• 2
  • 3
2015-02-17, 21:52
Medlem
GalFisks avatar
I min klass i tvåan lyckades en tjej bryta båda armarna - med någon veckas mellanrum och på helt orelaterade vis.
en annan, tror det var i åttan, blev så arg på sin bror att hon måttade en rejäl spark mot honom - och drämde lilltån rakt i ett sängben så den bröts.

Själv lyckades jag också komma på kryckor året innan, då vi lekte med en stor betongring som skulle bli en avloppsbrunn - och jag lyckades rulla den rakt över min egen fot.

Den andra gången jag hamnade på kryckor var när jag försökte börja spela innebandy.
Mitt första försök slutade med blånagel och stukad axel.
Mitt andra med skrapad hand och nämnda kryckor pga. övertramp. Foten hade många intressanta färger på konstiga ställen dagen efter.

Då är fallskärmshoppning säkrare, det har jag hållit på med sedan -09 med endast mindre blåmärken och ett spjälkat pekfinger. När marken är långt bort kan man inte slå sig på den

Senast jag igen försökte vara atletisk på marken ("trebenslopp" sist vår, där man knyter ihop sitt ena ben med någon annans) slutade med ett skrapat knä när medparten stannade bättre än jag själv...
Citera
2015-02-18, 17:13
Medlem
Ed Geins avatar
efter att ha spelat mycket rallyspel på datorn fick jag för mig att man borde kunna sladda med cykeln i slutet på en rejäl backe där det svängde skarpt höger genom att tvärnita samtidigt som man svänger och på så vis få till ett shysst häng på cykeln. men aj så fel jag hade. skrapade båda knäna och en armbåge så inihelvete. ärren syns fortfarande tydligt 15år senare.

en kompis skulle cykla hem till mig på sin nya Mountain bike. något rasslade i kedjan och han tittade ner en stund på transmissionen och cyklade rakt in i baken på en parkerad bil. han hade sönder bakrutan med ansiktet och fick skruven som håller fast styret 2cm ovanför picken. där det blev ett jack som fick sys. han såg ut som fan efter det med fula sår men sist jag träffade honom verkade ärren ha läkt.
Citera
2015-02-18, 17:21
Medlem
Goldencandy1s avatar
Ni som gnäller om att skador inte är roliga.
Så kan faktiskt allvarliga skador vara ganska humoristiska ändå.

http://www.expressen.se/sport/fotbol...ts-otursskada/
Citera
2015-02-19, 20:40
Medlem
puttens avatar
Stod och högg några vedklabbar med en yxa modell slö, rätt som det var sög en klabb fast i yxan, så jag slet upp yxan med klabben för att slå en gång till. Jo tjena... Klabben lossnade på uppvägen och träffade mig mitt i nyllet med mosad, sårig näsa, näsblod, ömma tänder samt en redig fläskläpp.

Polarna på jobbet frågade om jag hade varit med i något barslagsmål
Citera
2015-05-14, 10:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Drumedaren
Visste faktiskt inte riktigt var jag skulle lägga den, är ganska ny här. Ber om ursäkt om det stör dig.

skit i honom, tråden ligger perfekt i humor, det kallas skadeglädje. det är ju inte direkt så att man går och mår dåligt över att man rev upp armen för 10 år sen, man minns och skrattar åt det fast det fattade inte herr svensson

Citat:
Ursprungligen postat av GalFisk
Jag cyklade hem från grannen, vände mig och ropade/vinkade hejdå, och cyklade rakt in i traktorsläpet som stått parkerat på samma ställe i flera dagar. Jag hade passerat det otaliga gånger

haha minns en kompis som skulle iväg hemifrån med cykel när han va liten och drog iväg och tittade bakåt och vinkade och körde rakt in i laduväggen
Citera
2015-05-14, 12:20
Medlem
bradgardsindianens avatar
Jag och en kompis/granne skulle till skridskobanan, det var en utomhusrink som låg rätt nära där vi bodde . Detta var i Norrland vid den tiden man ännu inte saltade vägarna där. En minibuss som användes av det lokala bandylaget stod parkerad utanför affären som låg utefter vägen och vi skulle tjuvåka och ställde oss på huk och högg tag i kofångaren. Givetvis slutade det i varsin rejäl faceplant och besök på akuten. Men jag minns det inte som att det gjorde ont när skridskorna gick igenom isskorpan över asfalten. Det small till och jag vart groggy och kändes konstigt varm i hela ansiktet och jag var rädd för att gå hem för det jag var rädd morsan skulle bli förbannad för jag hade skitat ned kläderna när det forsade blod över dem.
Det var tur i oturendock vi var sex år så det vara bara några mjölktänder som rök.
Citera
2025-09-06, 19:31
Avstängd
hmm jaha
och skadan blev?
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Jag råkade svälja tandkräm en gång när jag borstade tänderna.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in