Flashback bygger pepparkakshus!
2015-02-18, 17:50
Medlem
Tramp-Popes avatar
Goddag,

Jag håller på med en uppsats i temat media där jag valt att granska Sveriges yttrandefrihet och medians förhållning till den. Min frågeställning är vad som egentligen får uttryckas i Sverige. Vad finns det för skillnader i reglerna över vad man får säga i media och vad man får säga personligen eller i internetforum som detta. Tar gärna emot era granskande åsikter eller bra dokumentärtips som behandlar ämnet.

Tack på förhand!
Citera
2015-02-18, 17:52
Medlem
Spännande ämne att skriva om!

Några aspekter att fundera på:

- Varför yttrandefrihet?
- Yttandefrihet när det passar.
- Vart går gränsen?
- Historien.
Citera
2015-02-18, 19:12
Medlem
Repatrierings avatar
Hur lyder frågeställning/frågeställningar och syfte?

Edit: såg frågeställningarna inbakade i din text.
Citera
2015-02-19, 15:18
Medlem
Tramp-Popes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calmyourtits
Spännande ämne att skriva om!

Några aspekter att fundera på:

- Varför yttrandefrihet?
- Yttandefrihet när det passar.
- Vart går gränsen?
- Historien.

Precis sådant vill jag ta upp! Några idéer? Bra tips på sidor/filmer?
Citera
2015-02-19, 18:08
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramp-Pope
Goddag,

Jag håller på med en uppsats i temat media där jag valt att granska Sveriges yttrandefrihet och medians förhållning till den. Min frågeställning är vad som egentligen får uttryckas i Sverige. Vad finns det för skillnader i reglerna över vad man får säga i media och vad man får säga personligen eller i internetforum som detta. Tar gärna emot era granskande åsikter eller bra dokumentärtips som behandlar ämnet.

Tack på förhand!
Har du missat hur Riksdagen blockerar SD och hur media jagar SD som vilda gnuer!?
Citera
2015-02-20, 00:00
Medlem
Mitt tips är att du inte söker info om detta på Flashback, eftersom din uppsats då kommer att få en väldigt stor prägel av foliehatteri (för att inte tala om riktigt dåliga källval), vilket inte lär gagna ditt betyg...
Citera
2015-02-22, 10:08
Medlem
Tramp-Popes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
Mitt tips är att du inte söker info om detta på Flashback, eftersom din uppsats då kommer att få en väldigt stor prägel av foliehatteri (för att inte tala om riktigt dåliga källval), vilket inte lär gagna ditt betyg...

Jag tänker givetvis inte ha flashback som källa. Jag är bara här för att få tankar och tips. Har du några?
Citera
2015-02-22, 16:31
Medlem
Per.G.Olas avatar
Du kan börja med att läsa Lena Anderssons ledare i DN med titeln "Den nödvändiga onödigheten"

När du fått huvudet runt vad hon skriver bör du ha en så korrekt uppfattning av vad begreppet yttrandefrihet verkligen innebär och vad inskränkningar, självpåtagna eller lagliga får för konsekvenser att resten bör falla på plats av sig självt.
Citera
2015-02-22, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramp-Pope
Goddag,

Tack på förhand!

Det vore intressant att få ta del av din åsikt om Lars Vilks rätt till yttrandefrihet.
Hor denne man hemma i din värld?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in