Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-02-13, 00:38
  #13
Medlem
Tycker du skall åka och sen dagligen ta en bild på hur du har det, hur utsikten är där du bor eller liknande och posta i denna tråden så vi kan se hur du har det.

När åker du?
Citera
2015-02-13, 00:43
  #14
Medlem
VlnteJoBaRokaHaschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dekadens
Jag hade inte rekommenderat att bosätta sig i en liten håla i Maramures eller andra gamla ungerska provinser i Rumänien. Du kommer bli tokig på det faktum att dagen består av: stiga upp...äta bröd och zakuska och sänka dagens första palinka, sen sitta utmed vägen och snacka med andra gubbar som inte har nåt att göra och hoppas på att få se nån cool bil, hem och sova middag, vakna och fundera på om det finns nåt att göra i din grönsaksodling bak huset eller om du bara ska mata hönsen....äta middag med släktingarna som garanterat bor granne med dig, dricka mer palinka eller kanske ett glas vin de Casa.. sov och börja 8m.
Det där låter ju hur skönt som helst.
Citera
2015-02-13, 05:56
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uran233
Beskriv din personliga resa till det nya livet som Bukarestbo. Hur kom det sig att du hamnade där?

Flyttade ner för jobb, blev förälskad i landet och människorna.....blev förälskad i min rumänska flickvän...bestämde mig för att stanna. Inte svårare än så :-)
Citera
2015-02-13, 10:53
  #16
Medlem
BoBerg31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Sätt dig utanför en närbutik med en pappersmugg där nere och se hur reaktionerna blir, försök gärna dokumentera med video så kan du skicka till regeringen i sverige senare.

Det vore nåt för löpsedlarna på Aftonhoran.

Lär ej hända, tiggeriet är förbjudet här i Rumänien.
Citera
2015-02-13, 10:55
  #17
Medlem
BoBerg31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dekadens
Flyttade ner för jobb, blev förälskad i landet och människorna.....blev förälskad i min rumänska flickvän...bestämde mig för att stanna. Inte svårare än så :-)

Join the club! Har också bosatt mig här och älskar också landet. Damerna är inte så illa här heller, är redan gift med en av dem och har skaffat barn. Var bor du i Bukarest? Jag är själv bosatt i Berceni.
Citera
2015-02-13, 19:53
  #18
Medlem
Funderar oxå på att bosätta mig i Rumänien igen efter mer än 25 års frånvaro. Är trött på allt här i Sverige.

Rumänien ligger mig varmt om hjärtat och jag hade några jätte fina år innan jag flyttade till Sverige.
Citera
2017-10-25, 04:22
  #19
Medlem
Som pensionär hade jag kunnat tänka mig att flytta dit, men inte i liten by. Alla bara skvallrar där.
Fint klimat och bra natur.
Hjälpsamma invånare när de inte skvallrar
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2524445

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback