Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-02-17, 18:40
  #13
Medlem
crazymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan
Godkväll flashback.

Jag är en av många iranier som har tröttnat på utvecklingen i Sverige.

Vi blev tvingade i exil då vi inte ville leva under islamisters styre. Idag upplever många iranier och även andra invandrargrupper (främst kurder, assyrier/syrianer m.fl.) att den svenska utvecklingen är otroligt provocerande.

Sverige är världens överlägset mest politiskt korrekta land och i denna miljö frodas islamism. Svenskars extrema konflikträdsla präglar hela samhället. Islamister kan skälla som hundar i Sverige och komma undan. Man kan fördriva debatten med hjälp av en korrupt vänstermedia i Sverige.

Jag ser hur islamistiska dåd sker i Europa och den första (och otroliga) reaktionen från svensk media är alltid "Hur ska det nu bli för muslimerna?!". VAFAN HUR SKA DET BLI FÖR JUDARNA? De är ju dom som blir dödade för i helvete.

Varje gång jag går igenom Nordstan ser jag dom där salafisterna som står i mitten och delar ut flygblad. Många av dessa delar samma "värdegrund" som IS dock utan inslag av våld (än). Dessa människor är ett enormt hot. Jag glömmer aldrig när jag såg den där videon när IS brände den jordanske piloten, jag kände för att ta en machete och åka raka vägen till Nordstan för att göra fläskkotlett utav dessa salafister. Jag skakade på riktigt.

Varför denna ilska kanske du frågar. Vi iranier (och många andra folkslag) blev rånade på en stor del utav vår kultur efter den muslimska invasionen utav perserriket för 1400 år sedan. Vi blev även rånade på vår uråldriga religion och den ersattes med en imperialistisk erövrarideologi under namnet islam.

Många iranier har efter flera århundraden utav tryck och hjärntvätt accepterat islam som sin religion. Vissa ville skapa en slags iransk islam och därav anamningen utav shiaislam för att stå i kontrast till arabvärlden. Men innerst inne fanns en låga inom oss alla, än sålänge var det bara lite glödande kol. Denna låga fanns dock, och energin till denna glöd härstammar ifrån Slaget om Qadishiyya (Läs om du vill förstå det).

Efter den islamiska revolutionen 1979 så hände något. Vårat folk blev i början blåste utav Khomeini för att sedan få uppleva verkligheten igen. Från 1979-2015 upplever iranier en ny islamisering utav Iran. Vi får uppleva vår uråldriga historia och den historiska skammen från år 636 IGEN. Från revolutionen tills idag har många iranier, framförallt exiliranier, fått ett hat mot islamismen. Vi kokar inombords allihoppa. De rånade oss på vårt land, vi lämnade våra hem, vi tvingades fly till andra länder. Vi blev tvungna att lära oss helt nya språk, förstå oss på helt nya kulturer och i vissa fall även förlora delar av vår nationella identitet (bli försvenskade/amerikaniserade/tyskifierade/etc etc, oftast nya generationer).

Detta har lämnat ett djupt sår i oss iranier. Vi beter oss civiliserat, vi jobbar och utbildar oss. Vi är framgångsrika. Men vårat minne är starkt. Och vår luktsinne för fara är starkare. Islamister har nu på riktigt börjat bli etablerade i Europa. Vissa europeer har börjat fatta att något inte är helt rätt.
Svenskar sover dock till stora delar fortfarande. Jag har insett att svenskar är inga att förlita sig på. Jag vill inte se att min tillflyktsort blir en grogrund för växande islamism, jordklotets största hot idag.

Jag är övertygad om att många iranier (och även andra invandrargrupper, oftast kristna och kurder) känner samma frustration som jag. Jag är övertygad om att många av oss skulle vilja göra aktiv motstånd gentemot islamister. Det må vara olagliga metoder, det må vara AFA-liknande men det skulle även vara ett svar på tal. Det skulle vara något realistiskt. Vi bör visa att vi aldrig kommer att acceptera denna våldsamma ideologi utan motstånd. Den europeiska "demokratin" är hotad och att förbli passiv eller skriva naiva artiklar ändrar absolut ingenting.

Jag skulle vilja se en politisk rörelse, möjligtvis paramilitär av något slag, börja bli aktivt. Jag är övertygad om att det finns många iranier och andra som skulle vara redo att visa islamisterna att ni må ha erövrat och förnedrat oss i våra hemländer. Ni må ha utrotat delar av vår kultur och olika fredliga folkgrupper. Men det här är inte eran hemmaplan. Ni må vara bättre organiserade och ni må utnyttja naiva svenskar men när vi vaknar kommer ni inte gilla att vara islamister i Sverige. Jag lovar er det.


Frågeställningar:

1. Vad har du för etnisk bakgrund? (intressant inför diskussionen)
2. Hur ser du min (och många andras) syn på saken?
3. Hur ser din problemanalys ut i jämförelse och vilka brister ser du i mitt förslag?
4. Skulle du vilja göra motstånd mot islamisterna? Och hur skulle din motstånd se ut?


Mvh en väldigt arg iranier. PS, mod får gärna flytta på tråden om den är i fel forum.

1. Skandinav,med viss blandning utifrån.
2. På det stora hela delar jag din syn utifrån folk jag känner ur dom grupper du själv skriver om.
3. Media,media,media och blåögda politiker. Så länge dom har skygglappar på så blir det ingen förändring,även om vissa har börjat bli lite mer självkritiska i sin hållning.
4. Ja inbördeskriget är väl inte så många decennier bort. Dom får man väl ta vad som behövs för att försvara sig själv och sitt land
Citera
2015-02-19, 19:48
  #14
Medlem
T.J.Jacksons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan
Godkväll flashback.

Jag är en av många iranier som har tröttnat på utvecklingen i Sverige.

Vi blev tvingade i exil då vi inte ville leva under islamisters styre. Idag upplever många iranier och även andra invandrargrupper (främst kurder, assyrier/syrianer m.fl.) att den svenska utvecklingen är otroligt provocerande.

Sverige är världens överlägset mest politiskt korrekta land och i denna miljö frodas islamism. Svenskars extrema konflikträdsla präglar hela samhället. Islamister kan skälla som hundar i Sverige och komma undan. Man kan fördriva debatten med hjälp av en korrupt vänstermedia i Sverige.

Jag ser hur islamistiska dåd sker i Europa och den första (och otroliga) reaktionen från svensk media är alltid "Hur ska det nu bli för muslimerna?!". VAFAN HUR SKA DET BLI FÖR JUDARNA? De är ju dom som blir dödade för i helvete.

Varje gång jag går igenom Nordstan ser jag dom där salafisterna som står i mitten och delar ut flygblad. Många av dessa delar samma "värdegrund" som IS dock utan inslag av våld (än). Dessa människor är ett enormt hot. Jag glömmer aldrig när jag såg den där videon när IS brände den jordanske piloten, jag kände för att ta en machete och åka raka vägen till Nordstan för att göra fläskkotlett utav dessa salafister. Jag skakade på riktigt.

Varför denna ilska kanske du frågar. Vi iranier (och många andra folkslag) blev rånade på en stor del utav vår kultur efter den muslimska invasionen utav perserriket för 1400 år sedan. Vi blev även rånade på vår uråldriga religion och den ersattes med en imperialistisk erövrarideologi under namnet islam.

Många iranier har efter flera århundraden utav tryck och hjärntvätt accepterat islam som sin religion. Vissa ville skapa en slags iransk islam och därav anamningen utav shiaislam för att stå i kontrast till arabvärlden. Men innerst inne fanns en låga inom oss alla, än sålänge var det bara lite glödande kol. Denna låga fanns dock, och energin till denna glöd härstammar ifrån Slaget om Qadishiyya (Läs om du vill förstå det).

Efter den islamiska revolutionen 1979 så hände något. Vårat folk blev i början blåste utav Khomeini för att sedan få uppleva verkligheten igen. Från 1979-2015 upplever iranier en ny islamisering utav Iran. Vi får uppleva vår uråldriga historia och den historiska skammen från år 636 IGEN. Från revolutionen tills idag har många iranier, framförallt exiliranier, fått ett hat mot islamismen. Vi kokar inombords allihoppa. De rånade oss på vårt land, vi lämnade våra hem, vi tvingades fly till andra länder. Vi blev tvungna att lära oss helt nya språk, förstå oss på helt nya kulturer och i vissa fall även förlora delar av vår nationella identitet (bli försvenskade/amerikaniserade/tyskifierade/etc etc, oftast nya generationer).

Detta har lämnat ett djupt sår i oss iranier. Vi beter oss civiliserat, vi jobbar och utbildar oss. Vi är framgångsrika. Men vårat minne är starkt. Och vår luktsinne för fara är starkare. Islamister har nu på riktigt börjat bli etablerade i Europa. Vissa europeer har börjat fatta att något inte är helt rätt.
Svenskar sover dock till stora delar fortfarande. Jag har insett att svenskar är inga att förlita sig på. Jag vill inte se att min tillflyktsort blir en grogrund för växande islamism, jordklotets största hot idag.

Jag är övertygad om att många iranier (och även andra invandrargrupper, oftast kristna och kurder) känner samma frustration som jag. Jag är övertygad om att många av oss skulle vilja göra aktiv motstånd gentemot islamister. Det må vara olagliga metoder, det må vara AFA-liknande men det skulle även vara ett svar på tal. Det skulle vara något realistiskt. Vi bör visa att vi aldrig kommer att acceptera denna våldsamma ideologi utan motstånd. Den europeiska "demokratin" är hotad och att förbli passiv eller skriva naiva artiklar ändrar absolut ingenting.

Jag skulle vilja se en politisk rörelse, möjligtvis paramilitär av något slag, börja bli aktivt. Jag är övertygad om att det finns många iranier och andra som skulle vara redo att visa islamisterna att ni må ha erövrat och förnedrat oss i våra hemländer. Ni må ha utrotat delar av vår kultur och olika fredliga folkgrupper. Men det här är inte eran hemmaplan. Ni må vara bättre organiserade och ni må utnyttja naiva svenskar men när vi vaknar kommer ni inte gilla att vara islamister i Sverige. Jag lovar er det.


Frågeställningar:

1. Vad har du för etnisk bakgrund? (intressant inför diskussionen)
2. Hur ser du min (och många andras) syn på saken?
3. Hur ser din problemanalys ut i jämförelse och vilka brister ser du i mitt förslag?
4. Skulle du vilja göra motstånd mot islamisterna? Och hur skulle din motstånd se ut?


Mvh en väldigt arg iranier. PS, mod får gärna flytta på tråden om den är i fel forum.

1. Svensk
2. Håller med dig. Du har helt rätt. Islam i form av Wahabismen är ett fascistiskt gift som hotar europa såväl som mellanöstern. Jag tror heller inte folk insett faran. Än så länge har vi inte sett mycket motstånd från andra invandrargrupper. Det lysande undantaget är de tyska kurderna som rensade Wahabistsvinen från gatorna.
3. Ser inga brister i ditt förslag. Är det någon som drabbats av den förtrycket så är det iran och Shia.
4. Ja men det kan jag inte. Skulle jag göra det så kommer jag att förlora mitt jobb efter att ha hängts ut som islamofob.
Citera
2015-02-24, 13:26
  #15
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan
Godkväll flashback.

Jag är en av många iranier som har tröttnat på utvecklingen i Sverige.
----
Frågeställningar:

1. Vad har du för etnisk bakgrund? (intressant inför diskussionen)
2. Hur ser du min (och många andras) syn på saken?
3. Hur ser din problemanalys ut i jämförelse och vilka brister ser du i mitt förslag?
4. Skulle du vilja göra motstånd mot islamisterna? Och hur skulle din motstånd se ut?


Mvh en väldigt arg iranier. PS, mod får gärna flytta på tråden om den är i fel forum.
Hej...
1.) Etnisk bakgrund? Varierande beroende på hur många generationer bakåt i tiden vi räknar...född i Sverige, dock...
2.) Din syn på saken att islamister bör motarbetas är ju eftersträvansvärd, men att skapa nå'n slags privat kårverksamhet för att åstadkomma denna motarbetning är lönlös och kontraproduktiv...
3.) Min problemanalys går ut på att viktiga detaljer i koranen är syroarameiska missförstånd och felöversättningar, med påföljd att islam har utvecklats till en enda stor mental villfarelse...bekännande muslimer generellt sett vägrar dock inse detta, utan försvarar sitt eget tänkande likt vilken annan ideologiskt övertygad människa som helst, vilket leder till dels MB, AQ och IS m.fl. jihadorganisationer, samt att "moderata" eller "fredliga" muslimer behöver genomgå nå'n slags omprogrammering eller uppdatering för att deras uppfattning om islams grunder skall komma i samklang med de äldre syroarameiska och hebreiska texterna...bristerna i ditt eget förslag är att du förväxlar svenskarna med den svenska staten och underskattar den svenska statens konflikthanteringsstrategi...
4.) Såklart vill jag erbjuda någon form av motstånd mot islamisterna, och det består i att lära mig mer om på vilket vis koranen felöversattes från början... islamister/salafister/wahhabiter uppstår inte ur ett vacuum, utan islam som helhet utgör grogrunden för deras kontinuerliga rekrytering och koranen utgör den intellektuella plattformen på vilket hela IS-bygget står, IMO...när man förstår varför sprickorna i grunden finns så förstår man också orsakerna till varför hela bygget rasar...en analogi kan vara att wahhabiterna i SA uppenbarligen inte har några problem med att förstöra sin egen (och Yemens) kulturhistoria för att bygga ett av världens högsta hotell, Abraj Al Bait...deras historieskrivning börjar och slutar i Mekka...

Den effektivaste metoden för att motarbeta salafismen i Sverige är IMO att indoeuropéer från alla möjliga kulturer kommer fram till vad det är de har gemensamt som uppväger koranens inflytande över deras gemensamma historieuppfattning...indoeuropéernas vagga stod t.ex. IMO i området omkring staden Azov och området ovanför Azerbadjan för c:a 7000 år sedan, medan koranen (fel)översattes för endast c:a 1400 år sedan... på detta viset kan Perser och Asar och Iranier och Sverigedemokrater hitta gemensamma beröringspunkter med både Indier, Romer, Engelsmän och Amerikaner som innebär att de kan samarbeta mot de muslimska missuppfattningarna av historien som begränsar sig till enbart tiden omkring Muhammeds (påstådda) levnadstid...
__________________
Senast redigerad av studentroland 2015-02-24 kl. 13:38.
Citera
2015-02-28, 14:16
  #16
Medlem
En paramilitär organisation är inget som du borde sikta dig in på då den inte skulle funka pga många saker. Just sayin...
Citera
2015-05-15, 13:18
  #17
Medlem
Först och främst kan du inte göra en paramilitär styrka. Det är olagligt, men du kan göra anra saker.
Du måste tänka på fler saker; först och främst: Hur ska du få andra iranier att inte ta avstånd från dig eller ja helt enkelt skapa en effektiv taktik för att få bort det du vill och få alla andra att hålla med dig. Vad lockar bort folk?
När Daesh bombade ett kurdiskt nyårsfirande för att det är "haram", när araber kallar iranier för majus eller vad det nu är och så vidare... sådant leder ju till en mindre samhörighet med religionen om den säger att allt i den egna kulturen är förbjudet cch de menar att iranier inte är välkomna osv. Du måste alltså först få dem att hetsa mot iranier och allt i iransk kultur ja allt som är "oislamiskt".
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback