Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-16, 07:17
  #1
Medlem
Jag söker en enkel sampler att använda när jag spelar skivor. Syftet spela upp klassiska effekter (foghorn, pistolskott osv.) över musiken.

De apparna jag har tittat på hittills i AppStore spelar inte upp ljuden "överlappande", alltså trycker jag igång ett ljud så stoppar det och börjar spelas upp igen om jag trycker en gång till.

Jag vill kunna lägga in egna ljud och appen ska inte vara för dyr. Har sökt i arkiven men hittar ingen tråd.

Någon som har tips?
Citera
2015-02-16, 17:42
  #2
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stan-the-caddy
Jag söker en enkel sampler att använda när jag spelar skivor. Syftet spela upp klassiska effekter (foghorn, pistolskott osv.) över musiken.

De apparna jag har tittat på hittills i AppStore spelar inte upp ljuden "överlappande", alltså trycker jag igång ett ljud så stoppar det och börjar spelas upp igen om jag trycker en gång till.

Jag vill kunna lägga in egna ljud och appen ska inte vara för dyr. Har sökt i arkiven men hittar ingen tråd.

Någon som har tips?

Har du kollat in http://samplelabapp.com/ ?

Sedan har en garageband en där du kan justera ASR så med en lång sustain inställning så då skulle jag tro att du uppnår det du tänkt, om jag inte missuppfattat dig helt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback