Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-15, 19:10
  #1
Medlem
Vet ni några bra program man kan ladda ner där man kan göra musik? Är det gratis, och om inte, är det dyrt? Eller finns det kanske några hemsidor där man kan experimentera lite på? Tacksam för alla möjliga svar!
Citera
2015-02-15, 21:33
  #2
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykas
Vet ni några bra program man kan ladda ner där man kan göra musik? Är det gratis, och om inte, är det dyrt? Eller finns det kanske några hemsidor där man kan experimentera lite på? Tacksam för alla möjliga svar!

http://www.tracktion.com/ tycker jag är ett billigt bra program, som du kan ladda ner gratis pluggar till med effekter och mjukvarusynthar.
Citera
2015-02-17, 14:01
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykas
Vet ni några bra program man kan ladda ner där man kan göra musik? Är det gratis, och om inte, är det dyrt? Eller finns det kanske några hemsidor där man kan experimentera lite på? Tacksam för alla möjliga svar!

Mig veterligen är Reaper gratis. Jag har en evalueringsversion som har samma funktioner som den fulla, och har haft det i över 2 år. Älskar Reaper för det är så enkelt men samtidigt så avancerat.

Reaper är en DAW (Digital Audio Workstation) så till Reaper behöver du plug-ins.
Om du behöver synthar så har jag använt PoiZone och z3ta+, men det där är verkligen inte min femma längre, utan jag gör enbart metal dessa dagar.

Om du vill lära dig grunderna rekommenderar jag dig att ladda hem Reaper. Tanka ner lite synthpluggar från en tracker (proaudiotorrents rekommenderas) och sen söker du på Youtube efter tutorials. Bästa sättet att lära sig själv på.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback