Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-23, 19:23
  #121
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Mods verkar däremot inte hålla med om detta i den aktuella tråden då det stundtals råder godtycklig censur med hänvisning till off-topic. Därför efterfrågar jag tydligare och klarare riktlinjer kring vilka mediekällor eller information (vad det nu är som mods anser vara relevant) som hör hemma i tråden. Detta underlättar för alla inblandade så att alla kan fokusera på de relevanta sakerna. Det är inte effektivt när det råder sådan diskrepans mellan skribenter och mods. Tydlig kommunikation är då lösningen och det jag efterfrågar.

Hur kan modsen tillåta exempelvis detta inlägg men radera hundratals andra med hänvisning till OT?

(FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?

Javisst ja . Det var en mod som skrev detta inlägget.

It is OK when we do it.....

edit:
Jag har ca 280 raderade inlägg de flesta från denna tråden utan motivering. Troligen för OT men hur skall jag veta om de inte motiveras?

Det gör mig lite irriterad då andra inlägg som i princip innehåller samma ämnen men från en annan synvinkel som ovan får vara kvar.
__________________
Senast redigerad av longbow4y 2018-02-23 kl. 19:43.
Citera
2018-02-23, 20:33
  #122
Medlem
frasselitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Hur kan modsen tillåta exempelvis detta inlägg men radera hundratals andra med hänvisning till OT?

(FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?

Javisst ja . Det var en mod som skrev detta inlägget.

It is OK when we do it.....

edit:
Jag har ca 280 raderade inlägg de flesta från denna tråden utan motivering. Troligen för OT men hur skall jag veta om de inte motiveras?

Det gör mig lite irriterad då andra inlägg som i princip innehåller samma ämnen men från en annan synvinkel som ovan får vara kvar.

Siegfrid modererar den där tråden helt godtyckligt och icke-konsekvent. Dessutom så stämmer det att hens egna inlägg får stå kvar fastän hen raderar andra inlägg på exakt samma tema, case in point: (FB) Censurerad i mediekriget om mångkultur, ÅTERIGEN!

Jag har dessutom frågat Siegfrid ett flertal gånger vad hens tolkning av topic är, så att vi skribenter vet vad som gäller. Men det ända man får till svar är, "det som står i TS". Sedan visar man varför ens raderade inlägg är ontopic med tydlig hänvisning till TS. Och som svar får man bara ett kort "nej off-topic". Man får inga somhelst förklaringar från Siegfrid, bara godtycke och hyckleri!

En riktigt undermålig mod som bör ta till sig denna konstruktiva kritik.
__________________
Senast redigerad av frasselito 2018-02-23 kl. 21:05.
Citera
2018-02-23, 20:49
  #123
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Hur kan modsen tillåta exempelvis detta inlägg men radera hundratals andra med hänvisning till OT?

(FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?

Javisst ja . Det var en mod som skrev detta inlägget.

It is OK when we do it.....

edit:
Jag har ca 280 raderade inlägg de flesta från denna tråden utan motivering. Troligen för OT men hur skall jag veta om de inte motiveras?

Det gör mig lite irriterad då andra inlägg som i princip innehåller samma ämnen men från en annan synvinkel som ovan får vara kvar.
Har du ens rapporterat inlägget? Så mina kolleger får bedöma det?
Lämpligt att göra det innan man drar upp det i detta forum.
Om de inte raderar det, diskutera med den ansvarige moderatorn (inte jag) och sen kan du skriva här.
Jag kommenterar inte, mina kolleger får avgöra om inlägget ska vara kvar.
Citera
2018-02-23, 21:13
  #124
Medlem
frasselitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Har du ens rapporterat inlägget? Så mina kolleger får bedöma det?
Lämpligt att göra det innan man drar upp det i detta forum.
Om de inte raderar det, diskutera med den ansvarige moderatorn (inte jag) och sen kan du skriva här.
Jag kommenterar inte, mina kolleger får avgöra om inlägget ska vara kvar.
Så du menar att den mod som sitter och plockar bort inlägg i den tråden INTE sätter normen med sina egna inlägg?

Du menar att den mod som sitter och plockar bort inlägg i den tråden skriver inlägg som enligt den modden skulle vara off-topic?

Nej, du är en riktig hycklare. Jag har skrivit mångt mycket mer relevanta inlägg med tydlig hänvisning till TS men som DU plockat bort. Och så kommer du och skriver om judiska friskolor från ett citat som handlar om muslimska friskolor?!?

Komigen, du är inkonsekvent! Och det är dåligt modererande att vara inkonsekvent, särskilt när man premierar sina egna inlägg och godtyckligt plockar bort andras och delar ut varningar till höger och vänster som inte ens är varningar.
__________________
Senast redigerad av frasselito 2018-02-23 kl. 21:21.
Citera
2018-02-23, 22:12
  #125
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Har du ens rapporterat inlägget? Så mina kolleger får bedöma det?
Lämpligt att göra det innan man drar upp det i detta forum.
Om de inte raderar det, diskutera med den ansvarige moderatorn (inte jag) och sen kan du skriva här.
Jag kommenterar inte, mina kolleger får avgöra om inlägget ska vara kvar.

Jag tycker att ditt inlägg visst kan vara kvar. Det jag reagerade på var att mina 100+ inlägg raderats.
Citera
2018-04-02, 09:45
  #126
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Hur kan modsen tillåta exempelvis detta inlägg men radera hundratals andra med hänvisning till OT?

(FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?

Javisst ja . Det var en mod som skrev detta inlägget.

It is OK when we do it.....

edit:
Jag har ca 280 raderade inlägg de flesta från denna tråden utan motivering. Troligen för OT men hur skall jag veta om de inte motiveras?

Det gör mig lite irriterad då andra inlägg som i princip innehåller samma ämnen men från en annan synvinkel som ovan får vara kvar.

Det ska sägas att även vi moderatorer också får inlägg borttagna av andra moderatorer i tråden. Jag har flera inlägg som är borttagna. Det verkar finnas en tro på att moderatorer är mer "snälla" mot andra moderatorer. Så är inte fallet.
Citera
2018-04-02, 10:13
  #127
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Det ska sägas att även vi moderatorer också får inlägg borttagna av andra moderatorer i tråden. Jag har flera inlägg som är borttagna. Det verkar finnas en tro på att moderatorer är mer "snälla" mot andra moderatorer. Så är inte fallet.

Om du som moderator kollar vem som raderar vad på vilka grunder lär du hitta mönster.
Lycka till!
Citera
2018-04-06, 23:11
  #128
Medlem
Modereringen är inkonsekvent, men det är den på hela Flashback. Inget unikt för mediekriget. I övrigt gissar jag att det är en besvärlig tråd att moderera. Inte minst mot bakgrund av att det inte direkt är forumets allra mest ödmjuka användare som skriver där, men också trådens förhållandevis höga ålder och bitvis rejäla spretighet, eller hur man nu ska uttrycka det, bidrar nog till svårigheterna att moderera; få trådar kan ha gett upphov till så många andra trådar. Många användares mycket stora engagemang i tråden som sådan och i det de själva skriver, kan säkert också upplevas besvärlig för en och annan moderator.

Angående frågan hur tråden ska styras upp, kanske man skulle testa att lämna den omodererad en vecka. Jag vet att jag uttryckt en helt annan åsikt tidigare i en annan tråd, men tydligen är tråden stenhårt modererad redan nu, så varför inte testa hela havet stormar några dar eller en vecka? Resultatet kanske inte blir så tokigt. Eller så blir det så tokigt att tråden låses och vi som intresserar oss för trådens ämne kan börja på ny kula efter de förutsättningar som gäller idag och slipper vara bundna av förhållandena som rådde januari 2011.
Citera
2018-04-07, 12:44
  #129
Medlem
Droidlifes avatar
Lägg ner den autistiska fixeringen vid regler och reglementen vad gäller TOPIC, som är utgånget vid det här laget, och det som länge har skrivits av tyngd och värde, och som kommer skrivas framöver, avviker ifrån TS mycket smalare och specifika fokus. Varför kan inte konversationen få breddas i takt med utvecklingen vi ser under nuvarande paraply istället för att sprätta iväg det "avvikande" åt alla håll och kanter?

Så länge tråden förhåller sig till media, och media som ett krigsinstrument, så tycker jag att det hela fungerar.
Citera
2018-04-07, 16:55
  #130
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Droidlife
Lägg ner den autistiska fixeringen vid regler och reglementen vad gäller TOPIC, som är utgånget vid det här laget, och det som länge har skrivits av tyngd och värde, och som kommer skrivas framöver, avviker ifrån TS mycket smalare och specifika fokus. Varför kan inte konversationen få breddas i takt med utvecklingen vi ser under nuvarande paraply istället för att sprätta iväg det "avvikande" åt alla håll och kanter?

Så länge tråden förhåller sig till media, och media som ett krigsinstrument, så tycker jag att det hela fungerar.
Du är välkommen att starta nya trådar med allehanda topic om du önskar.
Det är möjligt att tråden spelat ut sin roll och topic blivit inaktuellt. Då startar man en ny tråd med nytt topic.
Så har forumet fungerat och så kommer det att fungera.
Att kapa trådar kommer inte att löna sig.
Citera
2018-04-07, 17:49
  #131
Medlem
Nostradumbasss avatar
Den här tråden kan stängas. Den modereras på ett helt hjärndött sätt. Tillochmed när saker ändras och skrivs om i MSM sker "tyst OT-radering" så att tråden står och stampar och inte kan ta något steg framåt när spelreglerna i debatten ändras.

Skärpning för fan nu moderatorer. Ni vet vilka ni är.
Citera
2018-04-27, 20:15
  #132
Avstängd
svartatkattens avatar
Nuvarande mod-medlande innehåller mer än ett kodord!

Hur ska man uppfatta tråden (TS/mod-meddelande/senaste inläggen/etc) om man är nytillkommen och intresserad av att diskutera svensk inrikespolitik? Bisarrt är bara förnamnet...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback