2015-02-14, 15:27
Medlem
th3vils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pniz
Jag är själv medlem där och har i vissa fall kommit i kontakt med de som är under arton. Det är i mångt och mycket rätt trasiga brudar, som förmodligen influerats allt för mycket av 50 shades of Grey, där de tror att de ska få uppleva något liknande.
Underåriga har funnits på Darkside långt innan Fifty shades of Grey ens var en erotisk tanke hos E.L. James.

Håller helt med dig om det övriga.
Citera
2015-02-14, 15:31
Medlem
breakingbeds avatar
Sveriges lagstiftning angående BDSM ser ut som följande:
Citat:
Överskrids den frivilligt överenskomna gränsen, bedöms BDSM som straffbar enligt i övrigt gällande lagstiftning i Sverige. Domstolarna har i dessa fall att bedöma om gränsen för den underkastandes rollkrav har överskridits eller inte.

Man bör dock vara observant på att enligt svensk rätt kan ingen samtycka till grov misshandel eller värre kroppskada.

Sexköpslagen har ännu inte prövats rättsligt gällande BDSM-utövande.
Länk: http://sv.wikipedia.org/wiki/BDSM

Även om hon går med på grov bondage, exempelvis, är det fortfarande ett fall som är straffbart i domstol, sen hur de överenskomna gränserna sett ut kan vara enkla att vrida och vända på efteråt för egen vinning.

Det finns dessutom en åldersgräns på 18 år för medlemskap. Hemskt oavsett, att saker inte gått till som de borde - men onekligen ett svårt fall att hantera.
Citera
2015-02-14, 16:01
Bannlyst
Det här är typiskt tillvägagångsätt för tjejer med Borderline personlighetsstörning. Att först gå med på BDSM sex och sedan anmäla i efterhand. Så jag tror inte alls på den här storyn.
Citera
2015-02-14, 16:46
Medlem
th3vils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breakingbed
Det finns dessutom en åldersgräns på 18 år för medlemskap. Hemskt oavsett, att saker inte gått till som de borde - men onekligen ett svårt fall att hantera.
Det går inte heller att förhandla bort eller gå med på hur grovt våld som helst enligt svensk lag oavsett hur mycket personen vill var med om det.

Ingen som vet lite mer om vad som faktiskt har hänt?
Citera
2015-02-14, 17:24
Medlem
Pnizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av th3vil
Underåriga har funnits på Darkside långt innan Fifty shades of Grey ens var en erotisk tanke hos E.L. James.

Jag förstår att det såg ut som att jag menade på att det inte funnits några underåriga innan den boken. Jag kanske skall klargöra att det inte var så jag menade, dock så upplever jag att det blivit fler "18-åringar" efter bokens uppkomst jämfört med innan.
Citera
2015-02-14, 17:39
Medlem
Hirvis avatar
Har själv råkat på en 14-åring på den sidan, ganska läskigt när man pratar med någon man antar är 18.
Och frågar om man ska ta en öl och sen erkänner hon att hon är under 18.

Man blir lite tveksam men tänker att "vafan en 17-åring är ju inte så farligt, jag är ändå bara 23". Och sen så ba "oj. 14 alltså. Hejdå."
Citera
2015-02-14, 18:01
Medlem
th3vils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pniz
Jag förstår att det såg ut som att jag menade på att det inte funnits några underåriga innan den boken. Jag kanske skall klargöra att det inte var så jag menade, dock så upplever jag att det blivit fler "18-åringar" efter bokens uppkomst jämfört med innan.
Ja, så är det säkert. Boken och förmodligen nu också filmens popularitet har jag sett hur de ökat inflödet till klubbar och munches ur "vanlijvärlden" dramatiskt.
Citera
2015-02-14, 19:06
Medlem
Doniacs avatar
Sju månader innan hon anmälde och de träffades på en sida för bdsm etc, har svårt att tro att det kommer gå någonstans.
Citera
2015-02-14, 19:46
Medlem
Citat:
Enligt uppgift till Aftonbladet köpte mannen en tågbiljett åt flickan så att hon kunde ta sig från sitt hem i Mellansverige till Stockholm.
Får man åka tåg ensam i vilken ålder som helst?
Citera
2015-02-14, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bratemo
Knappast,
De har ju skrivit till varandra på hemsidan, och då finns det mer bevisning som kan styrka åt något av hållen.

Vad spelar det för roll då? Hon var ju fortfarande 15.
Citera
2015-02-14, 19:56
Medlem
k4d9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Får man åka tåg ensam i vilken ålder som helst?
ja
Citera
2015-02-14, 20:20
Medlem
Holisistics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zezzyy
Ord står mot ord.... Fallet kommer läggas ner.
Tro inte att brist på bevis är något som säkert stoppar svenska domstolar i sådana här mål. Om åklagaren kan producera vittnen i form människor som hört flickan berätta om händelsen (även kallat hörsägen) så kan det räcka. Det finns det tidigare exempel på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in