Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-18, 22:14
  #1
Medlem
För er som missat:
http://www.svtplay.se/video/2688371/...ning-avsnitt-6

Detta vet vi:
Han är ung göteborgare, född och uppväxt i staden. Han har rötter i Mellanöstern (ej Syrien).
Född muslim men började praktisera religionen när han var 16 år gammal.
Han har svart islamiskt skägg (rätt ansat).
"Adam" menar att han förlorat 10 vänner där nere, han har rest ner med andra göteborgare.
Han har skottskadats.

Han verkar rätt lågbildad och har inte förmågan att uttrycka sig (han ska ha hoppat av tandläkarutbildningen men det är svårt att tro).

Självklart så kan han ju ha placerat ut lite falsk information här och där för att inte röja sin identitet, men här gör vi allt för att ta reda på vem den här terroristen är.

KÖR!!!
Citera
2015-02-18, 22:19
  #2
Medlem
Som jag förstod det var det en skådespelare som uttalade hans repliker.
Citera
2015-02-18, 22:44
  #3
Avstängd
markusj99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollbenke
För er som missat:
http://www.svtplay.se/video/2688371/...ning-avsnitt-6

Detta vet vi:
Han är ung göteborgare, född och uppväxt i staden. Han har rötter i Mellanöstern (ej Syrien).
Född muslim men började praktisera religionen när han var 16 år gammal.
Han har svart islamiskt skägg (rätt ansat).
"Adam" menar att han förlorat 10 vänner där nere, han har rest ner med andra göteborgare.
Han har skottskadats.

Han verkar rätt lågbildad och har inte förmågan att uttrycka sig (han ska ha hoppat av tandläkarutbildningen men det är svårt att tro).

Självklart så kan han ju ha placerat ut lite falsk information här och där för att inte röja sin identitet, men här gör vi allt för att ta reda på vem den här terroristen är.

KÖR!!!
Har ingen aning om det går men kolla med nåt flygbolag som flyger till Syrien och se om du kan snacka till dig lite uppgifter om honom/dom
Citera
2015-02-18, 23:06
  #4
Medlem
BlueChickens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Som jag förstod det var det en skådespelare som uttalade hans repliker.

Härav citationstecknen runt ADAM i både TS text och rubrik.
Citera
2015-02-18, 23:19
  #5
Medlem
fisors avatar
Skulle gissa att han är av libanesiskt eller palestinsk ursprung, om man inte räknar med nordafrika till mellanöstern.
Citera
2015-02-18, 23:33
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChicken
Härav citationstecknen runt ADAM i både TS text och rubrik.
Hur vet du det, du startade väl inte tråden? Att skriva så visar att namnet är fejkat, inte nödvändigtvis att personen eller rösten är skådespelare.
Citera
2015-02-18, 23:34
  #7
Medlem
Har av en polare i telefon nyss fått veta att killen heter:

Adam Hamz* ( * = a ) , kanske ska skita i reglerna i detta fall.

Hur som helst, uppvuxen i Göteborg och är från Palestina. Han uppdaterar dagligen på facebook bilder där han står med vapen osv. IS propaganda etc.

Min polare är dock bara 90% säker. Men är det denne snubbe så gick min polare i samma klass som honom på gymnasiet.

Jag menar, hur många heter Adam och är från Göteborg, är nere i Syrien å våldtar?

Måste vara denna snubbe.
Citera
2015-02-18, 23:36
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFeelG00d
Har av en polare i telefon nyss fått veta att killen heter:

Adam Hamz* ( * = a ) , kanske ska skita i reglerna i detta fall.


Ej troligt. Dom säger ju att Adam inte är killens riktiga namn.
Citera
2015-02-18, 23:42
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AkkA-IjD
Ej troligt. Dom säger ju att Adam inte är killens riktiga namn.

Och "dom" går att lita på?

Samma folk som gjort allt för att censurera honom.

Tills någon annan kommer med bättre förslag får vi nog gå på detta.

Bad min polare om facebook länk, well see whats what soon enough.
Citera
2015-02-18, 23:44
  #10
Medlem
Blademasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFeelG00d
Har av en polare i telefon nyss fått veta att killen heter:

Adam Hamz* ( * = a ) , kanske ska skita i reglerna i detta fall.

Hur som helst, uppvuxen i Göteborg och är från Palestina. Han uppdaterar dagligen på facebook bilder där han står med vapen osv. IS propaganda etc.

Min polare är dock bara 90% säker. Men är det denne snubbe så gick min polare i samma klass som honom på gymnasiet.

Jag menar, hur många heter Adam och är från Göteborg, är nere i Syrien å våldtar?

Måste vara denna snubbe.

Hahahaha, skönt att du och din polare tror att snubben heter Adam, ni verkar ha tänkt till ordentligt här!
Citera
2015-02-18, 23:44
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFeelG00d
Och "dom" går att lita på?

Samma folk som gjort allt för att censurera honom.

Tills någon annan kommer med bättre förslag får vi nog gå på detta.

Bad min polare om facebook länk, well see whats what soon enough.

Det vore väl oerhört jävla korkat av SVT att kalla honom för hans riktiga namn och sen säga att det egentligen är något annat? Vore väl mycket lättare att bara ta nåt randomnamn? Som typ Adam i det här fallet. Finns ingen logik i det.
Citera
2015-02-18, 23:45
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blademaster
Hahahaha, skönt att du och din polare tror att snubben heter Adam, ni verkar ha tänkt till ordentligt här!

Kanske är bästa blåsningen på ett tag? att han just heter Adam och ingen tror det.

Dessutom är Adam ett relativt vanligt förnamn och efternamn i Palestina. Så skratta inte allt för hårt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback