Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-13, 21:16
  #1
Medlem
[Infinite]s avatar
C|net February 3
http://www.cnet.com/news/swedish-off...id-microchips/

Svenska kontor får i medarbetarnas hud med RFID mikrochip

Glöm ditt kontor dörr nyckel? Kommer inte ihåg koden för kopiator? Ingen anledning till oro om du råkar ha ett mikrochip implanteras i handen.


Ingenting är mer irriterande att inse att du har glömt ditt laminerade lösenord för att komma in i ditt kontor. Eller vad sägs om den där irriterande lösenord du måste komma ihåg för att använda kopieringsapparaten?

Nu tack till implanterade RFID-chips storleken på en riskorn, anställda som arbetar på en ny högteknologisk kontors campus i Sverige kallas Epicenter kan vifta sina händer för att öppna dörrar och använda maskiner som Jedi mästare använder Force.

Den håller på att flisas organiserades av bio-hacker Hannes Sjöblad . "Vi samverkar redan med teknik hela tiden," Sjöblad berättade BBC News . "Idag är det lite rörigt - vi behöver PIN-koder och lösenord Vore det inte lätt att bara röra med handen Det är verkligen intuitivt.?."
Sjöblad var så övertygande att BBC News "egen teknik korrespondent Rory Cellan-Jones frivilligt att flisas , med varierande resultat. "När jag testade min chip, fann jag att det var inte så intuitivt," Cellan-Jones rapporterade. "Jag var tvungen att vrida min hand i en onaturlig ställning för att göra kopiator arbetet."
Anställda kommer också att med hjälp av RFID-chips för att interagera med sina smartphones, datorer och även cykel lås.
Även om inte alla anställda är ivriga att vara bio-hackad för enkelhetens skull, Sjöblad och andra medlemmar av den svenska bio-hacking grupp BioNyfiken vill testa tekniken innan det går mainstream.
"Vi vill kunna förstå denna teknik innan stora företag och stora regeringar kommer till oss och säger att alla borde få flisas - skattemyndigheten chip, Google eller Facebook-chip," Sjöblad till BBC.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback