Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-19, 09:46
  #1
Medlem
Hej, har en knappt månad gammal dator med följande grafikkort:
https://www.komplett.se/gainward-gef...sx-cuda/825431

Någon annan som har detta grafikkort som kan intyga om att det är väldigt högljutt?

Hade en polare som sa att han hade samma som jag skulle jämföra med, men när jag kom dit insåg jag att han hade "phantom" edition som kör med 2 fläktar vilket gjorde kortet tystare än en laptop, medans mitt dånar på som ett gammalt kylskåp.

Ringde komplett support och dom sa att jag skulle testa hålla i chassig å se om det var vibrationer, samt att ingen annan har klagat på ljudnivån, tråkigt att skicka tillbaks ett kort endast för att få tillbaks samma samt betala kontrollavgiften.

HJÄLP MIG!

(testat googla men hittar inte en enda review av kortet som inte är "phantom edition")
Citera
2015-02-19, 13:36
  #2
Medlem
Är det "coil-wind" eller surrar det på ordentligt?
Citera
2015-02-19, 13:46
  #3
Medlem
EckiEckis avatar
Köpråd - PC: Grafikkort --> Hårdvara - PC
/Moderator
Citera
2015-02-19, 15:44
  #4
Medlem
Det är ingen coil whine utan ett ljud som ger en mental bild utav att något litet mjukt material ligger emot fläkten å skapar ett surr/rassel. Men jag har kollat detta och kan med 99% säkerhet säga att fläkten är helt fri från föremål som ligger emot. Min vän som jobbat inom omårdet trodde de var antingen ett kort som helt enkelt är högljutt eller möjligen dåliga lager. Känns inte tillräckligt övertygande för mig för att skicka in å snopet få tillbaks en kontrollavgift å samma jävla kort. För övrigt funkar de bra. Presterar underbart å bra temperatur på kortet. Ljudet är konstant och höjs å sänks endast pga belastning.
Citera
2015-02-19, 15:48
  #5
Medlem
EulersIdentitets avatar
Om du stänger av fläkten på kortet, upphör ljudet då?
Citera
2015-02-20, 18:34
  #6
Medlem
Du har en referenskylare, dom brukar låta en hel del. Ladda ner MSI Afterburner och du kan lätt göra din egen fläktkurva därmed betydligt sänka ljudnivån.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback