Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-02-21, 00:34
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
På resor?

Varför köper du inte en bärbar dator, typ ultrabook?

Skulle det kunna vara ett argument att en ultrabook kostar runt +10 000:- medans en rasberry pi kostar 300:-
Citera
2015-02-21, 04:56
  #14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ostskalare
Skulle det kunna vara ett argument att en ultrabook kostar runt +10 000:- medans en rasberry pi kostar 300:-

Och du kan använda den utan skärm?
Citera
2015-02-21, 12:02
  #15
Medlem
Är det en bärbar du är ute efter köp en Chromebook, kostar från runt 2000 kr.
Citera
2015-02-21, 13:10
  #16
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Och du kan använda den utan skärm?

Dom flesta som använder den som "mediaspelare" ansluter den till tv:n
Citera
2015-02-21, 14:29
  #17
Medlem
Freddyfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worthless47
Tja, tänkte köpa mig en Raspberry pi, enda problemet är att jag inte kan någonting om att programmera, tror ni jag klarar mig ändå?

Kan man ha Swefilmer? Netflix? Spotify? SVT-PLAY?

Vore magiskt med denna dator på resor osv
Mvh Worthless47

Resor?
Citera
2015-02-21, 15:50
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Och du kan använda den utan skärm?

Det går faktiskt bla, men man får ju komma ihåg alla kommandon osv utantill. Annars har ju de allra allra flesta som sitter på flashback en skärm hemma.
Citera
2015-02-22, 16:30
  #19
Medlem
Freddyfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ostskalare
Det går faktiskt bla, men man får ju komma ihåg alla kommandon osv utantill. Annars har ju de allra allra flesta som sitter på flashback en skärm hemma.

Kommandon behöver man inte kunna utantill, bara att googla.
Citera
2015-02-22, 18:36
  #20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ostskalare
Det går faktiskt bla, men man får ju komma ihåg alla kommandon osv utantill. Annars har ju de allra allra flesta som sitter på flashback en skärm hemma.


Men du skulle ju använda den på resor
Citera
2015-02-22, 20:19
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freddyfish
Kommandon behöver man inte kunna utantill, bara att googla.

Sant, det jag menade var att om du är skärmlös så kan du inte se det du tryckt in, och om google säger gå till x så måste du veta vart i menyn du är och hur många knapptryckningar som krävs, alltså inte en så bra lösning.

Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Men du skulle ju använda den på resor
http://www.ebay.com/itm/3-2-TFT-LCD-...item41873ff18d
Citera
2015-02-22, 20:54
  #22
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worthless47
Tja, tänkte köpa mig en Raspberry pi, enda problemet är att jag inte kan någonting om att programmera, tror ni jag klarar mig ändå?

Kan man ha Swefilmer? Netflix? Spotify? SVT-PLAY?

Vore magiskt med denna dator på resor osv
Har du ekonomin till det skulle jag istället satsa på någon av alla riktigt billiga minimaskiner med Atom-processor som börjar dyka upp. Dels lär HP Stream Mini finns på hyllorna ganska snart, men utöver det finns ju ännu billigare alternativ som Vensmile W10, Pipo X7 etc. Som exempel. http://www.aliexpress.com/item/2015-...259813617.html
Komplett för under en tusenlapp. När du väl skaffat låda, laddare, bluetooth-dongel och wifi-dongel och SD-kort till en Raspberry är prisskillnaden ganska blygsam. Och den länkade lådan är fasen så mycket snabbare än även Pi 2.

Seriöst - en Pi köper man gör att den är kul att labba med, som HTPC finns faktiskt bättre alternativ, även om inget av dem är fullt så billigt som en Pi.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback