Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-09-15, 20:31
  #25
Medlem
526s avatar
Om existens inte är en egenskap så kan inte ickeexistens existera. Om man förutsätter att allt som existerar har minst en egenskap.

Jag vill påstå att medvetandet är ett "byggmaterial" likväl som annat är byggmaterial. Medvetande är en naturkraft som alla andra naturkrafter.
Finns dock många nivåer av medvetande, likväl som det finns många nivåer av alla andra energiformer.

Jag försöker bara se detta rent vetenskapligt. Har inga önskan om att det ska vara något mer än det är. Men jag har mycket svårt att logiskt samtycka med det reduktionistiska och materialistiska synsättet.
Citera
2015-10-01, 06:01
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Har du på matematisk vis kommit till slutsatsen att det finns oändligt många universum med oändligt många du? Och alla dessa är du? och du tror på det? Så du lever samtidigt i oändligt många universum i oändlighet? lol
Om Universum är oändligt, hur kan det då finnas rum för oändligt många fler universum som är oändliga. Räcker det inte med en oändlighet? Allt detta Bara för att du skall få finnas i oändlighet.
Ingenting har existerat i oändlighet, och det räcker. För ingenting är allting.


Ja precis, jag tror mycket oändligt med många universum. Men det är off topic att gå in på här.
Citera
2015-10-02, 13:36
  #27
Medlem
kp1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tesaurus
Ja precis, jag tror mycket oändligt med många universum. Men det är off topic att gå in på här.

Är det verkligen off topic? Om det finns oändligt många du, även då de du som lever ett oändligt långt liv så är väl det inte off topi, eller?

Dock har jag frågan, varför tror du på oändligt många universum?
Citera
2015-10-11, 18:27
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kp1
Är det verkligen off topic? Om det finns oändligt många du, även då de du som lever ett oändligt långt liv så är väl det inte off topi, eller?

Dock har jag frågan, varför tror du på oändligt många universum?


Tja, gjorde en tråd om det här

(FB) Jag förklarar universum. Varsågod.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback