Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-20, 20:08
  #121
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Det är enbart frustration över att jag utövat min arbete som moderator och delat ut en varning för off topic.

Men eftersom detta inte har ett dugg vare sig med mig som person eller med tråden att göra kommer jag omedelbart efter att jag skrivit detta inlägg att rapportera detta och alla andra inlägg som har med saken att göra för off topic.
Låt mig drista mig till att ifrågasätta detta då du inte skriver det som ett moderatorsmeddelande.

Det är inte per automatik OT att ge sig in i en annars OT-argumentation. W försökte tillintetgöra din trovärdighet och därmed hela tråden genom en helt obekräftad uppgift i syfte att misskreditera dig. Att då gå in och påpeka (visserligen genom sarkasm) att W är fel ute är inte OT. Denna utvikning är det däremot.

OnT, jag tror naturligtvis inte heller att Morgan kommer att acceptera TS inbjudan. Däremot är det helt säkert att han och ex. Jan Helin blivit uppmärksammade på den och att deras respektive tjänstemän håller dem uppdaterade om trådens utveckling. I vart fall har AB stenkoll på FB (var skulle de annars hämta stoff ifrån?). Morgan har säkert en bevakning på sitt namn och har på så sätt snappat upp tråden (för vi kan väl inte utgå från att han är helt utan IT-rådgivning?).
Citera
2015-02-20, 21:58
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Mk III

Men fatta detta ngn gång. Möte kommer inte att hända.

Varför inte?

Problemet är inte att folk skriver skit på nätet.


Problemet är att det finns en informationskanal som politikerna inte kontrollerar. Denna kanal ska kontrolleras igen, genom att dess existens ska motverkas.

En annan detalj i sammanhanget är också att Flashback anses (av somliga) bidra till nyrekryteringen av sympatisörer åt Sverigedemokraterna.

Därför vore en dialog med exempelvis ts i egenskap av representant för Flashback detsamma som att legitimera det som Löfven titulerade som nyfascismen.

Nej, glöm bort det där förtroliga samtalet med Morgan Johansson, han kommer aldrig att dansa efter Flashbacks pipa.
__________________
Senast redigerad av Wumtata 2015-02-20 kl. 22:27.
Citera
2015-02-20, 23:08
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Flashback var bra i tidningsform, riktigt bra till och med. Och detta forum var även det bra för några år sedan.... Nu däremot är moderatorerna så fullständigt politiserade är bara en idiot skulle få för sig att kalla er för annat än SD-anhängare... Talar dock inte om alla moderatorer... På forum där invandring inte kan beskyllas fungerar det faktiskt bra, typ ekonomiforumet och kanske något till.

Kikar vi däremot på aktuella brott och kriminalfall, politik (med alla dess underforum), media och journalistik är det tydligt vart moderatorerna står och när moderatorer inte kan bete sig objektivt blir det ett problem. Det är då trådarna förfaller. TorkelSnorkel tycker säker att han gör ett kanonjobb, dock missar han att det som moderator inte är smart att bestraffa de som utrycker sig kritiskt mot SD och invandringskritiker, successivt så som många moderatorer gör. Samtidigt som man låter nötter med osakliga inlägg löpa, då de åtminstone gudskelov snackar skit om invandrare.

Flashback har blivit ett riktigt tråkigt forum genom åren, då dess moderatorer inte kan förhålla sig objektiva gällande politik som rör annat än SD. Sorgligt men sant.

Morgan Johansson har tyvärr helt rätt...

Jag vill tillägga trådar om tiggare, där det vimlar av inlägg som är helt åt helvete rasistiska, där uppmanar till mord, och kommenterar olyckshändelser med "Vad synd att ingen dog".

Uppemot hälften av inläggen i den typen trådar bryter mot Flashbacks regelverk. Kanske är det den här tråden Morgan Johansson tänker på när han uttalar negativt sig om Flashback.

Ett litet smakprov:
Citat:
Hur får man bort lössen som Romerna har? Man duschar Romerna i Zyklon B, då slår man 2 flugor i en dusch.
__________________
Senast redigerad av Wumtata 2015-02-20 kl. 23:31.
Citera
2015-02-20, 23:09
  #124
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wumtata
Självklart kan ​jag det, min kära vän. Och naturligtvis handlar det om regler. Med istället för att gå OT och trigga igång någons illvilja, fokuserar jag hellre på något som har med trådens tema att göra.

Flashbacks egen lilla grodman går ut med storslagna rubriker om att vilja träffa en företrädare för regeringen och lära ut allt det som är så fantastiskt med Flashback, som exempelvis regelverket. Men bara några sidor inne i tråden skyltar vår lilla grodman med sin fullständiga inkompetens gällande regel 1.03 (men även 1.08 och i viss mån också 0.03) och hur den ska tillämpas.

Morgan Johansson kanske kan skicka någon tjänsteman till Flashbacks fågelbad för att berätta hur regel 1.03 är tänkt att tillämpas.
Regel 1.03, förtydligande: Nedsättande uttalanden mot en eller flera utpekade folkgrupper är tillåtet, förutsatt att kritiken är saklig och vederhäftig. Däremot kan generaliseringar av en hel folkgrupps beteende eller egenskaper vara förbjudet, ifall syftet är att avhumanisera eller att sprida fördomar med syfte till att nedvärdera hela gruppen.

Till skillnad mot MSM tillåter mao FB sakliga generaliseringar. Exakt hur anser du att TS rutit mot 1.03?

Citat:
Ursprungligen postat av Wumtata
En annan detalj i sammanhanget är också att Flashback anses (av somliga) bidra till nyrekryteringen av sympatisörer åt Sverigedemokraterna.

Därför vore en dialog med exempelvis ts i egenskap av representant för Flashback detsamma som att legitimera det som Löfven titulerade som nyfascismen.

Nej, glöm bort det där förtroliga samtalet med Morgan Johansson, han kommer aldrig att dansa efter Flashbacks pipa.
Vari tråden ser du att TS utgett sig att representera FB? TS erbjuder Morgan Johansson ett möte för att förklara hur moderering går till, är det nyfascistiskt? Är det nyfascistiskt att samhällsorienteras?


Ingen här har illusionen av att Morgan är här eller att du sitter här med mig eller TS för en saklig diskussion. Saken är ju reda avgjord, eller hur? FB är fascister och invandringen måste ske obegränsad, all kritik däremot är per definition kränkande.
__________________
Senast redigerad av Brain Damage 2015-02-20 kl. 23:12.
Citera
2015-02-20, 23:40
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage
Vari tråden ser du att TS utgett sig att representera FB? TS erbjuder Morgan Johansson ett möte för att förklara hur moderering går till

I ett flertal inlägg i den här tråden kritiserar man ts för att marknadsföra sig själv och sin egen förträfflighet. Givetvis kan man tolka ts initiativ på lite olika sätt. Personligen tycker jag att man gör sig till representat/talesman för Flashback när man som ts inbjuder en minister för samtal om Flashback.

Citat:
Ursprungligen postat av breakingbed
Det verkar som att TorkelSnorkel i och med sitt inlägg vill verka heroisk, vilket mycket väl hade kunnat fungera alla andra veckor om året. Men just nu är Flashback i ett stadie där missnöjet inte enbart är riktat mot tidningar eller politiker - utan även moderatorer som inte hållit i styret av forumet tillräckligt hårt. Flashbacks kris började som en yttre attack, men nu är den intern.


Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Jag är rätt van vid de flesta sorts situationer som kan uppstå vid sådana här möten och är en försiktig general.

__________________
Senast redigerad av Wumtata 2015-02-20 kl. 23:53.
Citera
2015-02-20, 23:58
  #126
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wumtata
En annan detalj i sammanhanget är också att Flashback anses (av somliga) bidra till nyrekryteringen av sympatisörer åt Sverigedemokraterna.

Därför vore en dialog med exempelvis ts i egenskap av representant för Flashback detsamma som att legitimera det som Löfven titulerade som nyfascismen.

Nej, glöm bort det där förtroliga samtalet med Morgan Johansson, han kommer aldrig att dansa efter Flashbacks pipa.

Det är ju inte så att Flashback i sig tar någon politisk ställning. Flashback är en plattform för fri diskussion men under ett enkelt regelverk som upprätthålls av frivilliga moderatorer. Visst, många gillar inte fri diskussion av olika anledningar. Det är t.o.m med så att viss media inte drar sig för att anlita våldsbejakande grupperingar i grumliga vatten för att trakassera FB-medlemmar i sina hem. Allt i syfte att skrämma folk att skriva vad de tycker.

Om det sedan gynnar något politiskt parti vet jag inte. Nu tror jag inte heller att MJ kommer att nappa på erbjudandet. Han har ingenting att vinna på ett sådant möte och därför blir det inte av. MJ brinner inte för yttrandefriheten eller är ens intresserad av den. MJ vill som de flesta politiker endast följa "vindens riktning" för att säkra väljare.
Citera
2015-02-21, 00:33
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Det är ju inte så att Flashback i sig tar någon politisk ställning. Flashback är en plattform för fri diskussion men under ett enkelt regelverk som upprätthålls av frivilliga moderatorer.

I vissa avseenden är Flashback som en båt som fått slagsida. Jag menar, om fokus i Flashbacks trådar skulle legat på läckra kakrecept hade Flashback haft ett helt annat rykte. Den som inte inser det är antingen hemmablind eller förblindad av sin politiska agenda.

Att Morgan Johansson uttalar sig om Flashback på ett visst sätt är ingen tillfällighet. Han behöver ju bara gå in på valfri i&i-tråd, där han kan vraka och välja bland inlägg som inte bara strider mot Flashbacks regelverk utan också mot svensk lagstiftning.

Mitt råd till ts är därför åter igen att sopa framför egen dörr innan man överhuvudtaget börja fundera på att bjuda in regeringen för samtal om Flashbacks framtid.

PS Ja, jag tror säkert att man på en del håll anser att Flashback bidrar till SD:s nyrekrytering av sympatisörer. Besöker man trådar som handlar om SD och opinion/media kan man inte låta bli att lägga märke till att man också är fullt medveten om det inom SD, vilket i sin tur genererar inlägg skriven av folk (det sverigedemokratiska propagandaministeriet?) med mycket god insyn i SD.


Citat:
Du har rätt. En ensamma prickskytt har för låg eldkraft. Möjligen en galning som "Mannen på taket" skulle kunna lösa tiggarplågan.
Citat:
Stockholm behöver en ny Laserman som fokusera på tiggare, den saken är säkert.


__________________
Senast redigerad av Wumtata 2015-02-21 kl. 00:41.
Citera
2015-02-21, 01:13
  #128
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wumtata
I vissa avseenden är Flashback som en båt som fått slagsida. Jag menar, om fokus i Flashbacks trådar skulle legat på läckra kakrecept hade Flashback haft ett helt annat rykte. Den som inte inser det är antingen hemmablind eller förblindad av sin politiska agenda.

Du menar att det är besvärande för vissa att det pågår en debatt på Flashback som inte alla gillar? Där kan jag i sådant fall hålla med dig, så är det men i en demokrati så måste även obehagliga åsikter få dryftas utan censur.

Citat:
Ursprungligen postat av Wumtata
Att Morgan Johansson uttalar sig om Flashback på ett visst sätt är ingen tillfällighet. Han behöver ju bara gå in på valfri i&i-tråd, där han kan vraka och välja bland inlägg som inte bara strider mot Flashbacks regelverk utan också mot svensk lagstiftning.

MJ har ingen koll på Flashback. Han bryr sig inte och kommer inte så att göra om det inte ger honom någon politisk fördel. Tror du på allvar att han är intresserad eller brinner för yttrandefrihet?
Som moderator i I&I så anser jag också att dina kommentarer är felaktiga. Vi har bra koll på att inläggen är inom regelverket. Anser du annorlunda så skicka en RP. Men, bara för att du anser att något bryter mot regelverket så betyder det inte att vi moderatorer delar din uppfattning.

Citat:
Ursprungligen postat av Wumtata
Mitt råd till ts är därför åter igen att sopa framför egen dörr innan man överhuvudtaget börja fundera på att bjuda in regeringen för samtal om Flashbacks framtid.

Nu svamlar du. Det enda som TS har erbjudit är att förklara och utbilda MJ hur det fungerar. Samtal om Flashbacks framtid


Citat:
Ursprungligen postat av Wumtata
PS Ja, jag tror säkert att man på en del håll anser att Flashback bidrar till SD:s nyrekrytering av sympatisörer. Besöker man trådar som handlar om SD och opinion/media kan man inte låta bli att lägga märke till att man också är fullt medveten om det inom SD, vilket i sin tur genererar inlägg skriven av folk (det sverigedemokratiska propagandaministeriet?) med mycket god insyn i SD.

Menar du att alla andra partier/intresseorganisationer är mentalt oförmögna att skriva på Flashback? Alla får skriva inlägg: Fi, S, MP och även Researchgruppen om de nu skulle vilja det. I stället för att klanka på SD så borde du kanske se till att de politiska rörelser som du gillar tar fajten och också skriver på Flashback?
Citera
2015-02-21, 01:28
  #129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Du menar att det är besvärande för vissa att det pågår en debatt på Flashback som inte alla gillar?

Flashbacks dåliga rykte är i så fall mer besvärande för Flashback än några andra.

Handen på hjärtat; jag har klippt in tre citat i mina tidigare inlägg som vittnar om rå rasism på Flashback. Jag tror att jag inte bara talar för mig själv, när jag skriver att jag antar att det är just dem typen av"debatt" som man normalt tar avstånd ifrån utanför Flashbacks domäner.

Och ja, i slutändan handlar det om Flashbacks framtid. Lika bra att inse fakta.
Citera
2015-02-21, 01:41
  #130
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wumtata
Flashbacks dåliga rykte är i så fall mer besvärande för Flashback än några andra.

Handen på hjärtat; jag har klippt in tre citat i mina tidigare inlägg som vittnar om rå rasism på Flashback. Jag tror att jag inte bara talar för mig själv, när jag skriver att jag antar att det är just dem typen av"debatt" som man normalt tar avstånd ifrån utanför Flashbacks domäner.

Och ja, i slutändan handlar det om Flashbacks framtid. Lika bra att inse fakta.

Fast rasism är faktiskt inte olagligt lika lite som nazism, islamism, kommunism och feminism.
Däremot så oavsett vilken ism man gillar så är det inte tillåtet med t.ex. HMF, regel 1.03.

Det jag menar är att MJ förmodligen är helt ointresserad av detta. Han vill plocka billiga politiska poäng där han kan. Att lyssna på en moderator som arbetar för sveriges största diskussionsforum är inte hans grej, vad skulle han tjäna på det? Han ser till sig själv och möjligtvis partiet.
Citera
2015-02-21, 01:52
  #131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Fast rasism är faktiskt inte olagligt lika lite som nazism, islamism, kommunism och feminism. Däremot så oavsett vilken ism man gillar så är det inte tillåtet med t.ex. HMF, regel 1.03.

Du kan väl kika på de tre citat jag klippt in i tidigare inlägg och återkomma med svar om du tycker att dessa tre vedervärdiga citat är något du tolererar. Jag tror inte att jag säger för mycket om jag påstår att det är just den typen av skriverier som Morgan Johansson tycker särskilt illa om.

Eftersom du säger att du har bra koll över vad som skrivs i det forum där du modererar, men dessa inlägg finns kvar antar jag att du tycker det är fina debattinlägg, som är kännetecknande för din syn på yttrandefrihet, när man skriver att romer borde skjutas eller förgiftas.

Eller har du en annan uppfattning nu när du får chans att kika på dessa inlägg i lugn och ro?
Citera
2015-02-21, 02:30
  #132
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wumtata
Du kan väl kika på de tre citat jag klippt in i tidigare inlägg och återkomma med svar om du tycker att dessa tre vedervärdiga citat är något du tolererar. Jag tror inte att jag säger för mycket om jag påstår att det är just den typen av skriverier som Morgan Johansson tycker särskilt illa om.

Eftersom du säger att du har bra koll över vad som skrivs i det forum där du modererar, men dessa inlägg finns kvar antar jag att du tycker det är fina debattinlägg, som är kännetecknande för din syn på yttrandefrihet, när man skriver att romer borde skjutas eller förgiftas.

Eller har du en annan uppfattning nu när du får chans att kika på dessa inlägg i lugn och ro?

Vad du anser är vedervärdigt betyder inte att det ska förbjudas eller anser du att det är din syn som ska styra vad folk får posta?

Däremot ska jag erkänna att det där med romer och zyklon B som du citerat antagligen inte är förenligt med 1.03 och jag har därför gjort en RP på inlägget så att en moderator i det forumet kan se över det.

Men du och jag har ungefär samma åsikt. Vi båda tror att MJ är ointresserad. Det som skiljer oss åt är att du tror att han inte bryr sig eftersom han ogillar andras åsikter. Jag tror att hans ointresse beror på att han ser till sig själv och inte är genuint intresserad av frågor som yttrandefrihet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback