Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-02-12, 19:56
  #1
Medlem
RevisionistChannels avatar
Låter det som en bra idé att lämna sitt socialbidrag och flytta till sin flicksväns morföräldrars gamla hus i djupet av Rumänien (ungerska territoriumet Székelyföld) och leva på den absoluta existensminimumen? Förövrigt är det utsikt över Karpaterna, ganska spektakulär sådan. Hursomhelst, är det värt att lämna det deprimerande landet Sverige man är uppväxt i för ett nytt liv i ett av europas fattigaste länder. Ett liv med dagligt arbete ute på landet väntar. Dessutom pratar alla ungerska och det förstår jag haha!
Citera
2015-02-12, 19:58
  #2
Medlem
grattis och hej hej
Citera
2015-02-12, 19:59
  #3
Medlem
Vitalrepuss avatar
Jag tycker att det låter som en bra idé, om du nu verkligen vill det! Om du har svårt att bestämma dig så kan du ju göra en lista över fördelar och nackdelar med att bo i respektive länder
Citera
2015-02-12, 20:01
  #4
Medlem
ImWorthlesss avatar
Sätt dig utanför en närbutik med en pappersmugg där nere och se hur reaktionerna blir, försök gärna dokumentera med video så kan du skicka till regeringen i sverige senare.

Det vore nåt för löpsedlarna på Aftonhoran.
Citera
2015-02-12, 20:02
  #5
Medlem
RevisionistChannels avatar
Haha bort med socialbidragstagaren ....
Citera
2015-02-12, 20:05
  #6
Medlem
Bjuxts avatar
Åk. Kan inte gå mer än åt helvete.
Citera
2015-02-12, 20:06
  #7
Medlem
RevisionistChannels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjuxt
Åk. Kan inte gå mer än åt helvete.

Varför skulle det det?
Citera
2015-02-12, 20:11
  #8
Medlem
Bjuxts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RevisionistChannel
Varför skulle det det?

Inte vet jag. Du kanske dör i en flygkrasch på vägen dit. Det är bara ett uttryck.
Citera
2015-02-12, 20:13
  #9
Medlem
panther1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RevisionistChannel
Låter det som en bra idé att lämna sitt socialbidrag och flytta till sin flicksväns morföräldrars gamla hus i djupet av Rumänien (ungerska territoriumet Székelyföld) och leva på den absoluta existensminimumen? Förövrigt är det utsikt över Karpaterna, ganska spektakulär sådan. Hursomhelst, är det värt att lämna det deprimerande landet Sverige man är uppväxt i för ett nytt liv i ett av europas fattigaste länder. Ett liv med dagligt arbete ute på landet väntar. Dessutom pratar alla ungerska och det förstår jag haha!

En väldigt bra plan. Vi är många som snart kommer tvingas lämna det här landet, tyvärr. VAr glad att du har möjligheten. Du har en brud där, mat, tak över huvudet, internet/tv antar jag, varför inte liksom..
Citera
2015-02-12, 23:33
  #10
Medlem
Uran233s avatar
Vad lever du på i Rumänien? Kan du ta med socialbidraget dit? Om det går kan du leva lyxliv på rumänska landsbygden, eller?
Citera
2015-02-12, 23:53
  #11
Medlem
Men det va värst vad det snackas om Rumänien nu helt plötsligt.....kul att svenskarna har fått upp ögonen för det land som jag numera betraktar som hemma :-)

Jag hade inte rekommenderat att bosätta sig i en liten håla i Maramures eller andra gamla ungerska provinser i Rumänien. Du kommer bli tokig på det faktum att dagen består av: stiga upp...äta bröd och zakuska och sänka dagens första palinka, sen sitta utmed vägen och snacka med andra gubbar som inte har nåt att göra och hoppas på att få se nån cool bil, hem och sova middag, vakna och fundera på om det finns nåt att göra i din grönsaksodling bak huset eller om du bara ska mata hönsen....äta middag med släktingarna som garanterat bor granne med dig, dricka mer palinka eller kanske ett glas vin de Casa.. sov och börja 8m.

Bukarest rockar...är det för dyrt för er, titta på att åtminstone bo i Cluj eller Baia Mare om du vill hålla till i ungerska delen av landet.

Lycka till
Citera
2015-02-13, 00:19
  #12
Medlem
Uran233s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dekadens
Men det va värst vad det snackas om Rumänien nu helt plötsligt.....kul att svenskarna har fått upp ögonen för det land som jag numera betraktar som hemma :-)


Bukarest rockar...

Beskriv din personliga resa till det nya livet som Bukarestbo. Hur kom det sig att du hamnade där?
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2524445

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback