2015-02-18, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snacksnack
undrar var han jobbade

Hall (ja anstalten)
Citera
2015-02-20, 15:28
Medlem
vanligajags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalaspuff
Hall (ja anstalten)

....under vilken yrkeskategori då ?
Citera
2015-02-22, 13:42
Medlem
Hej. Jag är en nära anhörig till offret, och jag skulle uppskatta om alla spekulationer upphörde. Vi nära anhöriga har inte fått någonting bekräftat (inte ens att det är ett mord) och det har inte ni heller. Om någon moderator läser detta så skulle jag önska att alla inlägg där namn har hängts ut tas bort (att censurera en bokstav räknas knappast som censurering).
Citera
2015-02-22, 13:55
Medlem
vanligajags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av archiezzz
Hej. Jag är en nära anhörig till offret, och jag skulle uppskatta om alla spekulationer upphörde. Vi nära anhöriga har inte fått någonting bekräftat (inte ens att det är ett mord) och det har inte ni heller. Om någon moderator läser detta så skulle jag önska att alla inlägg där namn har hängts ut tas bort (att censurera en bokstav räknas knappast som censurering).

Tragiskt och beklagar, vad som än har hänt.

Men det är fel forum att begära censur i. Som medlem så länge kanske du borde inse det (gissar att du varit uppe och läst under åren), och som medlem godkänner du dessutom de regler som råder.
Citera
2015-02-22, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanligajag
Tragiskt och beklagar, vad som än har hänt.

Men det är fel forum att begära censur i. Som medlem så länge kanske du borde inse det (gissar att du varit uppe och läst under åren), och som medlem godkänner du dessutom de regler som råder.
Jag registrerade mig för 7 år sen, men minns inte ens varför. Har aldrig tidigare gjort ett inlägg. När jag fick nys om den här tråden så märkte jag att jag hade en registrerad användare på min emailadress, så jag använde den för att posta.

Har ingen erfarenhet av Flashback över huvudtaget, och jag kan inte alla regler. Men om folk bekymrar sig med att skriva "J*rma" istället för hela namnet så antar jag att det finns någon form av regel eller norm mot angivelse, och det är i sådana fall den jag önskar att folk tar på allvar.

Vill också att ni ska veta att vi anhöriga har blivit kontaktade med alla möjliga konstiga och extremt obehagliga telefonsamtal, och det blir inte bättre av att ni postar en massa länkar till Facebook/Hitta/Eniro.
Citera
2015-02-22, 14:37
Medlem
vanligajags avatar
Citat:
Jag registrerade mig för 7 år sen, men minns inte ens varför. Har aldrig tidigare gjort ett inlägg. När jag fick nys om den här tråden så märkte jag att jag hade en registrerad användare på min emailadress, så jag använde den för att posta.

Har ingen erfarenhet av Flashback över huvudtaget, och jag kan inte alla regler. Men om folk bekymrar sig med att skriva "J*rma" istället för hela namnet så antar jag att det finns någon form av regel eller norm mot angivelse, och det är i sådana fall den jag önskar att folk tar på allvar.

Vill också att ni ska veta att vi anhöriga har blivit kontaktade med alla möjliga konstiga och extremt obehagliga telefonsamtal, och det blir inte bättre av att ni postar en massa länkar till Facebook/Hitta/Eniro.

Jo, det är trist när det fria ordet missbrukas, vissa regler bryts och människor inte respekterar den privata sfären hemmavid.
Men frågan är vad man uppnår med helcensur på Flashback av namn som ändå kommer fram tids
nog ? Alla har i princip Facebook. Och det är synnerligen lätt att hitta anhörigas egna kommentarer där direkt när något hänt.
Menar med det bara att man kanske ska vara försiktig med att utelämna sig offentligt på Facebook om man inte vill bli utelämnad i medlemssäkra Flashback-trådar.
Citera
2015-02-22, 16:34
Medlem
Gift44s avatar
Citat:

Finns inget förbud mot att skriva ut hela namnet längre, det fanns förut. Om du skriver J*rma kommer det inte att komma upp på en google-sökning vilket är anledningen till att många fortfarande gör det. Av respekt för anonymiteten på nätet. Inte på Flashback. I denna tråd diskuterar vi händelsen och om man har svårt för det så skulle jag hålla mig borta från tråden. Det skulle jag göra om det hände något i min egen familj.
Citera
2015-02-25, 11:59
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jolteon
Hahahhaha du trodde, är själv född och uppvuxen i området. Definitionen av WT svenskar. Det är in mot ytterjärna eller mörkö som det finns hippies och antroposofer. Bara de finaste villorna kostar i närheten av 3 miljoner, sen finns mycket som vem som helst har råd med.

Är också född och uppvuxen i området, och nej, där bor inte många som kan kallas "definitionen av WT svenskar" om man inte har en väldigt bred definition av begreppet. Men du kanske tycker att alla svenskar som inte har högre universitetsutbildning räknas som "WT"?
Vill du hitta riktiga WT-svenskar ska du leta inåt landet, mot Katrineholm till exempel.

Huspriser i området: http://www.hemnet.se/salda/resultat
Citera
2015-03-15, 18:31
Medlem
Hur har det gått i detta ärende??
Citera
2015-03-18, 13:07
Medlem
sunny5s avatar
Om jag förstår saken rätt är det begravning i detta nu
Citera
2015-05-04, 16:03
Medlem
sunny5s avatar
I dagens Lt

http://lt.se/nyheter/jarna/1.2959023...-mord-pa-sonen
Citera
2015-05-04, 16:08
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
I dagens Lt

http://lt.se/nyheter/jarna/1.2959023...-mord-pa-sonen
Lite citat:

Citat:
Den 52-årige pappan åtalas för att ha tagit livet av sin 21-årige son med två hammarslag mot huvudet på morgonen den 12 februari.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in