Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-02-19, 16:26
  #1
Medlem
Anklagares avatar
Hej, har sedan jag startade datorn för första gången idag stött på ett enormt frustrerande problem när jag använder Chrome och det är att sidorna jag går in på automatiskt efter en halv minut eller så skiftar till diverse andra sidor, såsom gambling-hemsidor och dylikt. Av någon anledning så verkar det bara vara vissa hemsidor, 9gag bland annat, som redirectar mig till nya hemsidor. Jag har försökt fixa detta genom att använda mig av AdwCleaner men det hjälper inte.
Då jag är extremt okunnig när det gäller det här området vänder jag mig till ni snälla flashbacksjälar om råd då jag inte hittar någon lösning när jag googlar efter hjälp.
Citera
2015-02-19, 16:31
  #2
Avstängd
AAE32s avatar
Hey there my name is AAE32 and i will be assisting you today, I want you to follow my instructions from now on and ignore everyone else who posts in this thread. If you dont want to follow my instructions please wait so another member can assist you with your problem.


1. Please boot your computer in safe mode with networking.

2. Download and Execute MalwareBytes-AntiMalware.Complete the installaion and agree Of the terms of service/use Do a threat scan and once the scan is finish press the "Quarantine all" button

3. Download and Execute JRT there should popup a CMD window on your screen, Agree of the terms of service/use and Press enter to begin the scan.

4. Download and Execute Adwcleaner. Complete the installaion and agree of the terms of service/use, Press the scan button and once the scan is finish press the clean button and restart your computer.

5. Post all the logs here once all the scans are finish, its important.


Download Malwarebytes-AntiMalware from here: MalwareBytes

Download JRT from here: JRT

Download Adwcleaner from here: Adwcleaner

Thank you.
__________________
Senast redigerad av AAE32 2015-02-19 kl. 16:33.
Citera
2015-02-19, 16:34
  #3
Medlem
Anklagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AAE32
Hey there my name is AAE32 and i will be assisting you today, I want you to follow my instructions from now on and ignore everyone else who posts in this thread. If you dont want to follow my instructions please wait so another member can assist you with your problem.


1. Please boot your computer in safe mode with networking.

2. Download and Execute MalwareBytes-AntiMalware.Complete the installaion and agree Of the terms of service/use Do a threat scan and once the scan is finish press the "Quarantine all" button

3. Download and Execute JRT there should popup a CMD window on your screen, Agree of the terms of service/use and Press enter to begin the scan.

4. Download and Execute Adwcleaner. Complete the installaion and agree of the terms of service/use, Press the scan button and once the scan is finish press the clean button and restart your computer.

5. Post all the logs here once all the scans are finish, its important.


Download Malwarebytes-AntiMalware from here: MalwareBytes

Download JRT from here: JRT

Download Adwcleaner from here: Adwcleaner

Thank you.

Får man fråga varför du skriver på engelska? Är det en copy paste från någon annan hemsida du bara har infogat eller?
Citera
2015-02-19, 16:42
  #4
Avstängd
AAE32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagare
Får man fråga varför du skriver på engelska? Är det en copy paste från någon annan hemsida du bara har infogat eller?
Detta har jag skrivit, Det är min konserverad tal som jag använder på andra sidor med och inte bara på flashback. Jag tror hellre att du gör copy and paste från en annan källa när du hjälper folk.

Assistans avbröts.
Citera
2015-02-19, 16:49
  #5
Medlem
Anklagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AAE32
Detta har jag skrivit, Det är min konserverad tal som jag använder på andra sidor med och inte bara på flashback. Jag tror hellre att du gör copy and paste från en annan källa när du hjälper folk.

Assistans avbröts.

No offense men jag får starka google-translate vibbar från dig, vilket gör mig orolig.
Citera
2015-02-19, 16:56
  #6
Medlem
MentalIstids avatar
Gå in på inställningar och titta vilka tillägg som finns. Där brukar man kunna se vad det är som spökar. Hittar du något skumt tillägg så brukar man kunna googla hur man får bort det.
Citera
2015-02-19, 17:07
  #7
Medlem
Anklagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentalIstid
Gå in på inställningar och titta vilka tillägg som finns. Där brukar man kunna se vad det är som spökar. Hittar du något skumt tillägg så brukar man kunna googla hur man får bort det.

Finns inget tillägg där som jag inte själv medvetet har installerat.
Edit: Det enda tillägget jag har är Hola.
Citera
2015-02-19, 17:23
  #8
Avstängd
AAE32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagare
Finns inget tillägg där som jag inte själv medvetet har installerat.
Edit: Det enda tillägget jag har är Hola.
Hur går det?
Citera
2015-02-19, 17:25
  #9
Medlem
Anklagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AAE32
Hur går det?

Det verkar ha löst sig nu tack vare din hjälp. Tack så mycket!
Citera
2015-02-19, 17:37
  #10
Avstängd
AAE32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagare
Det verkar ha löst sig nu tack vare din hjälp. Tack så mycket!
Inga problem. Men nästa gång kan du vara lite snällare, så kan jag vara snällare med!

"Är det en copy paste från någon annan hemsida du bara har infogat eller?"

"No offense men jag får starka google-translate vibbar från dig, vilket gör mig orolig."
Citera
2015-02-20, 03:01
  #11
Medlem
Anklagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AAE32
Inga problem. Men nästa gång kan du vara lite snällare, så kan jag vara snällare med!

"Är det en copy paste från någon annan hemsida du bara har infogat eller?"

"No offense men jag får starka google-translate vibbar från dig, vilket gör mig orolig."

Hehe, kan bara skylla på paranoia när det gäller fixandet av datorer. Vet att det finns gott om skit som man kan få in i sin dator samt folk som vill förse en med sådant vilket gjorde mig skeptiskt till ditt inlägg då det bröt mot svensktalar-normen. Ber om ursäkt om jag sårade dig, det var inte meningen.
Citera
2015-02-20, 09:09
  #12
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagare
Hehe, kan bara skylla på paranoia när det gäller fixandet av datorer. Vet att det finns gott om skit som man kan få in i sin dator samt folk som vill förse en med sådant vilket gjorde mig skeptiskt till ditt inlägg då det bröt mot svensktalar-normen. Ber om ursäkt om jag sårade dig, det var inte meningen.


Seriösa malware hanterare förolämpar inte sina klienter/kunder så du har ingenting att be om ursäkt för , du har dessutom inte felat utan reagerat helt sunt framför allt med tanke på att detta är Flashback !
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback