Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-02, 19:37
  #649
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Reellfantasi
Saken är att vi kan ha yttrandefrihet fast att vi inte dagligen kränker folk, det Lars Vilks gör är att han bara håller på att slå in öppna dörrar. Vi har yttrandefrihet. Han får inget straff för att kränka dock anser jag inte att han ska ha massa dyrt skydd.
Rättigheten är rätten att yttra sig inte att få privat skydd och indirekt skörda liv.

Muslimerna kan flytta hem om det inte passar. Här har vi yttrandefrihet. Sådana som du, TS, viker er för terrorister. Hur tänker du egentligen?

Jag ser att TS är avstängd men frågan riktar sig förstås till alla som ens kommer på samma tanke. Vad är det för fel på er? Muslimerna kan lämna Europa om det inte passar. Alla ni som sympatiserar med dem kan följa med.
Citera
2015-03-02, 19:39
  #650
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Ja, det är delvis Lars Vilks fel eftersom tokfan avsiktligt provocerar fram reaktioner från den radikala sorten. Det är precis det här han vill.

Nej. Det är politikernas fel. Det är politikerna som har släpat in muslimer i Sverige och övriga Europa. Vilks provokationer kan vara barnsliga men han är i sin fulla rätt både moraliskt och enligt lagen.
Citera
2015-04-30, 09:05
  #651
Medlem
JoakimVonAnka86s avatar
Islam och hela mellan östern är mänsklighetens största hot. De är ju helt loss i hjärnan. Va fan tror folk deras levnadssätt och tänk ligger ungefär i linje med vad vi hade på 1200-talet. De enda de har fått förutom det är skjutvapen och olja. Men visst ät kaffe och bullar med dem och försök ta in denna "vackra kultur"
Citera
2015-05-01, 11:06
  #652
Medlem
Mulla Krekars avatar
Det är inte Lars Vilks som skördat sitt första offer, det är en galen arab som skördat sitt första(?) offer!
Citera
2015-05-01, 20:10
  #653
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Det är inte Lars Vilks som skördat sitt första offer, det är en galen arab som skördat sitt första(?) offer!

Citera
2017-12-14, 22:30
  #654
Avstängd
Snyggt resonerat. Det är så man ser till att förtryck kan fortsätta. Naturligtvis ska vi aldrig ge vika för fundamentalister, utan bekämpa denna ondska till sista blodsdroppen.

Så länge de finns kvar, ska alla Vilks gelikar ges extra skydd och utrymme för att verka mer än någonsin!!!

Om jag retar någon och denne skadar mig, ska jag åka i fängelse då? Idiot!
Citera
2023-07-10, 21:39
  #655
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reellfantasi
http://www.aftonbladet.se/kultur/kro...cle12233852.ab
Kunde inte sagt det bättre själv.. Lars Vilks har idag skördat sitt första offer.. Kommer han fortsätta envisas med att rita kränkande hundar bara för att slå in en öppen dörr?? Faktum är att en person idag fick sätta livet till.

Yttrandefrihet kan finnas även utan att man kränker folk, enda saken kränkningen bidrar med är att den som idag skördar liv..

Borde man ta ifrån Lars Vilks sitt skydd så han slutar tramsa?
Hoppas så innerligt att du är kvar här på FB.
Bara känslan av att du så här, i backspegeln, kan se hur verkligheten ser ut, hade gjort mig nöjd.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback