Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-15, 18:49
  #1
Medlem
SvaneGunds avatar
Jag ska köpa en ny dator, laptop, som jag ska använda till att spela in musik och mixa. Jag är inte så avancerad än, spelar bara in röst på instrumentaler i cubase och mixar rösten i samma program.


Jag har hört att man ska ha minst 8gb RAM, är det något annat man ska tänka på?
Citera
2015-02-16, 04:15
  #2
Medlem
Köp en begagnad mac eller windows 7 vetja!
Citera
2015-02-16, 11:12
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvaneGund
Jag ska köpa en ny dator, laptop, som jag ska använda till att spela in musik och mixa. Jag är inte så avancerad än, spelar bara in röst på instrumentaler i cubase och mixar rösten i samma program.


Jag har hört att man ska ha minst 8gb RAM, är det något annat man ska tänka på?

Häng inte upp dig på 8gb RAM, det är inget måste. Dock önskvärt.

Jag kör med en Macbook Pro från 2013 som fortfarande går som klockan. 4 GB RAM. Självklart hade jag föredragit 8, men det funkar utmärkt med mina 4. Så jag kan bara tala varmt om Mac, har inte producerat musik på PC, än...
Citera
2015-02-17, 01:00
  #4
Medlem
cateatdogs avatar
ska du använda mycket mjukvara/pluggar å många spår (25+) så kan du behöva mer minne ...köpben på 8 som går att uppgradera, mimnen är ju inte så dyra.

kommer du använda mycket hårdvara så räcker det ...en ssd gör susen med.
använder själv 8 gb, samsung ultra i5 och med ssd och inte märkt av att den belastas hårt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback