Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-02-13, 00:52
  #1
Medlem
Undrar om det är värt att köpa Comviq abonnemang eller om det bara är ett lågprisbolag med dålig täckning och service? Känns som man bara hört skit om Comviq..

Några som vill dela med sig av erfarenheter?
Citera
2015-02-13, 00:57
  #2
Medlem
James91s avatar
Jag har haft comviq, tre och nu halebop. Och utav dom så kommer comviq på sistaplatsen.
Citera
2015-02-13, 01:22
  #3
Medlem
Jag har haft comviq i 15 år minst, och det har alltid fungerat klockrent! Täckning precis överallt, och sjukt snabbt internet!
Citera
2015-02-13, 01:26
  #4
Medlem
BigFatCones avatar
Jag har haft Comviq sen jag var.. 16 eller något kanske, med korta avstickare till Telia och 3. Telia hade liiite bättre täckning men det gällde 2G. 3G delar dom med just Comviq så där är ingen skillnad, 4G vet jag inte. Hur som helst så håller jag mig kvar till Comviq för att dom är minst lika bra som dom andra jag har testat, betydligt bättre än 3 till och med. Det enda jag saknar från Telia är att funkar samtal väntar även om man har kontantkort.

Sen beror det ju lite på var man bor också. Strax utanför Piteå hade jag lite taskigt mottagning och när jag åker tåg men det har väl alla?

Sen bör James91 tänka på att Halebop går i Telias nät så när du använder 3G så använder du Comviqs nät.
Citera
2015-02-13, 01:51
  #5
Medlem
Jag bor på landsbygden men hade aldrig problem med Comviq. Bytte till Halebop bara för att kompisarna hade det och det fanns ett abbonemang där man kunde ringa gratis (eller iaf billigt) till andra med Halebop. Jag skäms lite för att jag bytte, för Comviq var väl det företag som gjorde att Telia var tvungna att ordentligt sänka sina hutlösa priser?

Det borde vara olagligt att erbjuda bättre priser för att ringa inom samma operatör, för det motverkar konkurrensen och främjar monopolet. 0:- minuten (!) för att ringa till någon med samma operatör men 1:- minuten för att ringa till någon med en annan operatör, det kan inte handla om omkostnader.
Citera
2015-02-13, 02:08
  #6
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av den.femte.kaparen
Jag bor på landsbygden men hade aldrig problem med Comviq. Bytte till Halebop bara för att kompisarna hade det och det fanns ett abbonemang där man kunde ringa gratis (eller iaf billigt) till andra med Halebop. Jag skäms lite för att jag bytte, för Comviq var väl det företag som gjorde att Telia var tvungna att ordentligt sänka sina hutlösa priser?

Det borde vara olagligt att erbjuda bättre priser för att ringa inom samma operatör, för det motverkar konkurrensen och främjar monopolet. 0:- minuten (!) för att ringa till någon med samma operatör men 1:- minuten för att ringa till någon med en annan operatör, det kan inte handla om omkostnader.
Nu har ju till och med kontantkortet flatrate så ingen idé att ha samma operatör som kompisarna för att ringa billigare.
Citera
2015-02-13, 09:27
  #7
Medlem
Sebzors avatar
Min jobbtelefon har Comviq och min privata är Telia. Comviq har bättre täckning i regel. Åker man ut på till exempel landsbygd så kan jag ha max på Comviq medans jag har hälften på Telia.
Citera
2015-02-13, 11:52
  #8
Medlem
Haft mest Comviq sedan nittiotalet. Inte riktigt samma go sedan Stenbäck lämnade in?
Tror inte dom fått övergångar mellan 3G o 4G att funka till 100%. Samtal som inte går fram eller där bara ena parten hör den andra.
Jag har stängt av 4G på min Samsungtelefon och är förvånad över hur stor
skillnad det blev på batteritiden.
Citera
2015-02-13, 11:55
  #9
Medlem
Glömde; Inte nu,men för några år sedan försvann det en hel del sms i rymden. Vet inte om det var generellt eller beroende på Comviq. Trassel vart det iallafall.
__________________
Senast redigerad av Tulk 2015-02-13 kl. 12:14.
Citera
2015-02-13, 13:18
  #10
Medlem
gsminfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Min jobbtelefon har Comviq och min privata är Telia. Comviq har bättre täckning i regel. Åker man ut på till exempel landsbygd så kan jag ha max på Comviq medans jag har hälften på Telia.

För oss har det alltid varit tvärt om, Telia alltid täckning, men Tele2 si så där.
Citera
2015-02-13, 13:22
  #11
Medlem
gsminfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kloverdukar
Undrar om det är värt att köpa Comviq abonnemang eller om det bara är ett lågprisbolag med dålig täckning och service? Känns som man bara hört skit om Comviq..

Några som vill dela med sig av erfarenheter?

Vi hade tidigare Tele2 privat och på firman i cirka 10 år. Inte en enda månad fungerade allt korrekt.

Företagskulturen inom Tele2 verkar inte ha utrymme eller vilja för att bry sig om att det fungerar.
Citera
2015-02-13, 16:33
  #12
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gsminfo
För oss har det alltid varit tvärt om, Telia alltid täckning, men Tele2 si så där.


Okej, det kanske beror på var i Sverige man befinner sig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback