Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-16, 14:18
  #1
Avstängd
PerEvertts avatar
Alltså jag kan va utan på vardagarna men då blir det så att jag tänker på ölen varje dag, nästan varje minut som går.. abstinens tror jag inte jag har förutom det. brukar dricka fredag, lördag oftast och det känns som det är ett tomrum som jag fyller ut med alkoholen.. utan den känns det inte rätt. vet inte hur jag ska förklara, men nån bör ju känna igen det?
Det är i stort sätt det enda jag ser fram emot på vardagarna, att kunna dricka på helgen.. dricker mest öl, 50cl, 5+% oftast.. till maten och efter maten. aldrig före maten. eller jo, kan ta nån öl före medans man lagar mat(i sällskap).. annars blir det mesta drickandet efter middan.. och jag slutar aldri dricka förrän jag nästan däckar mot kvällen om jag inte har nåt särskilt för mig.
Hur tycker ni jag ska göra? vill inte sluta dricka, kännner att det är en viktig del av mig att få bli påverkad av nåt(trivs inte med mig själv annars), jag tar inga droger, inte cannabis eller nånting, och jag planerar inte göra det heller.

Lite info om mig:
Kille
Född efter 85, före 89.
188 cm, 95 kg
Asperger diagnos och möjligen ADHD(eller ADD)
Citera
2015-02-16, 14:39
  #2
Medlem
Jag tycker inte det låter särskilt oroväckande mycket. Men eftersom du gör en tråd så anser väl du att du har problem? Eller vad är frågan..?

Försök hitta annat du kan se fram emot under vardagarna. Du låter ju livet passera meningslöst annars genom att bara gå och längta efter ngt som inte är där..

Klyshigt nu.. men problemet är kanske inte alkoholen i sig utan vad som egentligen saknas i ditt tomrum..

Men iaf, jag är ungefär likadan. Jag brukar träna och äta som fan på vardagarna. Blir inte roligare än så. :/
Iof så röker jag cannabis ibland vilket underlättar avsevärt.
Citera
2015-02-16, 14:41
  #3
Medlem
H1ONEs avatar
Det är helt normalt att konstant tänka på verklighetsflykt när verkligheten är så rå och bitter som den kan bli i Sverige. Alkoholen löser effektivt symptomen på ensamhet och din hjärna tycker sig ha hittat ett perfekt botemedel, tillfälligt botemedel.

Tråkigt men sant är att du måste möta dina känslor av ensamhet och lära dig att leva med dig själv och sluta fly dig själv ifall du vill ha kontroll över dina alkoholvanor. Det är inte alls lätt och det tar lång tid men det är värt det i slutänden. Föreställ dig ett liv där du inte alls behövde anstränga dig för något. Hur länge innan du bryts ner mentalt?
Citera
2015-02-16, 14:42
  #4
Medlem
Sebzors avatar
Man brukar säga att dricker man 14 starköl i veckan så är man på gränsen till att bli alkoholist. Låter som att du uppfyller detta?
Citera
2015-02-16, 14:49
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Man brukar säga att dricker man 14 starköl i veckan så är man på gränsen till att bli alkoholist. Låter som att du uppfyller detta?


då är vi alla män som dricker alkoholister?

kom igen 14 öl sänker man varje gång man dricker för att bli full

när man är mer onykter än nykter under en lång period så..

sen kan man ha problem med alkoholen på andra sätt. Men inte alkoholist vill jag påstå.

TS. Har du ångest eller problem du tänker ofta på? Det är farligt lätt att dämpa det med alkohol när man märker hur det känns då.
Citera
2015-02-16, 14:58
  #6
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money4life
då är vi alla män som dricker alkoholister?

kom igen 14 öl sänker man varje gång man dricker för att bli full

när man är mer onykter än nykter under en lång period så..

sen kan man ha problem med alkoholen på andra sätt. Men inte alkoholist vill jag påstå.

TS. Har du ångest eller problem du tänker ofta på? Det är farligt lätt att dämpa det med alkohol när man märker hur det känns då.


Jag har inte hävdat att jag inte dricker 14 öl i veckan. Men det är där gränsen går.

Citera
2015-02-16, 16:56
  #7
Medlem
dr-mabuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerEvertt
Alltså jag kan va utan på vardagarna men då blir det så att jag tänker på ölen varje dag, nästan varje minut som går.. abstinens tror jag inte jag har förutom det. brukar dricka fredag, lördag oftast och det känns som det är ett tomrum som jag fyller ut med alkoholen.. utan den känns det inte rätt. vet inte hur jag ska förklara, men nån bör ju känna igen det?
Det är i stort sätt det enda jag ser fram emot på vardagarna, att kunna dricka på helgen.. dricker mest öl, 50cl, 5+% oftast.. till maten och efter maten. aldrig före maten. eller jo, kan ta nån öl före medans man lagar mat(i sällskap).. annars blir det mesta drickandet efter middan.. och jag slutar aldri dricka förrän jag nästan däckar mot kvällen om jag inte har nåt särskilt för mig.
Hur tycker ni jag ska göra? vill inte sluta dricka, kännner att det är en viktig del av mig att få bli påverkad av nåt(trivs inte med mig själv annars), jag tar inga droger, inte cannabis eller nånting, och jag planerar inte göra det heller.

Lite info om mig:
Kille
Född efter 85, före 89.
188 cm, 95 kg
Asperger diagnos och möjligen ADHD(eller ADD)


Du behöver professionell hjälp!
Gå in på www.riddargatan1.se Här finns mycket info om att ändra sitt umgänge med alkoholen.

Lycka till !
Citera
2015-02-16, 17:15
  #8
Medlem
Ja du Är eller har blivit Alkoholist Bara tacka o Buga!
Citera
2015-02-18, 22:14
  #9
Avstängd
PerEvertts avatar
Denna vecka har jag druckit på måndag, tisdag, onsdag(idag). Och kommer förmodligen dricka imorgon på torsdag och definitivt på fredag. Det är nånting oförklarigt inom mig som får mig att dra till bolaget och köpa alkohol. Kan inte ta hjälp tror jag, för inställningen som min hjärna har är att jag vill dricka för det får mig att må bra.. allt blir så mycket bättre när jag dricker och då menar jag allt! tex nu när det är kallt och mörkt ute så känner jag obehag av det men när jag dricker så blir allt bra, tom kylan och mörkret känns fint och mysigt.
Citera
2015-02-19, 15:01
  #10
Medlem
Du dämpar ångest och tristess.
Jag gör samma, älskar det, när jag ser en anledning till att sluta (hälsa, slitet utseende, dålig lukt)
så ser jag snabbt fler anledningar till att fortsätta (ångestdämpande, nått att se fram emot, bedövar känslor, lindrar ensamhet, allt blir roligare, musik låter bättre, alla intressen man har känns viktigare)

Livet blir bekvämare att leva när man berusar sig framåt kvällen.
Ända sättet att sluta är väl om man blir mångmiljonär så man kan leva på riktigt.
Citera
2015-02-25, 21:23
  #11
Avstängd
PerEvertts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volldteckt
Du dämpar ångest och tristess.
Jag gör samma, älskar det, när jag ser en anledning till att sluta (hälsa, slitet utseende, dålig lukt)
så ser jag snabbt fler anledningar till att fortsätta (ångestdämpande, nått att se fram emot, bedövar känslor, lindrar ensamhet, allt blir roligare, musik låter bättre, alla intressen man har känns viktigare)

Livet blir bekvämare att leva när man berusar sig framåt kvällen.
Ända sättet att sluta är väl om man blir mångmiljonär så man kan leva på riktigt.


Det där kunde varit jag som skrev! Exakt så jag känner.

Nu har jag iaf inte druckit sen i lördags och ska försöka hålla mig borta från drickandet nån månad och se vad som händer. Denna vecka har varit jobbig dock, känt mig deppig och irriterad samt sugen på alkohol(såklart)..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback