Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-02-28, 10:56
  #13
Medlem
tclaessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisse.Mugg
Känns inte den där lite halvgammal ? verkar inte uppdaters så ofta heller.

Merlin eller tomato är dom som är populärast tror jag, merlin bygger på asus egna med fler buggfixar och lite annat som kan vara bra att ha. Tomato har jag för mig har många fler features om man giller sådant.

Jo lite halvgammal är den ju som du säger, men den löste alla problem jag hade och har därför kört vidare på den.
Citera
2015-03-01, 14:25
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisse.Mugg
Känns inte den där lite halvgammal ? verkar inte uppdaters så ofta heller.

Merlin eller tomato är dom som är populärast tror jag, merlin bygger på asus egna med fler buggfixar och lite annat som kan vara bra att ha. Tomato har jag för mig har många fler features om man giller sådant.


Du skulle inte vilja länka till en rekomenderad firmware för min router?
Kollade länken du lagt upp tidigare, men hittar inte till rt n56u.
Citera
2015-03-01, 16:47
  #15
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrosephGoebbles
Du skulle inte vilja länka till en rekomenderad firmware för min router?
Kollade länken du lagt upp tidigare, men hittar inte till rt n56u.

Det är väl den här du ska ha:
https://code.google.com/p/rt-n56u/

Klicka på Download links för RT-N56U så får du lite att välja på. Kolla noga.
Citera
2015-03-01, 17:20
  #16
Medlem
Är ni dumma i huvudet sluta skyll på routern.

1. ADSL?...

2. Stäng av Apple produkternas synk.

Jag har 100/100 får ut 150 ner och en ipad kan ENKELT ta slut på bandbredd på något vänster. Flasha in en custom firmware Padavan's slår alla jag provat och kör ett PCI-E NIC till speldatorn kan tanka 13-14MB/sek och spela utan problem dvs WI-FI ansluten och pingar trots det 1-8 på flesta svenska servrarna.


Den routern är speciellt duktig på hantera massa anslutningar sammtidigt UTORRENT e inget problem problemet är eran anslutning om något och enheter.

Visst kan routern vara fel på men troligtvis inte eller hur.
Citera
2015-09-08, 13:31
  #17
Medlem
SnOus avatar
Lånar tråden lite. Jag har precis köpt en n56u och upplever att jag blir disconnected lite då o då från typ battle.net och liknande. Jag kollade loggen och det står så här.


Det finns utöver det en massa liknande rader som dessa.



Jag har googlat men inte blivit klokare av det. Är det nån som förstår vad loggen säger? Tack på förhand!
Citera
2015-09-08, 13:38
  #18
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnOu
Sep 8 02:08:55 kernel: ESW: Link Status Changed - LAN3 (P1) Link DOWN
Sep 8 02:09:51 kernel: ESW: Link Status Changed - LAN3 (P1) Link UP
Sep 8 02:09:53 kernel: ESW: Link Status Changed - LAN3 (P1) Link DOWN
Sep 8 02:09:56 kernel: ESW: Link Status Changed - LAN3 (P1) Link UP
Sep 8 02:10:06 kernel: ESW: Link Status Changed - LAN3 (P1) Link DOWN
Sep 8 02:10:09 kernel: ESW: Link Status Changed - LAN3 (P1) Link UP

Börja med att kolla kabeln i LAN3 porten den verkar glappa (eller datorn stänger av nätverkskortet stup i kvarten)
Citera
2015-09-08, 13:52
  #19
Medlem
SnOus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Börja med att kolla kabeln i LAN3 porten den verkar glappa (eller datorn stänger av nätverkskortet stup i kvarten)


Tack, det är kabeln som går till TVn. Det där plastlåset hade gått sönder. Tog bort den helt så får vi se om det hjälper.

Glömde lägga till en annan sak som spammar loggen.

Citera
2015-09-08, 17:25
  #20
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnOu
Tack, det är kabeln som går till TVn. Det där plastlåset hade gått sönder. Tog bort den helt så får vi se om det hjälper.

Glömde lägga till en annan sak som spammar loggen.

Verkar också ha att göra med tv'n byt sladden mot en som fungerar och sitter fast...
Citera
2015-09-08, 20:22
  #21
Medlem
SnOus avatar
Jag tog bort kabeln och la även in Padavan firmware istället för default. Det har vart stabilt än så länge!
Citera
2016-03-29, 21:54
  #22
Medlem
morkfromorks avatar
Jag fick med en sådan när jag fick fibern inkopplad idag och kom snabbt fram till samma sak, min fiber har en jäkla drag men routern pallar tyvärr inte, efter 10-15 minuter med utorrent på fullt blås stannar den jävla routern helt enkelt och jag får dra ut strömsladden. Jag limiterade hastigheten till 800, då verkar den stabil, men linan klarar 10x det utan problem...
Citera
2016-03-30, 10:27
  #23
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
efter 10-15 minuter med utorrent på fullt blås stannar den jävla routern helt enkelt och jag får dra ut strömsladden.

Vilken version av utorrent använder du? Äldre versioner är sårbara http://engineering.bittorrent.com/20...nd-bittorrent/
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback