Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-18, 12:11
  #1
Medlem
Hej!

Tror knappast jag är den enda nu på senare tid som börjat tänka på att använda lite av min enorma tid av fritid till att försöka bli hobby Satirtecknare, jag ser dock ett problem i detta. Jag skulle kunna vara satirtecknare utan att lägga ut bilder på internet osv. Men precis som de personerna som känner att de vill lägga ut bilder på maten de lagat vill jag även lägga ut bilder på satirteckningar jag målat. Även fast jag inte är en professionell så vill jag visa upp vad jag målat då jag är stolt över det. Men jag vill samtidigt inte utsätta min familj för fara, min egen säkerhet är jag inte större bekymrad över, det är min familj. Så min fråga är, vad har ni för åsikter angående att lägga ut mina teckningar på nätet såsom på Facebook, instagram, Twitter och möjligtvis en satirblogg. Låter det som en bra idé? Jag vill såklart gå under mitt namn när jag tecknar men med tanke på risken för min familj ska bli hotade eller rent av kanske fysiskt skadade eller i värsta cerium dödade vill jag inte möjligtvis ge de som har något emot satir den "lätta" chansen att kunna söka upp både mig och min familj och släktingar.

Vad säger ni flashbackare, låter detta som en bra idé? Eller borde man kanske inte använda sig av yttrandefriheten i nutid?

Om detta är fel forum, får mod gärna flytta...
Med Vänliga Hälsningar
Swede
Citera
2015-02-18, 13:22
  #2
Medlem
ChuckHagels avatar
Det låter så du har överflöd av kreativitet och teknisk talang. Tråden blir således överflödig. Sen avslöjar du dina intentioner väldigt tidigt i din post och tråden blir inte bara överflödig men även rätt onödig.
Citera
2015-02-18, 13:40
  #3
Medlem
captengroggs avatar
Ge oss ett smakprov. Yttrandefrihet behövs hela tiden, lika viktig som luften vi andas.

Såklart att risken ökar om du lägger ut satirbilder med dina offentliga uppgifter. Men en blogg tycker jag låter som en bra idé
Citera
2015-02-18, 21:07
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckHagel
Det låter så du har överflöd av kreativitet och teknisk talang. Tråden blir således överflödig. Sen avslöjar du dina intentioner väldigt tidigt i din post och tråden blir inte bara överflödig men även rätt onödig.

Jag är lite ny i sånt här forumsmiljö så jag försöker göra så gott ja kan! Ber om ursäkt om det blev väldigt jobbigt å läsas, inte alls min mening! Men jag tackar och bockar för de fina orden i början! Du kan nog mycket väl vara på spåret till något att det därav bli överflöd!^^

Capten Crogg: kan absolut ge er ett smakprov! Ska nog försöka ordna detta åt er/dig! Men om denna tråd ses som onödig kanske jag kan ge smakprov genom privatmeddelande annars

Med vänliga hälsningar,
Swede
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback