Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-04-19, 02:03
  #13
Medlem
Jeremiadlantents avatar
Det är ganska självklart att om du vill ha någon faktisk förbättring i ditt liv så ska du säga sanningen. Benso och dyl är ingen långsiktig ångestbehandling, det fungerar bara tillfälligt och skapar till slut mer problem än det gör nytta, något som det låter som att du har råkat ut för mtp knarkproblem. Men jag antar att eftersom du är en knarkare som så kommer du aldrig hålla med mig, varför kanske palliativ ångestlindring ändå lämpar sig för dig.
Citera
2015-04-19, 02:06
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absinthium
Jag vill gärna höra vad andra tycker och erfarenheter av det här.

Jag tog mig till slut till vårdcentralen för att söka hjälp mot mina depressioner. Läkaren var en mycket trevlig kvinna som jag tyckte verkade lyssna och bry sig så jag berättade allt för henne. Drogmissbruk osv.

Började med sertralin och fick sen ny diagnos gad soc, ångest, depressioner. Bytte till velafaxin men efter två månader hjälpte den inte. Nu kommer problemet med ärligheten jag, är fd missbrukare (10 år sen) så jag får inte starkare mediciner som benzo eller sömntabs utskrivna.

Där blev jag frustrerad och ordnade sådant på egen hand. Där såldes även andra droger än benzo så frestelsen tog över och jag köper på mig lite tjack, e, och kola.

Efteråt ångrade jag mig och berättade även detta till läkare och psykolog och blir skickad till beroendecentrum på sjukhuset. Jag menar att jag lyckades sluta själv innan efter många års knarkande men det hjälps inte. Så nu ingen medicin som hjälper terapi och anonyma knarkare.

Ibland undrar jag om det inte hade varit smartare om jag hade hållit tyst om vissa grejer så hade jag kanske fått rätt medicin och terapi.

Ja du borde hållit tyst. Men du fick en nyttig lärdom. Samhället kan aldrig hjälpa dig utifrån ärlighet. Det kan bara du själv.
Kör hårt, lycka till.
Citera
2015-04-20, 09:24
  #15
Medlem
absinthiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiadlantent
Det är ganska självklart att om du vill ha någon faktisk förbättring i ditt liv så ska du säga sanningen. Benso och dyl är ingen långsiktig ångestbehandling, det fungerar bara tillfälligt och skapar till slut mer problem än det gör nytta, något som det låter som att du har råkat ut för mtp knarkproblem. Men jag antar att eftersom du är en knarkare som så kommer du aldrig hålla med mig, varför kanske palliativ ångestlindring ändå lämpar sig för dig.


Oj fina ord du svänger dig med. Palliativ hör man inte varje dag.

Jag vet att benzo hjälper bara kortsiktigt, jag skulle vilja få psykiatrihjälp och rätt sorts mediciner jag är inte bara en "knarkare som så" vad du nu menar med det. Jag vill inte behöva självmedicinera för att kunna jobba eller göra vardagliga saker.

Jag kan inte sova varför skulle jag inte få sömnmedicin utskriven tex? Jag håller på och bli galen av sömnbrist. Tom psykologen säger att jag borde få det utskrivet. Nu verkar det som jag kommer skickas till psykiatrin eftersom ssri och snri meds hjälper mig inte. Så får hoppas att man får bra hjälp där.

Tror dem många som har drogproblem har problem med psyket och fastnar i drogberoende pga av det.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback