Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-16, 16:17
  #1
Medlem
Har en fråga som jag undrat över. Kollade nyss upp en person på olika sidor (Eniro, hitta..mm). Och på sidor som ratsit, hitta, birthday.se, mer info...mm. Så står det samma adress men på Eniro så står det två adresser. 1 adressen är en ny och adress 2 är den som finns på alla andra sidor. Hur kan det komma sig? Brukar inte Eniro vara jätte tröga med uppdatering? Har hört att ratsit uppdaterar varje dygn så borde inte den nya adressen stå där? Eller kan det vara att personen använder eftersändning?

Tacksam för svar
Citera
2015-02-16, 16:25
  #2
Medlem
Hej!
Det är en eftersändning. Eller sitt "reserv" adress.
Citera
2015-02-16, 16:25
  #3
Medlem
Hej!
Det är kanske hans eftersändning eller hens "reserv" adress.
Citera
2015-02-16, 16:41
  #4
Avstängd
du kan själv gå in på tex hitta.se och eniro o ändra till vilken adress du vill ha.
Citera
2015-02-23, 17:28
  #5
Medlem
Mulla Krekars avatar
Jag står skriven på 2 adresser, eftersom jag har en god man. Det mesta av posten kommer till den adressen, men jag bor på en annan. En gång letade polisen efter mig o åkte hem till min gode man...
Citera
2015-02-23, 17:44
  #6
Medlem
Förklaring:

På Eniro finns det uppgifter från ett flertal operatörer, från en del operatörer får inte Eniro med uppgifter om personnummer på abonnemangsinnehavaren, så Eniro kan ofta inte koppla ihop mobilnummer och person. Detta är vanligt när det gäller kontantkort. Så den andra adressen, du ser kan vara en rest från ett gammalt kontantkort, som han hade när han bodde på den adressen. Är du nyfiken så kan du ringa Skatteverket och fråga om tidigare folkbokföringsadresser för personen.
Citera
2015-02-23, 18:21
  #7
Medlem
Man kan väl inte vara folkbokförd på två adresser?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback