Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-04, 14:49
  #373
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grandman
Allvarligt varför har ingen bankat livet ur denna menlösa människa? Inga släktingar eller liknande som lackat ur. Fan sätt hårt mot hårt!


Har tänkt precis det samma! Hade någon utsatt min syster/mor för detta hade jag varit över med några kompisar och knackat knäskålarna på honom illa kvickt... och tryckt upp diverse dildos i hans jehovasröv.... Så han får se upp med att "dejta" fel kvinna för då kanske han får mig på köpet!
Citera
2015-03-05, 03:01
  #374
Medlem
Drumedarens avatar
Kollade precis på programmet på dreamfilm, och kan inte annat än att sitta och skaka av ilska. Hade han behandlat min mamma så, så hade jag antagligen hälsat på lite snabbt och knäckt av dom flesta benen i hans äckliga kropp. Ställer samma fråga som en annan här gjorde, om ni nu har adresse, varför står det inget i tidningarna om att gubbfan är brutalt misshandlad?
Citera
2015-03-10, 19:32
  #375
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drumedaren
Kollade precis på programmet på dreamfilm, och kan inte annat än att sitta och skaka av ilska. Hade han behandlat min mamma så, så hade jag antagligen hälsat på lite snabbt och knäckt av dom flesta benen i hans äckliga kropp. Ställer samma fråga som en annan här gjorde, om ni nu har adresse, varför står det inget i tidningarna om att gubbfan är brutalt misshandlad?

Man kan ju alltid önska
Ingen som vet var Tommy Bergman håller hus nu? Har han hittat något nytt offer som han gömmer sig hos kanske? Senast kända adress är i Ronneby.
Citera
2015-03-20, 23:11
  #376
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yxherren
Jag har tittat in i tråden ett par gånger och velat skriva, men alltid skitit i det.

Men min nyfikenhet kan inte stoppas: har inte dessa kvinnor några söner eller bröder? Jag vet att svenskar generellt sett är ett gäng ryggradslösa pacifister, men någon heder, medkänsla och samhörighet bör väl ändå finnas hos männen i kvinnornas familjer?

Nu vill jag inte vara den som är den, men hade någon gjort något dylikt mot min mor eller syster så hade jag utan tvekan tagit personen av daga. Att en snubbe kan springa runt och göra så här mot folks mödrar och systrar utan konsekvenser är ett tecken på osunt Sverige är, både rättsligt och familjärt. Eller handlar det om kvinnor från den absoluta samhällsbotten och som därmed har dåliga familjekontakter och missbrukarproblem?

Två män hade ju besöksförbud också. Ene är säkert hans "son". Särskilt utvidgat kontaktförbud med fotboja är ju minimum på aset, så man har koll på var han rör sig.
Citera
2015-04-26, 15:32
  #377
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Man kan ju alltid önska
Ingen som vet var Tommy Bergman håller hus nu? Har han hittat något nytt offer som han gömmer sig hos kanske? Senast kända adress är i Ronneby.

Han rör sig i Ronneby och sågs där idag!
Citera
2015-06-14, 20:34
  #378
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yxherren
Jag har tittat in i tråden ett par gånger och velat skriva, men alltid skitit i det.

Men min nyfikenhet kan inte stoppas: har inte dessa kvinnor några söner eller bröder? Jag vet att svenskar generellt sett är ett gäng ryggradslösa pacifister, men någon heder, medkänsla och samhörighet bör väl ändå finnas hos männen i kvinnornas familjer?

Nu vill jag inte vara den som är den, men hade någon gjort något dylikt mot min mor eller syster så hade jag utan tvekan tagit personen av daga. Att en snubbe kan springa runt och göra så här mot folks mödrar och systrar utan konsekvenser är ett tecken på osunt Sverige är, både rättsligt och familjärt. Eller handlar det om kvinnor från den absoluta samhällsbotten och som därmed har dåliga familjekontakter och missbrukarproblem?

Jag skulle tro att han är duktig på att välja svaga offer.

Han var rätt rolig när han inte ville svara programledaren för att hon var kvinna. Klantigt av dem att inte ge intervjuuppdraget till en man. Då kanske "Bengt" hade svarat.
Citera
2015-07-16, 21:19
  #379
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Jag skulle tro att han är duktig på att välja svaga offer.

Han var rätt rolig när han inte ville svara programledaren för att hon var kvinna. Klantigt av dem att inte ge intervjuuppdraget till en man. Då kanske "Bengt" hade svarat.

Finns Tommy Bergman alias Bengt kvar i Ronneby???

Vill läsa att aset fått rejält med bult !
Måste finnas någon vettig som kan ge honom det han förtjänar !
Citera
2015-07-16, 21:45
  #380
Medlem
Sveriges lagstiftning är vek. Jag längtar efter en lagstiftning som inte behöver ha inspelade övergrepp som bevis. Man får hoppas att charma IS a fucking BITCH. Det är min tröst.
Citera
2015-07-16, 22:11
  #381
Medlem
emma80s avatar
Senaste säsongen från i våras går i repris i sommar, först ut var detta avsnitt som först sändes för fem månader sedan.

Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Han heter inte Bengt. Hans namn är Tommy Bergman och han fyller 61 den 3 juni.
http://www.ratsit.se/19540603-Nils_T...JnvhUoa9KvS0q4
Länken fungerar inte längre. Jag sökte runt lite på Ratist, det finns ingen Nils Tommy Bergman född 19540603. Däremot finns det bara en enda Bergman född 19540603 i Sverige. Den personen bor i Sölvesborg, det verkar inte ligga överdrivet många mil från Ronneby.

http://www.ratsit.se/19540603-Jan_Ol...kedp_qpGvOVpe0

Tvillingbror? Eller han har helt enkelt bara bytt ut sina båda förnamn?
Citera
2015-07-16, 23:19
  #382
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Senaste säsongen från i våras går i repris i sommar, först ut var detta avsnitt som först sändes för fem månader sedan.


Länken fungerar inte längre. Jag sökte runt lite på Ratist, det finns ingen Nils Tommy Bergman född 19540603. Däremot finns det bara en enda Bergman född 19540603 i Sverige. Den personen bor i Sölvesborg, det verkar inte ligga överdrivet många mil från Ronneby.

http://www.ratsit.se/19540603-Jan_Ol...kedp_qpGvOVpe0

Tvillingbror? Eller han har helt enkelt bara bytt ut sina båda förnamn?
Nja... hans fyra sista siffror stämmer inte så det är nog fel Tommy.
Rätt Tommy verkar ha skyddad id nu... eller så är han död. Rätt person är TOMMY Bergman, 19540603-2770
Här kan du läsa lite om honom... utdrag ur domen (FB) Stalker - "Bengt"
__________________
Senast redigerad av Timeout 2015-07-16 kl. 23:27.
Citera
2015-07-17, 01:52
  #383
Medlem
HardCore_s avatar
undrar hur mycket pengar man kan få av kvinnorna han misshandlat om man dödar honom
Citera
2015-07-17, 15:45
  #384
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Nja... hans fyra sista siffror stämmer inte så det är nog fel Tommy.
Rätt Tommy verkar ha skyddad id nu... eller så är han död. Rätt person är TOMMY Bergman, 19540603-2770
Här kan du läsa lite om honom... utdrag ur domen (FB) Stalker - "Bengt"

Tommy Bergman hade överklagat tingsrättens dom och vad finner man där..
Tommy har bytt namn
"Det antecknas att Tommy Bergman har bytt namn till Nils Ludvigsson efter tingsrättens dom."

Men han har samma personnummer... 540603-2770... men har antagligen begärt skyddad identitet då han inte kan hittas på ratsit.
I hovrättsdomen har han c/o adress till sin advokat i Nyköping. Undrar var han bor nu och vilken stackare han plågar nu?

Edit. Då Tommy troligen har fått domen raderad från länken som låg inne i tråden förut så lägger jag upp domarna här.
Tingrättsdomen DOM 2014-10-13 VÄXJÖ och Hovrättsdomen DOM 2015-06-24 Jönköping i samma fil https://minfil.org/V7b6jcb2bb/Stalke..._Hovr_tten.pdf
__________________
Senast redigerad av Timeout 2015-07-17 kl. 16:12.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback