Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-15, 22:06
  #1
Medlem
Hej jag har länge velat klippa strängen under tungan för att få min tunga att likna gene simmons tunga. Bara undrar, vad är riskerna med att göra det hemma själv? Ska jag använda sax eller kniv och vad för sort? Hur ont kommer det göra? Kommer jag kunna äta vanlig mat några timmar efter?
__________________
Senast redigerad av BlizzardOfOzz 2015-02-15 kl. 22:18.
Citera
2015-02-15, 22:31
  #2
Medlem
Silverbults avatar
Tror inte att det är någon bra idé att göra det på egen hand.
Citera
2015-02-15, 23:02
  #3
Medlem
tjockballes avatar
Mycket dålig idé.
Du kan råka ut för blodförgiftning.
Det dör man av.

Om du nu måste klippa den strängen så ska du låta en läkare göra det.
Citera
2015-02-16, 00:46
  #4
Medlem
Usch, vrider mig lite i stolen bara av att tänka på det. Gör det inte, TS.
Citera
2015-02-16, 04:30
  #5
Medlem
Fegyvereks avatar
OM du nu ändå väljer att ignorera alla råd att låta någon läkare/utbildad kroppsmodifierare utföra det på dig så tänk på detta:

http://www.vardhandboken.se/Texter/B...hygienrutiner/
Hygienen före och under ingreppet.

http://ebboflod.se/sv/ebboflod/rotni...k-sterila.html
Steriliserad skalpell.
Viktigt att det inte bara är desinfekterat, utan sterilt. Speciellt i munhålan.

Är orolig att du väljer att sprita och elda en sax och klippa strängen
Med detta skrivet hoppas jag du inte tar överdrivet dumma beslut utöver att ha valt att göra det själv. Haha.

Tänk också på att det nog blöder och att du ska ha rätt teknik och grejer att underlätta läkningen och undvika infektioner.
Citera
2015-02-16, 07:10
  #6
Medlem
Ska nog gå till en piercare. Tack för svaren
Citera
2015-02-16, 10:42
  #7
Medlem
Vad sjukt att jag såg tråden i ögonvrån, kommer inte ihåg när jag var på flashback senast..

OnT: Jag klippte mitt tungband på käkkliniken för tre dagar sen, det tog 10 minuter och gjordes under lokalbedövning.
Ser ingen anledning till att göra det själv.

Jag åt bara kalla mjuka grejer fram tills idag, typ kvarg och risgrynsgröt. Nu är det inga problem att knapra knäckebröd osv.

Just det, det var lite adrenalin i bedövningen för att dra ihop blodkärlen och de varnade för att det skulle kunna börja blöda / bli en blödning några timmar efter när det släppt. (Det kom aldrig en droppe blod som tur var).

Lycka till!

(ps, jag gjorde det inte pga att jag ville se ut som Simmons, utan för att den bara var obekvämt kort)
Citera
2015-02-16, 14:07
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneInALifeTime
Vad sjukt att jag såg tråden i ögonvrån, kommer inte ihåg när jag var på flashback senast..

OnT: Jag klippte mitt tungband på käkkliniken för tre dagar sen, det tog 10 minuter och gjordes under lokalbedövning.
Ser ingen anledning till att göra det själv.

Jag åt bara kalla mjuka grejer fram tills idag, typ kvarg och risgrynsgröt. Nu är det inga problem att knapra knäckebröd osv.

Just det, det var lite adrenalin i bedövningen för att dra ihop blodkärlen och de varnade för att det skulle kunna börja blöda / bli en blödning några timmar efter när det släppt. (Det kom aldrig en droppe blod som tur var).

Lycka till!

(ps, jag gjorde det inte pga att jag ville se ut som Simmons, utan för att den bara var obekvämt kort)

Trot inte att dom hade gjort det på mig på käkkliniken. Ska man göra det inom sjukvården så måste tunganbandet orsaka någon slags problem
Citera
2015-02-25, 23:03
  #9
Medlem
Hmmm, har lite "opraktiskt" kort tunga själv. Fungerar alldeles utmärkt när den är i munnen, men det hade varit kul att göra den mer produktiv till annat

Fan ska nog pila iväg o höra hos en nisse som fixade min näsa sist (piercing, inte plastikkirurgi). Vet att han klyver tungor...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback