Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-17, 18:31
  #1
Medlem
Hej flashback! För cirka ett år sedan fick jag ett meddelande från en vän som frågade varför jag screenshootade hennes bild på Snapchat. Jag trodde först att hon skämta eftersom att jag inte hade screenat, bilden fanns inte heller bland mina foton. Hon skickade sedan ett foto där det stod att jag hade screenat. Ett år senare i slutet på 2014 hände samma sak på min nya telefon (jag hade även ett nytt snapchat konto). Jag har läst på internet att detta har hänt flera andra.Det finns cirka 60 inlägg om detta runt om på internet.

Att jag har ett malware känns ganska så avlägset då det ända jag laddat ned på nya min telefon är Facebook och instagram och inget från internet.

Detta har hänt en gång på min ipad och en gång på min samsung telefon.

Tror ni att det är ett virus eller bara en snapchat bugg?

Tack på förhand!
Citera
2015-02-18, 00:50
  #2
Avstängd
AAE32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boms
Hej flashback! För cirka ett år sedan fick jag ett meddelande från en vän som frågade varför jag screenshootade hennes bild på Snapchat. Jag trodde först att hon skämta eftersom att jag inte hade screenat, bilden fanns inte heller bland mina foton. Hon skickade sedan ett foto där det stod att jag hade screenat. Ett år senare i slutet på 2014 hände samma sak på min nya telefon (jag hade även ett nytt snapchat konto). Jag har läst på internet att detta har hänt flera andra.Det finns cirka 60 inlägg om detta runt om på internet.

Att jag har ett malware känns ganska så avlägset då det ända jag laddat ned på nya min telefon är Facebook och instagram och inget från internet.

Detta har hänt en gång på min ipad och en gång på min samsung telefon.

Tror ni att det är ett virus eller bara en snapchat bugg?

Tack på förhand!
Antar en bugg eller något.
Citera
2015-09-08, 19:23
  #3
Medlem
Lacerdas avatar
Lånar tråden för att se om någon annan råkat ut för något liknande. Installerade torrentnerladdaren Vuze i dag. Trots att jag inte har Vuze igång så dyker det upp meddelanden från Malware om att något skadligt har blockerats och hänvisar till Vuze. Vad fan är det som pågår? Jag har som sagt inte Vuze igång och ändå så får jag dessa varningar från Malware ungefär varje halvtimme.
Citera
2015-09-09, 08:52
  #4
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Lånar tråden för att se om någon annan råkat ut för något liknande. Installerade torrentnerladdaren Vuze i dag. Trots att jag inte har Vuze igång så dyker det upp meddelanden från Malware om att något skadligt har blockerats och hänvisar till Vuze. Vad fan är det som pågår? Jag har som sagt inte Vuze igång och ändå så får jag dessa varningar från Malware ungefär varje halvtimme.


Kolla efter i aktivitetshanteraren om alla processer verkligen är stängda.

Potentiellt farliga anslutningar är ju en del av användandet av torrents.

MBAM kan vara överkänsligt när det gäller vad det anser som farliga anslutningar enligt min erfarenhet.

Blocka med Bv`n.
__________________
Senast redigerad av 1FF 2015-09-09 kl. 08:54.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback