Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-18, 05:18
  #1
Avstängd
Vet inte om tråden är rätt men testar.

Kan någon förklara hur smugglarna gör när dom tar det via kroppen.
Hur packar dom det tex? Hur sväljer dom det sen, med något speciellt ämne eller dylikt ?
Vad använder/behöver man för tillbehör för att utföra ett sådant uppdrag ?

Hur lång tid tar det för det att gå igenom hela systemet så att säga innan det kommer ut ?
Har alltid beundrat packningarna som dessa drog karteller bland annat gör.

Tex om ni kollar denna bild :;http://www.dn.se/nyheter/sverige/kur...bis-i-kroppen/

Hur har dom gjort det så tajt och så snyggt och tätt har jag alltid undrat när jag sett såna här bilder tidigare, dom verkar alltid vara formade likt ett avlångt ägg i princip varje gång vart man än kollar på smugglingens väg när det gäller att svälja. Verkar ju finnas ett sett för hur detta ska göras och det är jag gärna intresserad utav höra.

Kanske även någon här som gjort detta tidigare och har egen erfarenhet?

/L
2015-02-18, 05:37
  #2
Medlem
Det spelar ingen roll direkt hur du smugglar det, sålänge du har tur att skiten kommer igenom
2015-02-18, 15:52
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AllenEdmonds
Det spelar ingen roll direkt hur du smugglar det, sålänge du har tur att skiten kommer igenom


Det är klart det måste ha betydelse, man kan väl knappast trycka ned tex pulver i en plast folie bit och svälja bara, måste ju packas fint och kompakt etc så att inget rinner ut ?

/L
2015-02-18, 22:45
  #4
Medlem
Först kondom och sedan invirat i plast med en stark spänst följt av eventuell en kondom till. Kondomerna knyts givetvis åt. De som tillverkar dessa kapslarna har detta som heltidssyssla, så de har väl sina speciella knep också. Kondommetoden ger i alla fall den formen som är på bilderna i artikeln.

Det tar omkring 24 till 48 timmar för det att gå igenom systemet från början till slut.

När de ska sväljas används glidmedel eller olja. Intaget sker alltså genom munnen och sedan bajsar du ut det när du kommit fram och får gräva upp det själv ur toaletten, tvätta av det och överlämna det till mottagaren som du agerar kurir åt.

Kolla på dokumentärserien "Så fångar man en kokainsmugglare" på National Geographic. Där berättar de mycket om hur smugglingen går till - så väl ur ett individperspektiv som på en högre nivå.

http://natgeotv.com/uk/to-catch-a-smuggler
2015-02-19, 12:53
  #5
Medlem
jonness avatar
Att smuggla genom att svälja eller stoppa upp det fram (tjejer) eller bak är ju ganska vanligt sätt.
Men i delar av USA och delar av sydamerika har större flygplatser även en form av röntgen, (föreställt er scenen i the running man) fast de är i storlek av en dörr.
Vet inte om de är så starka att röntga igenom kroppen eller enbart för att se dolda saker under kläder / utanför kroppen.
Har själv gått igenom sån röntgen.
Tydligen kan man avstå av olika skäl, men då blir man manuellt kontrollerad.
2015-02-19, 14:45
  #6
Medlem
Har aldrig svalt, men smugglat i prutten massvis med gånger. Min metod har alltid varit att jag haft med mig ett litet "smuggelkit" i en tom snusdosa bestående av 1) Ett avklippt hörn på en enliterspåse 2) 2-3 kondomer 3) En ziplockpåse med en liten mängd glidmedel.

Denna metod har jag främst använt mig av vid renodlade smuggelresor till ett närbeläget land.

Processen består i att efter införskaffandet av drogen (oftast tabletter i mitt fall, men whatever) uppsöka en offentlig toalett, helst en där du kan operera så ostört som möjligt, "båstypen" med mycket spring och köbildning orsakar onödig stress. Stoppa drogen i den "avklippta" hörnan och vrid om. Detta lilla paket lägger du i en kondom och suger ut all överflödig luft. Slå en knut på kondomen så "nära toppen" som möjligt. Nu trär du återstoden av kondomen över "paketet" ytterligare en gång, sug ut luften igen och gör en ny knut. Vill du vara på säkra sidan gör du om proceduren med ytterligare en kondom, men jag har oftast nöjt mig med en. Dock har jag alltid haft med mig en extra kondom ifall man på något sätt skulle lyckas göra sönder den första. Sedan tar du "kondombollen" och doppar den i ziplockpåsen med glidmedel och snurrar runt, och för därefter upp den med lätthet i rumpan. Tomma kondomförpackningar + eventuell oanvänd kondom samt zipplockpåse lägger jag tillbaka i snusdosan som jag sedan slänger i random papperskorg.

Basic, onödigt detaljerat och kanske självklart för många, men det är en bra, "säker" och enkel metod som jag kanske använt mig av 30-40 gånger utan incidenter.
2015-02-19, 16:03
  #7
Medlem
Såg en dokumentär där en man transporterade cirka ett kilo hasch åt gången. Genom att skära dem i mindre bitar och gör till bollar för att sedan snurra plastfolie runtom och elda lite så kanterna förseglas. Sedan doppar dessa bollar i olivolja och svälj. Tydligen känns det som att man håller på och kvävas och kan inte få någon luft under tiden som den sakta åker ned genom halsen ner i magsäcken.

Sedan åker du bara igenom tullen och in till landet du smugglar till, lägger dig i ett badkar med vatten och skiter för att sedan räkna så allt har kommit ut.

Edit:
https://www.youtube.com/watch?v=yHtbElez0M0 Där har du dokumentären jag pratade om, väldigt kort sammanfattande.
__________________
Senast redigerad av Dicevy 2015-02-19 kl. 16:11.
2015-02-19, 16:31
  #8
Medlem
Krickerts avatar
Dubbla kondomer,sen svälja eller röva.
Mer komplicirat är det inte.
2018-04-27, 14:19
  #9
Medlem
MystiskBajsmans avatar
Ska till portugal i sommar och tänkte ta med runt 8 gram hasch rakt upp i fisringen. Har ni några tips?
2018-04-27, 14:27
  #10
Medlem
nej nej, köp det där. det är lagligt. så slipper du proceduren med olagliga saker..
2018-04-27, 14:54
  #11
Moderator
Morfar-52s avatar
(FB) Den ultimata smuggeltråden /låst

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback