Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-18, 18:23
  #205
Medlem
Tyrolerhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
-Länk till "Evelinas" facebook?

https://www.facebook.com/eveoll*

*=e
Citera
2015-02-19, 23:47
  #206
Medlem
BurkHanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
"Mångfaldssatsning för att befrämja integration".

Givetvis fungerade det inte denna gång heller
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Så evelina har blivigt berikad med en alldeles egen liten toyboy som
Hon kan leka med. Då kan man ju förstå att hon gör allt som står i hennes makt för att pojken skall trivas och ha likasinnade lekkamrater!
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrolerhatt
https://www.facebook.com/eveoll*
*=e
Finns ett gäng intressanta bilder på SSU Tranås fejja också:

https://sv-se.facebook.com/ssutranas

Och bäste "Lost Soul" nog måste vi väl medge att mångfaldssatsningar befrämjar integrationen? Åtminstone när de hurtiga blondisarna Eve & väninna äntrar de berikade omklädningsrummen:

https://scontent.xx.fbcdn.net/hphoto...2e&oe=554CEDE4

Citera
2015-02-20, 10:15
  #207
Medlem
Ja, vad ska man säga? Jag anser att mångkultur, där man blandar upp folk av alla slag och förväntar sig att de ska gå samman och kramas, är snarlik en uppblandning av olika sportlag som hatar varandra. Man kan generellt förvänta sig samma resultat. Man kan i alla fall glädja sig att sossarnas misslyckade projekt och att de står där och känner sig dumma. Men de lär sig aldrig.
Citera
2015-02-20, 10:59
  #208
Medlem
Till er som skriver massa skit här, jag är från Sverige och var med i detta såkallade ´slagsmål´ Det var frustration vid en tackling folk blir upprörda, denna turnering var ingen seriös sådan utan dem flesta känner varandra sedan tidigare, det roliga är att det var 2-3 som försökte slås resten försökte bryta bråket, jag som spelare i det laget som killen som gjorde tacklingen spelade i kan säga att det var ett hjärnsläpp och han ångrade det han gjorde, det var frustration eftersom vi skulle förlora matchen, det vet alla som håller på med sport att man blir frustrerad när laget inte presterar eller om man är en dålig förlorare, Evelina överdrev i sin intervjuv det var ren sportslig frustration, De som sett el clasico vet vad jag snackar om, Evelina har aldrig vart med om det därför hon trodde det var en stor grej.
Citera
2015-03-03, 16:07
  #209
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vansternationell
Ni är blattefierade svenskar!

När jag var ung och spelade fotboll hade följande hänt;

Domaren hade visat ut den sparkande idioten. Båda lagens spelare + ledare ha hjälpt den nedsparkade och bett honom och hans ledare om ursäkt.

I bussen på väg hem så hade han som sparkade blivit verbalt uppfostrad av sina lagkamrater. Han hade sedan blivit avstängd av sin klubb.

Vi som växte upp på 1970-talet i Sverige behövde inte upplysas om värdegrunder. Vi fick dem gratis av våra hårt arbetande föräldrar.

Ni kan ju förslagsvis fundera på vad som blivit annorlunda i Sverige sen dess.

Vad har gått fel och vad kan vi isf göra åt det?

"När jag var ung"

Nu är dessa människor inte tolv år och ska behandlas därefter.. Svarade på hur jag hade reagerat idag om detta hade inträffat.

Fullt medveten satsning och dessutom i en "vänskaplig" turnering och du tror att spelarens föräldrar läxar upp honom på vägen hem? Din verklighetsuppfattning är skrämmande
Citera
2015-03-04, 23:09
  #210
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kloaaz
"När jag var ung"

Nu är dessa människor inte tolv år och ska behandlas därefter.. Svarade på hur jag hade reagerat idag om detta hade inträffat.

Fullt medveten satsning och dessutom i en "vänskaplig" turnering och du tror att spelarens föräldrar läxar upp honom på vägen hem? Din verklighetsuppfattning är skrämmande

Det jag reagerade över var att "när jag var ung" så hände sällan sån här skit.

Och skulle det ha inträffat så ger det det inte mig rätten att springa ut på planen och sänka killen. Jag beskrev bara att killens som "satsade" hade blivit utfryst av sina egna lagkamrater på 70-talet.

😥 Ja, jag hade också haft lust att sänka fanskapet. Men man får diciplinera sig och istället visa sig bättre än honom.

Jag har under alla år följt bl.a Gothia Cup. De svenska lag som uppför sig allra sämt är de med 1:a eller 2:a generationens invandrare i.

Blattefierade svenskar har numera tillägnat sig samma "hedersbeteende".

Hämnd hör oftast till hederskulturer. Vi behöver inte ha sånt skit här.
__________________
Senast redigerad av vansternationell 2015-03-04 kl. 23:12.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback