Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-02-17, 20:29
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExecuteTraitors
Jag vill inte gå in på eniro, ratsit eller liknande med min hemdator eftersom att det garanterat skulle lämna spår efter sig.

Men du går in här på Flashback? Denna sajt är en av de första att få trafikföljning av SÄPO; såvida det inte redan pågår. Använd Tor. Då kan du gå in på Flashback, eniro, ratsit mm utan att behöva oroa dig för andra än CIA och ev Mossad och de skiter i dig. För närvarande.

Svenska Sida stödjer Tor-projektet för att skydda förföljda i diktaturstater. Nu mera tvingas Sveriges egen befolkning använda sig av det för att skydda sig från privata och allmänna spion- och åsiktsregistreringsbyråer. Ödets ironi skulle man kunna säga; eller som någon tidigare i tråden så elegant uttryckte det: Som man bäddar får man ligga.

Mer info om Tor:
https://www.torproject.org/about/sponsors.html.en
Citera
2015-02-17, 21:13
  #14
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jiwozejy-213
Svenska Sida stödjer Tor-projektet för att skydda förföljda i diktaturstater. Nu mera tvingas Sveriges egen befolkning använda sig av det för att skydda sig från privata och allmänna spion- och åsiktsregistreringsbyråer. Ödets ironi skulle man kunna säga; eller som någon tidigare i tråden så elegant uttryckte det: Som man bäddar får man ligga.

Javisst är det ödets ironi, nu är det svenskarna som behöver skyddas mot den tredje statsmakten. Aftonbladet har nu börjat granska och hänga ut vanligt folk utan makt och inte makthavare. Till sin hjälp har de vänsterextrema våldsbejakare som har åsiktsregister. Finfint det där. Aftonbladet har tappat allt förtroende som oberoende media.

Precis som TS tar upp så finns det en risk med att umgås med kriminella vänsterextremer som inte drar sig för någonting. Visst, idag är de "kompisar" men RG har nog en hel del skit i sina stasi-register för att få den tuffaste aftonbladetjournalist att svettas och tänka på sin familj.

Vem vågar granska RG? Det är faktiskt en riktigt bra fråga. Aftonbladet lär inte göra det. Vilken annan tidning/media vågar ge sig på RG? Den kusliga sanningen är förmodligen att få vågar granska den verksamheten då de riskerar social status, vänner och familj.

SÄPO kanske ska vakna till liv och fundera över det sunda i att det finns en privat Stasi i Sverige och vilka konsekvenserna kan bli.
__________________
Senast redigerad av Lobengula 2015-02-17 kl. 21:16.
Citera
2015-02-18, 19:16
  #15
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Vem vågar granska RG? Det är faktiskt en riktigt bra fråga. Aftonbladet lär inte göra det. Vilken annan tidning/media vågar ge sig på RG? Den kusliga sanningen är förmodligen att få vågar granska den verksamheten då de riskerar social status, vänner och familj.
Om man är lite konspiratorisk så kan det vara vänsterextremisternas strategi. Genom att ha kontroll över informationen har man kontroll över folket.

Uppenbarligen så vågar ingen inom media granska detta förhållande mellan vänstern, Researchgruppen, Piscatus och övriga media.

Ponera att Klas Lund med vänner skulle driva massövervakning av alla svenskar, finansierad av Carl Lundström och sälja material till Fria Tider där man hänger ut personer som inte passar in i deras agenda. Hade media unisont låtit bli att granska det? Jag är en smula skeptisk...

Citera
2015-02-20, 20:47
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Uppenbarligen så vågar ingen inom media granska detta förhållande mellan vänstern, Researchgruppen, Piscatus och övriga media.

Att det inte handlar om våga utan om vilja hade jag hoppats att så gott som varenda människa på jorden hade lyckats greppa vid det här laget.

SD uppfattas som den värsta pesten som drabbat Sverige sedan människan bosatte sig här uppe i den kalla Norden. Och jag kan försäkra dig att ingenting är heligt i kampen mot den här elakartade tumören, som växer och växer.

Sedan kan vi säkert vara överens om att man idag inte tillämpar de rätta metoderna, eftersom läget förvärrats i allt snabbare takt.
Citera
2015-03-10, 19:11
  #17
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wumtata
Att det inte handlar om våga utan om vilja hade jag hoppats att så gott som varenda människa på jorden hade lyckats greppa vid det här laget.
Nu har vi ju ett tydligt exempel på vad som händer när någon försöker granska vänsterextremisterna.

(FB) Fokus granskar Researchgruppen, Fria Tider outar Fokus' reporter
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback