Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-05-21, 10:44
  #37
Medlem
Bertil85s avatar
Avgiftning på närmaste sjukhus avgiftnings/misbruks-avdelning ?
Citera
2017-05-21, 10:48
  #38
Medlem
Dessutom är du en stor idiot om du går till vården och erkänner ditt missbruk. Du kommer bara ha ännu svårare att ta dig tillbaka till det "riktiga" livet. Har du inte familj/vänner som du kan be hålla dina pengar åt dig så du inte har en chans att röka?
Citera
2017-05-21, 13:29
  #39
Medlem
Reactants avatar
Vet inte om jag har missat något i tråden men hur ser din ekonomi ut? Jobb?
Cannabis funkar ju ypperligt för att dölja trauman och andra psykologiska besvär. I din sits (såsom jag förstår den) så skulle jag spara några slantar och söka mig till annan ort, iväg från alla svin som skadar dig sådär.
Flytta, nytt jobb, fortsätt rök om det håller dig någorlunda stabil, trappa ner i samband med hjälp från SOC, terapeut och annan eventuell "hjälp" från vården.
Finns här om det kanske kan vara så att man kan finnas för stöd. Det är nog många här som sitter i knepiga situationer.
Mvh
Citera
2017-05-24, 13:23
  #40
Medlem
Fy fan vilka svin, dom förtjänar att dö. Flytta nån annanstans istället.

Försök sysselsätta dig med andra saker, skaffa jobb, hobbies, fyll din tid med annat än weed och fyll ditt liv med andra människor än pundare!

Det är verkligen en långsam och ensam väg att sluta knarka, men inte så länge! Vips så börjar du träffa riktiga människor med sunda inställningar till livet och allt blir mycket lättare. Ingen kukar ut och flippar över för nån inbillad skitsak och friska människor är ofta mycket starkare egentligen. Jag ser tillbaka på vissa i mitt umgänge och bara herregud, när jag flyttade så kände jag mig som kung Theoden efter att han slutat broa med grima ormtunga. Seriöst 50 år yngre, nu kan jag göra saker och är glad och har mitt inre barn kvar, medan vissa vänner från förr fortsätter fortsätta med sina kassa livsbeslut. Fy fan vilket gift vissa människor bara viskar in i ens öra hela tiden, gradvis också så man inte märker det. Usch. Nä byt sammanhang.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback