Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-04-14, 15:25
  #25
Avstängd
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Finns avlyssningar i realtid, alltså polisen vet att avlyssning pågår och vid heta/känsliga/avgörande lägen så finns dem med i dåvarande nuet.

I vissa mål kan realtid och retroaktivt vara oerhört kostsamt. Alltså för polisen i form av bevis och annat.

Jag har själv gjort ovan vad jag just skrev. Men skulle gärna vilja du (be)visade för mig hur det skulle gå till i realtid för det är utanför mina kunskaper. Jag har tillgång till MSS/MSC/MGW/PGW och fan och hans moster, men att lyssna i realtid utifrån dessa vetefan. I callcenter lösningar eller slutna egna plattformar osv finns ju "medlyssnar-knappar" men i mobilvärlden undrar jag hur det rent tekniskt skulle fungera. Hos alla operatörer bara så-.
Citera
2015-04-15, 20:19
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Jag har själv gjort ovan vad jag just skrev. Men skulle gärna vilja du (be)visade för mig hur det skulle gå till i realtid för det är utanför mina kunskaper. Jag har tillgång till MSS/MSC/MGW/PGW och fan och hans moster, men att lyssna i realtid utifrån dessa vetefan. I callcenter lösningar eller slutna egna plattformar osv finns ju "medlyssnar-knappar" men i mobilvärlden undrar jag hur det rent tekniskt skulle fungera. Hos alla operatörer bara så-.

Titta igenom Jonas Fals mål, det stora kokainmålet, där lyssnar snuten emellanåt i realtid, ex när det närmar sig stormning av båten, och annat. Hur/vilken teknik just då vet jag ej, men att det försiggår är solklart.
Citera
2015-04-15, 21:25
  #27
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Titta igenom Jonas Fals mål, det stora kokainmålet, där lyssnar snuten emellanåt i realtid, ex när det närmar sig stormning av båten, och annat. Hur/vilken teknik just då vet jag ej, men att det försiggår är solklart.
Då hade de väl redan fått nys om snubbens mystiska aktiviteter och idkade telefonavlyssning med lov av åklagare, vilket tvingade operatören att medverka. Att i realtid bryta sig in i telenätverk och lyssna på vilka samtal som helst är knappast möjligt.
Citera
2015-04-15, 22:30
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonym.hedonist
Då hade de väl redan fått nys om snubbens mystiska aktiviteter och idkade telefonavlyssning med lov av åklagare, vilket tvingade operatören att medverka. Att i realtid bryta sig in i telenätverk och lyssna på vilka samtal som helst är knappast möjligt.
Oavsett hur, så måste ju något av samtalen när väl operatören börjat lyssna, vara det första, och då är det ju upp till dem, då de vet fr.om vilken dag de började lyssna, att lyssna när de vill i realtid.
Citera
2015-05-05, 22:19
  #29
Avstängd
YP4XQs avatar
Nu har jag tänkt efter lite och klart det går i realtid. Var för upptagen och enkelspårig tidigare så missade helt. Men i efterhand vettefan...
__________________
Senast redigerad av YP4XQ 2015-05-05 kl. 22:21.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback