-03-14, 15:50
  #23
Medlem
Anklagares avatar
[quote=1FF|52644013]
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagare

Hur går det med tillämpningen av det jag skrev i inlägg # 20 ?

Hade tänkt ta och testa det nu faktiskt.
Citera
2015-03-14, 16:03
  #24
Medlem
Anklagares avatar
När jag försöker köra Malwarebytes scanningen så får jag error "SDKDatabaseLoadDefaults failed with code: 2", har googlat runt lite efter lösningar på detta men finner inga. Är det någon som vet hur man löser det?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback