Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-15, 21:43
  #1
Medlem
Long story short: jag bytte nyligen frisör pga prisskäl. Min tidigare frisör som jag var mycket nöjd med klippte enbart med sax förutom när han fixade kanterna. Min nya frisör däremot tog fram maskinen direkt (framför allt till sida och nacke, uppe på hjässan var det mer sax) och resultatet blev inte lika bra och definierat som det brukar, utan mer jämnt och tråkigt. Sämre helt enkelt.

Jag funderar på om maskinen är en faktor i vad som avgör om en frisör är bra eller inte. Känns lite som ett hantverk vs löpande band. Hur är det med er frisör, och till vilket pris? Jag frågar främst killar som har olika längd på håret på olika ställen.

Mina observationer: 480 kr - sax, 300 kr - maskin
Citera
2017-07-05, 12:21
  #2
Medlem
MacClannoughs avatar
Lånar denna tråd!

Min frisör klippte sidorna väldigt kort vilket blev riktigt bra men andra gången så tog hon med maskin. Men så fort håret börjar växa så växer det helt annorlunda, det växer rakt ut liksom (vill fan inte lägga sig ner).
Är det det som är skillnaden med att få det klippt än att få det maskin-rakat ?
__________________
Senast redigerad av MacClannough 2017-07-05 kl. 12:34.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback