Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-18, 00:49
  #181
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moller11
Vart fan bor ni?? Där jag bor kostar en vanlig pizza 60-65 spänn

Vad menas med "vanlig" pizza då? Där jag bor så är det lättast att hitta en Margherita för det priset. Har man tur så man kan få några få enstaka pizzor för samma pris, men man får leta lite efter dessa pizzerior. Då syftar jag främst på Vesuvio, Calzone och Capricciosa. Alternativt barnpizza.

Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Det är en mycket relevant fråga, var bor du själv?

Var och käkade pizza med min kvinna ikväll och där kostade pizzorna mellan 125-145. Kanske bäst att tala om att det talades italienska på den krogen också.

Antar att det var en lite finare pizzeria i så fall, med bättre kvalitet på råvarorna etc?
__________________
Senast redigerad av Amberfly 2018-03-18 kl. 00:53.
Citera
2018-03-18, 00:52
  #182
Medlem
89 kr för en kebabrulle! Nja inte värt det. Råvarorna har ju inte chockhöjts direkt!
Citera
2018-03-18, 00:58
  #183
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187
89 kr för en kebabrulle! Nja inte värt det. Råvarorna har ju inte chockhöjts direkt!

Som om det bara handlar om råvarorna och vad de kostar? Pizzerior har ju ofta andra kostnader, som lokalhyra, personalkostnader etc. Något som för övrigt kan variera, då lokalhyra som exempel beror bero på hyresvärd samt läget. Jag tror inte du har någon vidare koll. Inte ens på råvarorna och hur mycket priserna eventuellt har höjts.
Citera
2018-03-18, 00:59
  #184
Medlem
Zer0Shits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187
89 kr för en kebabrulle! Nja inte värt det. Råvarorna har ju inte chockhöjts direkt!
Kebab är värt varenda krona i världen.
Citera
2018-03-18, 02:02
  #185
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amberfly
Som om det bara handlar om råvarorna och vad de kostar? Pizzerior har ju ofta andra kostnader, som lokalhyra, personalkostnader etc. Något som för övrigt kan variera, då lokalhyra som exempel beror bero på hyresvärd samt läget. Jag tror inte du har någon vidare koll. Inte ens på råvarorna och hur mycket priserna eventuellt har höjts.

Jag har haft ett eget gatukök och vet precis hur det fungerar! Lycka till nästa gång.
Citera
2018-03-18, 03:22
  #186
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187
Jag har haft ett eget gatukök och vet precis hur det fungerar! Lycka till nästa gång.

Fast gatukök och pizzeria är inte samma sak. Så bara för att du har drivit ett gatukök, så är du inte expert på pizzerior eller andra matställen. För övrigt handlar det ju knappast om att kostnaden för råvarorna har chockhöjts, så att pizzeriorna blir dyrare för det. Åtminstone är det inte den enda anledningen i så fall. Så jag hävdar fortfarande att du har fel på den fronten. Motbevisa mig då, eftersom du minsann vet hur saker och ting fungerar.......
Citera
2018-03-18, 04:06
  #187
Medlem
MrGreyspoon13s avatar
En bra Kebab (rulle, tallrik eller med bröd) ligger häromkring i runda svängar mellan 60 till 85 med dricka till (Pizzeria då)
Citera
2018-03-20, 11:20
  #188
Medlem
semiproffss avatar
Jag chockas alltid över hur sjukt dyrt det blivit med pizza. För typ 15 år sen kunde man få en flottig förortspizza pizza för 39:-, ibland 29:-. Nu kostar samma pizza 85:-.
Vill man ha en pizza med fina ingredienser som mozzarella så börjar dom på strax över 100:-.
Citera
2018-03-21, 19:13
  #189
Medlem
Vem0ths avatar
En väldigt tråkig utveckling, mitt lokala kebabhörn har slutat skiva från rulle istället övergått till fryst som de steker på med vatten. Det och priset på Kebabtallrik höjts från 89:- till 95:- sen första Februari.

Märkt av att flera mindre kebabställen upphört svarva kebab. Antingen gått över till fryst eller något de mikrar i 30 sekunder.

Kanske dags att ta promenaden längre för gyroshörnan som fortfarande kör genuint.
__________________
Senast redigerad av Vem0th 2018-03-21 kl. 19:17.
Citera
2018-03-21, 19:41
  #190
Medlem
Stämmer att den där typen av käk inte är lika prisvärd längre. Samtidigt har kvalittan på i alla fall färskpizzorna gått framåt med stormsteg.

Så nu kan man tjacka en färskpizza från ICA + en billig vinare marginellt dyrare än en hämtpizza ensamt hos Achmed på hörnet.
Citera
2018-03-22, 23:41
  #191
Medlem
hesons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av semiproffs
Jag chockas alltid över hur sjukt dyrt det blivit med pizza. För typ 15 år sen kunde man få en flottig förortspizza pizza för 39:-, ibland 29:-. Nu kostar samma pizza 85:-.
Vill man ha en pizza med fina ingredienser som mozzarella så börjar dom på strax över 100:-.
Visst är det trevligt att skattmasen fått koll på pizzeriorna.
Citera
2018-03-24, 18:33
  #192
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heson
Visst är det trevligt att skattmasen fått koll på pizzeriorna.

Ja, skulle skett för länge i världen sedan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback